• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Piggelin, kul att du svarade, och med detaljer! Älskar detajler. Min kusin heter samma sak som du, och ja, jag upplever att det är ett vanligt namnn där. Här får det en liten knorr!

• Liten med Mindre

Det känns som att det blir en utflykt till Åhléns och Designtorget efter jobbet idag - för att se vad de har. Om jag nu kommer härifrån.

Lustigt nog har jag inget att göra just nu, men det ligger massor som måste göras klart. Väntar på slutlig input från en massa håll och hjärnan klarar inte att påbörja fler saker just nu. (Satt och blandade ihop projektdokumenten igår, så jag inser att det är dags att göra klart något innan det blir nya saker.)

Kanske ska använda lite tid till utbildning medan jag väntar. Har ju en kurs jag får gå lite på jobbtid också.

Tjing!

• Oms

tinga - låter ju jättebra - skönt att du inte gav upp, man ska akktid stå på sig när man känner att det inte riktigt stämmer, du vet den kvinnliga intuitionen

jag har oxå en sån där suverän gynekolog som jag har gått till i 6-7år nu, tyvärr börjar hon bli till åren så jag vet itne hur lägne hon arbetar men shit vad bra hon är, frågar alltid hru det är m allt när manär där, behöver du ngt? undrar du äver ngt? osv. när jag var där sist så var det för att förnya mina piller och då sa jag att vi nog var inne på att starta barnverkstaden i år och då ville hon direkt göra ett VUL för att se att allt såg bra ut m äggstockar o livmoder etc så sagt o gjort - jag behövde inte ens be om det!

fram för fler sådana gynekologer!

• BrudSommar2006

Hallå Telis, Vickan eller annan kunnig person, när jag försöker lägga in en rörlig gubbe så blir det bara text. Ska man kunna se gubben redan när man skriver sitt inlägg eller är det inte förrän man trycker på posta inlägget som man vet om det kommer att fungera?

Vad det gäller illamående så minns jag inte riktigt när mitt kom men jag blev ju inlagd i vecka sju och då hade jag ju varit dålig ett tag så det måste nästan ha varit typ vecka fem.

Tinga, tur att du äntligen fått hjälp!

Lapinette, det låter som en olidligt irriterande människa men vi kanske ska skicka en tanke till hennes stackars kollegor som måste jobba med henne jämt.

MSW, tror du att det lutar åt operation nu då eller står du och väger fortfarande?

Tror att budgivningen på vår lägenhet kanske avslutas idag så håll tummarna! Det känns nervöst, tänk om budgivarna hoppar av.

Om en timme är det första föräldragruppträffen, det känns lite onödigt nu när vi vet att vi ska flytta, men, men, jag tänkte gå dit i alla fall. Något behöver vi ju sysselsätta oss med och det är ju en aktivitet så god som någon.

Jag blir så irriterad, jag vill att hon ska få den nya pneumokockervaccinationen (eller hur det nu stavas), den som alla bebisar födda från 1:a juli får och hon är ju född i juni så vi får bekosta den privat, men det är ju helt omöjligt att få tag på den! På BVC får man inte ens betala för att få den utan måste gå privat och på vaccinationscentralen säger de att bara BVC kan vaccinera. Jag blir så irriterad som sagt!

• Page

Viktualia, hur kändes det nu då att köra ensam för första gången? Några reflektioner?

• Page

BS, förstår din irritation. Allt som är nytt brukar skapa kaos!

• viktualia

BS - det är bara text när du ser det i inläggsrutan, när du postat inlägget blir det en rörlig gubbe

• MSW

Bs: Jo det lutar åt operation.. Eller jag sa till maken att "nu bestämmer jag mig för att bestämma mig för operation, så jag kan känna hur det känns att tänka att jag ska göra det"..
    Så det är det jag ska göra nu fram tills jag blir kallad till doktorn, känna efter om tanken på operation känns bra.. Känns det bra (eller mestadels bra iaf) fram tills dess så blir det operation.. (tror jag *brask-lapp*)

Lappis: Mjälten har med imunförsvaret att göra.. Men man (ska) klara sig bra utan den.. Bara vara lite mer uppmärksam på infektioner och så..

• viktualia

Page - *fniss fniss* Jag tror att jag lallar om det i bloggen ikväll istället för här!

Möbler från Norrgavel - hittills äger vi inte någon sådan, men jag vill HA!!! miljöriktigt, snyggt och stilrent.... och apdyrt.... hm..

• Lapinette

Tinga - jag vet! Angående att vi här inne är underbara. Själv fick jag ju ett litet känslomässigt utbrott gällande detta i förra veckan.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!