• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Ojoj, här händer det ju massor när man är borta några timmar!

Sweet - KUL att du är tillbaka! De som träffade dig i Sthlm har ju iaf fått en dos Sweet liv under "frånvaron" från BT, vilket vi andra inte har. Har helt klart haft en släng av tydlig Sweet-abstinens!!

Hahahahaha, så jag leder fortfarande ligan vad gäller kulspruteprat Fasen, jag skäms ju nu - typ, är det såååå illa ställt med mig... Jag kommer nog inte att våga öppna munnen när vi kör vår nästa Gbg-dejt den 13 eller 14 okt... *kan ju alltid inbilla mig det iaf* Hmmm, men jag KAN faktist lyssna också! ...jag tycker dessutom att jag blivit bättre på att lyssna de senaste tio åren. TUR att ingen av er träffade mig i början av 90-talet kanske Fast Muggles måste uppenbarligen ha starka/vältränade öron, vi har ju känt varandra i elva år nu & hon verkar inte ha tröttnat än

Tinga - vad står PCO för?

Telis Återigen undrar nog mina kollegor vad jag pysslar med - sitter ju & garvar alldeles för mig själv när jag läste om din man som glömde att han ätit frukost!!

Håller med jag också - alla är så himla rara & peppande härinne! Ni har varit så himla goa när jag vräkt ur mig om tex min bror, mitt håravfall osv. Nästa vecka är det äntligen dags för besök på Sahlgrenska förresten. Känns faktist lite spännande just nu - kanske snart ser ut som värsta baben med fint halvlångt hår igen! Samlar dessutom mod för att våga ta bort det lilla som är kvar, får se om det blir ngn gång efter besöket på hudkliniken. Iofs, så har jag märkt att lite av håret börjat växa igen nu, men det är fruktansvärt ojämnt med blanka fläckar inemellan. Flammigt kanske man kan kalla det?!

Vänner, Steinbrenners tårtor är gudomliga! Vet inget annat bageri i Gbg som slår dem! Bra att du påminde om Kanolds & sen måste jag nog absolut testa Berzelii's låter det som! Vi bor ju för sjutton jättenära det stället! Skandal att jag inte testat
    Angående dörrmatta, Svenska Hem i Sisjön kanske har ngt? Den vi har nu köpte vi på Tibergs/Mio i Förlunda. Annars kanske man kan hitta på nätet? www.inreda.com kanske har ngt?

Angående yoghurten, jag har blandat yoghurt med massor av vaniljsocker några ggr & kört till fruktsallad, tror att jag har ngt recept på yoghurtglass hemma, det kan ju också funka. Annars så går den ju att hetta upp också, använda istället för tex creme fraiche eller matlagningsgrädde.
    Använda som tillbehör till en maträtt med tex bulgur funkar också. Minns ett kanonrecept med bulgur, merquez (lammkorv), russin & plommon (& en hel hög ingredienser till) jag gjort några ggr, ur Leilas Mat - där har jag kört matyoghurt till.
    Gud, vad HUNGRIG jag blev nu!

• Telemarkgrrl

Vickan, han blir drabbad av så många av mina ..ähum.. mindre tilldragande sidor så jag ska nog inte kasta första stenen. Så, nu ska jag sluta tjata om min kära man.

• Telemarkgrrl

Piggelin, gissa om man är ÄNNU mer nyfiken på dig nu!!

• viktualia

Piggelin - jag har också blivit bättre på babbelfronten... men kommer fortfarande på mig själv med att avbryta när nån andas och att ta över showen i grupper av människor... får gå match mot dig nån gång... men helgen du nämner befinner jag mig i Småland... annars hade jag gärna anslutit! (har ju mina svärisar utanför Gbg och är där i krokarna lite då och då)

Info om PCO hittar man här www.pco-s.com/ Jag trodde att det var vanligt bland överviktiga.. men jag hittade inte sån info nu när jag spanade lite snabbt...

