Ojoj, här händer det ju massor när man är borta några timmar!
Sweet - KUL att du är tillbaka! De som träffade dig i Sthlm har ju iaf fått en dos Sweet liv under "frånvaron" från BT, vilket vi andra inte har. Har helt klart haft en släng av tydlig Sweet-abstinens!!
Hahahahaha, så jag leder fortfarande ligan vad gäller kulspruteprat
Fasen, jag skäms ju nu - typ, är det såååå illa ställt med mig... Jag kommer nog inte att våga öppna munnen när vi kör vår nästa Gbg-dejt den 13 eller 14 okt... *kan ju alltid inbilla mig det iaf* Hmmm, men jag KAN faktist lyssna också! ...jag tycker dessutom att jag blivit bättre på att lyssna de senaste tio åren. TUR att ingen av er träffade mig i början av 90-talet kanske
Fast Muggles måste uppenbarligen ha starka/vältränade öron, vi har ju känt varandra i elva år nu & hon verkar inte ha tröttnat än
Tinga - vad står PCO för?
Telis
Återigen undrar nog mina kollegor vad jag pysslar med - sitter ju & garvar alldeles för mig själv när jag läste om din man som glömde att han ätit frukost!!
Håller med jag också - alla är så himla rara & peppande härinne! Ni har varit så himla goa när jag vräkt ur mig om tex min bror, mitt håravfall osv. Nästa vecka är det äntligen dags för besök på Sahlgrenska förresten. Känns faktist lite spännande just nu - kanske snart ser ut som värsta baben med fint halvlångt hår igen! Samlar dessutom mod för att våga ta bort det lilla som är kvar, får se om det blir ngn gång efter besöket på hudkliniken. Iofs, så har jag märkt att lite av håret börjat växa igen nu, men det är fruktansvärt ojämnt med blanka fläckar inemellan. Flammigt kanske man kan kalla det?!
Vänner, Steinbrenners tårtor är gudomliga! Vet inget annat bageri i Gbg som slår dem! Bra att du påminde om Kanolds & sen måste jag nog absolut testa Berzelii's låter det som! Vi bor ju för sjutton jättenära det stället! Skandal att jag inte testat
Angående dörrmatta, Svenska Hem i Sisjön kanske har ngt? Den vi har nu köpte vi på Tibergs/Mio i Förlunda. Annars kanske man kan hitta på nätet? www.inreda.com kanske har ngt?
Angående yoghurten, jag har blandat yoghurt med massor av vaniljsocker några ggr & kört till fruktsallad, tror att jag har ngt recept på yoghurtglass hemma, det kan ju också funka. Annars så går den ju att hetta upp också, använda istället för tex creme fraiche eller matlagningsgrädde.
Använda som tillbehör till en maträtt med tex bulgur funkar också. Minns ett kanonrecept med bulgur, merquez (lammkorv), russin & plommon (& en hel hög ingredienser till) jag gjort några ggr, ur Leilas Mat - där har jag kört matyoghurt till.
Gud, vad HUNGRIG jag blev nu!