• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Liten.

vi har fina kuber i trä som är köpta på Designtorget. De är små men rymmer absolut det det du nämner, samt ett antal tidningar i i det tidningsställ som är inuti kuben.

Troligen inte så mycket billigare än Norrgavel dock, kanske till och med är samma. Kul med svensk design dock även om de inte var gratis!

• viktualia

Liten - en vild lösning är ju att göra sådana kuber själv.. antar att det blir väldigt mycket billigare då... men det bygger ju på att man är lite händig och har nånstans att vara när man slipar/putsar och har sig...

• start september

MSW,

svårt beslut. Har en släkting som fick ta bort mjälten efter att ha blivit akut sjuk som vuxen. Vad jag förstår går det jättebra utan, men begränsar tex vad man ska utsätta sig för sjukdomar (malariarisk verkar inte så inte bra).

Så det är ingen lätt fråga. Låter som doktorerna borde ge dig mer vägledning.

• MSW

De vill ta bort mjälten och de tycker att det behövs.. Och kortisonet hade kunnat vara en annan lösning, om det hade fungerat.. Man kan även testa att ta cellgift för att få ordning på det.. Men det är inget alternativ..

Grejen är väl att jag inte själv förstår att jag faktiskt har en sjukdom.. Låter lagom korkat va?? Men alltså, jag ser juh att jag får mer blåmärken än "normala" människor och jag ser att jag har rejäla tantbesök.. Annars är jag juh frisk.. Och då ser jag det på något vis som fåfängt (i brist på bättre ord) att operera mig, eftersom det är det enda som märks.. Så länge jag inte behöver akutopereras eller får inreblödningar.. Eller blir med barn..

Aah.. Gick det att få ut något vettigt av det??

• start september

Piggelin,

tack!!

Känns lite bättre idag, känner mer molvärk vilket säkert inte är fel. Om det här är så illamående jag blir ska jag vara mycket tacksam men det är nog inte avgjort än. Allt är dock värt det om det funkar.

• MSW

alltså, det är vid en olycka eller inre blödning som sjukdommen blir allvarlig..

• Piggelin1

Liten,
    har inte Åhléns lite hyllor/kuber & så? Har för mig att jag sett lite småhyllor, hatthyllor etc i trä där & de borde inte kosta så mkt, men ser helt ok ut!

• MSW

Det är jättebra att ni ifrågasätter alltihop, för när jag försöker svara så får jag tänka igenom det en gång till och ifrågasätta det själv..

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!