Tjeeena Sweet! Kul att ha dig tillbaka i tråden!
Det är ju tydligen samma typ av behandling som du får, som jag också ska prova nu, och eftersom jag vet att du gått på VUL för att kolla ÄL frågade jag om det var aktuellt för mig också. Jag frågade framför allt för att jag undrade om man behövde kolla dosen, så att inte flera ägg mognar samtidigt. Då sade han att man inte kan se hur mång aägg som kommer att släppa ändå, utan att det var bättre att göra ett hormontest efter förväntad ÄL, för att se att den verkligen skett. Uppenbarligen har de lite olika åsikter om vad man kan se och vad man behöver testa med blodprov. Precis som vanligt, med andra ord!
Jag fick recept på Pergo för fem cykler, så jag vet egentligen inte när jag eventuellt ska träffa den här fertilitetsexperten , om det nu blir aktuellt. Det som hittills är bestämt är att jag ska ringa till min gyn om jag inte blir gravid på första försöket med Pergo, och sen antar jag att han då bestämmer hur vi ska gå vidare. Det kanske inte blir aktuellt att prata med en expert förrän jag testat några cykler. Själv känner jag inte något jättebehov av någon expert än, utan testar gärna med Pergo först under några cykler.
Angående det här med flerbördsgraviditeter sade min gyn att det är väldigt liten risk att flera ägg lossnar samtidigt när man äter Pergo, utan det behövs tyngre artilleri (som det tydligen också finns), för att den risken ska bli särskilt mycket större än vid en normal ÄL.
Lappis - man kan aldrig tala om för många gånger hur bra och gulliga folk här är, så det är väl egentligen bara bra att både du och jag talat om det!
Dessutom fick ju du också höra det den här gången!
För min del har det en otroligt positiv effekt på humöret att prata med er!