• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Grattis Vickan! Vad otroligt skönt det måste kännas. Minns själv när jag tog mitt, dagen innan jag fyllde 19 år. Det var min andra uppkörning för på den första var jag så nervös att knäna skakade. 3 veckor senare klarade jag det galant.

Cissi - skönt att dopet gick bra och prästen slapp en spyattack!

Koko - så taket ligger på 33 000 just nu och upp till det så får man 80 % av sin lön?! Det var inte illa pinkat!!! Då får man ju ut en himla bra lön ändå .

Själv har jag pratat med systern hos min läkare och fått följande tidsschema.

10 okt - starta med nässpray
    31 okt ? till Sophia på morgonen för att ge blod och till min läkare på eftermiddagen för att kolla om nedregleringen gått som den ska
    1 nov ? förmodligen startdag för injektioner
    8 nov ? till Sophia på morgonen för att ge blod (igen) och sen till min läkare för att se om allt står rätt till.
    12-16 nov ? dags för äggplock och återinföring någon gång under den veckan

Fast det hela börjar med att jag ska till min läkare på fredag för att diskutera igenom detta schema och allt annat praktiskt.

• junilejon

Lappis,du har visst ett fullt schema!!! Och du hade ju mycket på jobbet denna veckan med...mmmmm en mycket upptagen kvinna

• junilejon

nu ska jag dra till jobbet....hoppas bara att bensinen räcker ända till bensinsstationen....jag har ju lite tur med en lång lång nerförs backe annars....
    Idag blir det en skit skit skit tråkig dag på jobbet....ska bara lava silver hela dagen...urk...

• Mrs  B

Grattis Vickan!!!!!!!!!

Minns också min uppkörning......
    Fick mitt körkort exakt en månad efter min 18 års dag och det kändes super. Dessutom blev mina föräldrar överlyckliga för nu slapp de skjutsa mig överallt. Tog en premiärtur på eftermiddagen runt stan och det kändes konstigt att sitta själv i bilen och köra, men SUPERHÄFTIGT!

junilejon
    Ja, det där med styvbarn kan nog inte vara så lätt.
    Har en nästkusin vars förhållande alltid tagit slut pga hans barn inte kommit överens med hans flickvänner. Tråkigt när det händer!

Cicci
    Skönt att dopet gick bra!

• Mrs  B

Lappis

Har du kollat in våra bröllopsbilder????

Håller på att skriva på vår berättelse.......

• fru AM

Vickan! Grattis till körkortet!!! (Men hur ska ni nu räkna hasselnötter när du också kan vara den som kör bil till jobbet ...? )

• _koko_

Lappis - Japp! Sossarna höjde både den och sjukförsäkringen strax före valet. Vår nuvarande regering sänkte sjukförsäkringen igen, men lät som tur var föräldraförsäkringen ligga kvar. Tidigare tror jag taket låg på 24', så det är ju rätt stor skillnad!!!

Shit vad jag kommer att hålla tummarna för dig framöver nu!!! Hoppas hoppas hoppas att allt går som det ska och att du också får uppleva det där magiska plusset i början på december... Är jag inte här finns jag alltid på mailen om du behöver eller bara vill spy galla över biverkningar.

• Tinga

Lappis - nu är ju bollen i rullning! Även om ni hellre hade sett att det gått på naturlig väg måste det vara skönt att ha en plan för ivf nu, och att det går att komma igång meddetsamma. Säger som Koko - jag kommer att hålla tummarna stenhårt för dig! Hoppas av hela mitt hjärta att det tar på första försöket för er! Kram!

• Tinga

Förresten, är det någon som sett till Victory på länge? Det var väl provlämning och allt möjligt på gång, om jag inte missminner mig? Victory - var håller du hus? Har tanten dykt upp än? Tänker på dig och hoppas att allt är bra, iallafall! Kram!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!