• Piggelin1

Måste ju berätta om min långlunch idag förresten! Förutom att mannen & jag fick en trevlig lunch ihop på Linné (indiskt på Bombay & sen kaffe på Bar Italia), så har vi varit & träffat Skanska för huset som vi blivit erbjudna! Vilken kick det var!! Åh, vad kul det ska bli med alla val framöver, att vara med & bestämma allt från början & få det precis som vi vill ha det! Nu känns det om möjligt ännu mer rätt att vi fått förstatjing på detta huset! Dessutom ingen stress att göra alla valen (ska göras sen vår/tidig sommar nästa år) eftersom inflyttning inte är förrän i mars-09. Lgh vi har nu - där skulle vi bestämma allting i badrum, kök, färg på väggar i hela lgh etc inom loppet av typ en vecka. For runt som jehun för att få ett grepp om vad marknaden hade att erbjuda! ...& då hade jag dessutom noll koll, eftersom jag innan dess alltid bott i hyresrätt där man tar det man får. Mannen hade varit med en gång innan, så han hade hyfsad koll då, men nu har även jag betydligt mer koll - känns superkul! Fast samtidigt så ska jag verkligen njuta av tiden inne i stan nu innan vi flyttar. Känns verkligen optimalt!!

• viktualia

Piggelin - dagens tips: Köp några tidningar med inredning/lista över kataloghus och jämför. Nån av de större inredningstidningarna ger ut specialnummer med kataloghus och en sån tidning kan säkert vara till hjälp!

• Piggelin1

Telis, känner igen mig i det där att inte kasta första stenen, dvs att mannen min får ju stå ut med alla mina mindre tilldragande sidor (japp, även solen har sina fläckar ) & besitter ett sådant ruskigt tålamod & överseende när det gäller mig!
    Försöker tänka på det de ggr jag blir irriterad på honom - fast faktist så är det inte så ofta som detta händer.
    Förra gången han var i Kina blev han ju av med alla kreditkort, körkort (genom slarv kan man nog säga) & nu när han var där igen, så lyckas han komma hem utan sin mobil... Fick en liten släng av irritation, men samtidigt så är det ju ingen idé att jag förebrår honom, jag vet att han redan gör det tillräckligt mkt för sig själv...

• Piggelin1

Telis - jag är jättenyfiken på dig med! Inga planer på att besöka västkusten de närmaste månaderna?

Angående min pratsamhet - ingen tror mig (av ngn outgrundlig anledning...!) när jag säger att jag uppfattades som väldigt blyg i framför allt låg- & mellanstadiet, minns att jag fick höra det på kvartsamtal på mellanstadiet...

...och angående det du skrev, Vickan, att bryta in & prata när ngn drar efter andan, jag är PRECIS likadan, men FÖRSÖKER verkligen jobba på det.
    Måste dock skylla iaf liiiite på min bakgrund, två superpratsamma föräldrar, fyra dito syskon - om man överhuvudtaget skulle få en chans att få säga ngt vid våra middagar när jag växte upp, så var man tvungen att ta chansen när ngn andades...! Mina föräldrar är HELT hopplösa på att avbryta fortfarande, lärde mig liksom aldrig att det var fult att göra detta. Först en bra bit upp i 20-årsåldern som jag började inse detta tillkortakommande Ooops! Numera kan jag fortfarande avbryta, men kommer ofta på mig själv mitt i meningen & backar/tystnar då. Alltid en början!

• Piggelin1

...och där fick ingen annan ngn syl i vädret... Sorry!

Ska jobba lite till nu, sen är det dags att sikta in sig på föräldraföreläsning på Östra! Ha det så länge!

• Telemarkgrrl

Piggelin, jo vi har faktiskt pratat om att åka till Göteborg och hälsa på våra kompisar på Hisingen! Hmm, borde kanske försöka boka in någon helg till det snart...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!