• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Nu är allt återställt till det gamla vanliga igen. SWEET IS BACK!!!!

Tänkte också på det där med att "undrar om någon vid bordet bredvid hör vår diskussion" för vi var ju knappast diskreta när vi pratade undersökningar, ställningar etc. De andra runt omkring kanske faktiskt ville äta lunch utan.

Förstod att du var trött och inte lika fullt så pratglad som du i vanliga fall är men jag tyckte ändå din personlighet stämde väldigt väl med den här inne.

Idag får jag inte mycket gjort. Ska snart ta min dator och gå igen. Denna gång för att klippa och färga håret (DET BEHÖVS!) och sen går jag hem och sätter mig för att jobba igen tiden och förbereda nästa presentation (som jag har imorgon).

• Tinga

Tjeeena Sweet! Kul att ha dig tillbaka i tråden!

Det är ju tydligen samma typ av behandling som du får, som jag också ska prova nu, och eftersom jag vet att du gått på VUL för att kolla ÄL frågade jag om det var aktuellt för mig också. Jag frågade framför allt för att jag undrade om man behövde kolla dosen, så att inte flera ägg mognar samtidigt. Då sade han att man inte kan se hur mång aägg som kommer att släppa ändå, utan att det var bättre att göra ett hormontest efter förväntad ÄL, för att se att den verkligen skett. Uppenbarligen har de lite olika åsikter om vad man kan se och vad man behöver testa med blodprov. Precis som vanligt, med andra ord!

Jag fick recept på Pergo för fem cykler, så jag vet egentligen inte när jag eventuellt ska träffa den här fertilitetsexperten , om det nu blir aktuellt. Det som hittills är bestämt är att jag ska ringa till min gyn om jag inte blir gravid på första försöket med Pergo, och sen antar jag att han då bestämmer hur vi ska gå vidare. Det kanske inte blir aktuellt att prata med en expert förrän jag testat några cykler. Själv känner jag inte något jättebehov av någon expert än, utan testar gärna med Pergo först under några cykler.

Angående det här med flerbördsgraviditeter sade min gyn att det är väldigt liten risk att flera ägg lossnar samtidigt när man äter Pergo, utan det behövs tyngre artilleri (som det tydligen också finns), för att den risken ska bli särskilt mycket större än vid en normal ÄL.

Lappis - man kan aldrig tala om för många gånger hur bra och gulliga folk här är, så det är väl egentligen bara bra att både du och jag talat om det! Dessutom fick ju du också höra det den här gången! För min del har det en otroligt positiv effekt på humöret att prata med er!

• Liten med Mindre

Vänner - min dörrmatta (Kasthall tror jag - åtminstone köpt på deras fabrik) har inget gummi under, förutom sånt där anti-halknät som går att köpa. Tycker inte att vatten har varit ett problem. Fast då ställer vi skorna åt sidan på just en separat gummimatta under slasksäsongen.

Men du kanske tänkte dig en större "allt-i-ett" matta?

• Lapinette

Vännerfan - vi har letat dörrmatta sen förra hösten så jag kan tyvärr inte ge dig något bra råd. Tycker också att de flesta är så satans fula och dessutom vill jag ha en som är lite större så man kan ta några steg in med skorna utan att bli halshuggen av maken.

• Page

Åh Sweet, du är tillbakaaaa!

Jag har en idé på hur vår nästa tråddejt kan gå till ( för att det ska vara fullkomligt tillfredställande för mig), men jag vet inte om ni går med på det.

Steg 1: Ni tillåter mig att bara stirra på er i några minuter. Tio borde räcka.
    Steg 2: Vi kör snabbdejtvariant. Alla får prata med varandra i fem minuter och fråga de allra viktigaste sakerna.
    Steg 3: Vi äter något gott vid ett runt bord och samtalar. Det runda bordet är viktigt så att jag kan se alla.
    Steg 4: Lite mer stirrande så att jag får processa intrycken.
    Steg 5: Ohejdat pratande i några timmar!

• Liten med Mindre

Sweet - välkommen tillbaka! Hoppas du fick lite vila under veckan hemma i alla fall. Jättemysigt att hinna träffas!

• Vännerfan

Ha ha, jag det går inte direkt att missa att Sweetan är tillbaka! Välkommen och puss tillbaks!

Ja, visst är det en go´ stämning i den här tråden! När jag kollade runt på BT generellt inför bröllopet var det ju inte alls som det är här!!! Och nu vet jag inte hur det är i andra trådar, för jag går bara direkt in på "vår" tråd.

Förlåt att jag snackar mat igen, men vi har en massa turkisk yoghurt (sådan där i en spann) och jag ska handla idag. Vad kan man ha den yoghurten till??

• Tinga

Sweet - det är ju bra att du ska till gyn för VUL imorgon, så att du kan få svar på dina frågor! Ofta tycker jag att man kommer på alla de bra frågorna precis efter man lämnat läkaren, men nu träffar du ju honom regelbundet, så dyker det upp frågor i efterhand vet du ju att du snart får chansen igen att ställa dem.

Nu när du nämnde eventuell fortsatt behandling blev jag också nyfiken, för det kanske blir aktuellt för mig också så småningom, även om jag inte hoppas det.

• Page

Vickan, tittar in på bloggen i kväll för att läsa om din körupplevelse!

• Tinga

Vänner - turkisk yoghurt är jättegod att äta som den, med lite ringlad honung och hackade nötter till. Annars kan man ha den som kall sås också - t ex blanda i riven gurka och vitlök, och vips har man tzatziki, som är gott till t ex grillat kött.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!