• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Vickan, ett stooooort grattis till körkortet!!!!!! Nästa projekt: skilja sig från p-pillrena utan att tuppa av från hyperventilering!

Cicci, det låter som ett lyckat dop, även om det höll på länge!

Muggles, hur känns lägenheten nu förresten. Har ni bott in er?

Telemarkgrrl, jag spottar föraktfullt på din kärring men ger en tumme upp till intervjun!

Nu måste jag också kolla på bilder av Moa och Mugglan och se vilka elakheter AM har fått stått ut med.

• Page

Hihi, gillar bilden på Moa där hon ser så fundersam ut. Näven under hakan och en filosofisk blick!

• Vännerfan

Hej tjejer!

Jag var hos sjukgymnast idag och antingen är det foglossning eller en inflammation i ljumskarna jag har. Så jag får inte göra saker som gör ont. Bara lätt träning och sedan stretch. KÖpte ett bälte där som är jätteskönt. Men jag tror nog jag får dras med detta så länge jag ammar. Ev. kunde man testa akupunktur. Men jag känner mig inte så lockad. Det kanske är fel- det kanske är jättebra? Nån som vet? Så några längre promenader ser det inte ut att bli för mig på ett tag till. Jag har istället fått lite övningar att göra. Men Mugglan, vi kan ju ta en kort promenad och sen gå in på nåt av alla fiken i vårt område!

Efteråt var jag på Saluhallen och förundrades över att det var så länge sen jag var där. Hittade schysst lunchmat för 45 kr. Och gick sen direkt därifrån till pralin-disken och köpte tryfflar för 60 kr. Man får ju prioritera

• start september

Här var det lugnt!

Det märks att Sweetan är på resande fot!

Hur har det gått för August och Pudan förresten?

Cch har vi några BIM:are att hålla tummarna för snart? Eller är det helt lugnt i två veckor till

• Clownis

Morning girls!
    Grattis Vickan till ditt körkort, jag visste att du skulle klara det! Har du varit ute och kört mycket nu?

MSW: När tror doktorerna att du får börja med bebisverkstan?

Lappis: Jag mår faktiskt väldigt bra vilket självklart du också kommer att göra. Inte långt kvar tills du ska starta. Jag ska på ultraljud i morgon för att kolla in äggblåseproduktionen, jag börjar känna lite i äggisarna så jag hoppas att jag inte blir överstimulerad. Sprutorna är inte så farliga, bara lite meck. Har Menopur som man måste blanda själv (ingen färdig spruta/penna). Enligt senaste studierna är Menopur tydligen lite bättre så det får det vara värt. Och du, fantastiskt fina bröllopsbilder!

• MSW

Clownis: ***VARNING LÅNGT SVAR***

Doktorn tycker att jag ska operera bort mjälten först.. Har juh ätit kortison nu och då höjdes värdet, men när de sänkte dosen sjönk jag igen, så den behandligen funkade inte, så nu ska jag ta en halv tablett i morn sen ska jag inte äta mer kortison..

Men värdet kan hjälpas upp av att man tar bort mjälten vilket jag isf kommer göra någon gång efter Thailandsresan i februari.. Men har inte bestämt mig än, om jag vill försöka det eller inte..

Det går även att behandla mig med kortison och/eller ge mig blod under en graviditet, men graviditeten blir juh än mer nervös då än vad den är i vanliga fall.. (går att op bort mjälten när man är gravid också, men antar att de hellre skär i magen om där inte är någon bebis där..)

Jag kommer iaf att bli kallad till doktorn igen i början av november och jag ska då ha bestämmt mig ang. op... Och bestämmer jag mig för operation så väntar vi väl med bebisverkstaden tills efter dess..

Så det var ett omvälvande besök hos farbror doktorn!

• viktualia

För den som råkar ha missat storyn om Vickans liv kan jag avslöja att det är 7 mil till mitt jobb och det kändes bra när jag körde - ensam för första gången!Car

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!