• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

Page - extrasäng var vänligt som erbjudande... men ska jag till din håla så lär jag bo på hotell... men det vore ju skoj att tex äta middag med dig istället för att leta rätt på nån sorgfylld restuurang en iskall novemberkväll eller vad det nu kan bli... *fniss*

Och det där med förnamn... kan inte låta bli att flumma lite mer över den frågan... jag tycker att det passar med nåt lite kaxigt namn på dig.. och då kanske inte Gasellen Gisela... utan kanske Katja eller något annat med lite attityd...

• Page

Vickan, det finns om sånna reatauranger här i stan! jag lovar att koka en middag till dig! Ta med dig en sil bara, eller öva på okänslighet, för i vår mat är det ofta katthår! Nu ser jag verkligen fram emot det, hoppas att du får jobba här!

Pillan....öhum...Prillan kanske Vickan?

• Mrs  B

Liten med Mindre
    Vi hade också stegräknare på jobbet i våras. Gick ca 2000-3000 steg på jobbet och fick sedan gå minst 40 mins promenad hemma för att komma upp i 7000 steg. Så ska man gå 10 000 steg får man nog räkna med att motionera en del. Både bra och dåligt det där. Det gick bra i början men sen började jag bli stressade för det var så mycket annat som kom ivägen och sen var maken borta en hel del och jag kunde ju inte gå iväg och motionera när sonen somnat.

Viktualia
    Lycka till i morgon!!!!!
    Håller tummarna när jag städar huset! (ledig dag imorgon)

Page
    Kul det där med prästen och din man!!!
    Det kanske var han för han var också gift.

BrudSommar2006
    Stämmer in i det som de andra sagt om smakportioner. Det mesta gick hem hos sonen förutom majs. Började med en smak i några dagar och gick sen vidare till en annan smak osv. Några tsk i taget beroende på om det gick hem eller ej. Det som fungerade bäst var gröt och banan.

• viktualia

lovar att rapportera när jag får koll på om/när jag kommer stormande mot dina domäner! än så länge är det bara mycket sannolikt, inte bestämt att jag ska ditåt...

• _koko_

page - Sluta be om ursäkt hela tiden!!
    Och sen undrar jag vad du och vickan ska göra om hon ska ta med sig en SIL till dig? Har du inga egna droger???

Conny har förresten idag, för första gången, sparkat så jag sett det på utsidan. Gissa om det var svårt att koncentrera sig på mötet jag satt på efter det...!

• Clownis

Herregud vad ni skriver tjejer!!! Det är sååå underhållande att gå in här och läsa när man väl har möjlighet men jag blir lika förvånad varje gång över hur många inlägg jag missat.

Jag kommer iaf precis som resten att hålla tummarna för vickans uppkörning imorgon. Minns min egen....var glad för att det ösregnade så att jag slapp att peka på viktiga saker under motorhuven. Lycka till!

Lappis: jag förstår ditt resonemang kring din IVF-plan. Själv har jag tagit sprutor sedan förra tisdagen. Inte alltid lätt med planeringen...får gömma sig på toa och mixtra med kanyler, spännande! Min tilltro på att det ska fungera varierar mycket från dag till dag. Just nu är jag skeptisk. Varför vet jag inte.

• nennesjuttioåtta

Håller tummarna för Vickan imorgon!!!!

• viktualia

Nenne - pruttigt med den feta tanten!

Mindre chock - jag fick just ett ryck och gick på in på Försäkringskassans webbplats och räknade ut vad jag skulle få ut om jag var heltidsföräldrarledig.... MAJ GODNÄÄÄÄS.... får nog ta en ny diskussion med maken om husköp... med min dåliga lön blir man inte fet på föräldrarpenningen... om nån annan är nyfiken så är adressen www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/komigang_it/berakna_fp/

• nennesjuttioåtta

hmm... är det där det enda man får eller hur funkar det?
    Hahahah, fy fan vad jag är dålig påläst!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!