• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Lapinette, 10:e oktober, min födelsedag, det kommer jag att komma ihåg!

Vickan, Grattis, Grattis, Grattis!

[img]smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_75.gif[/img]

Fungerade det där tro?

Har varit på babysång, vet inte om det uppskattades egentligen, men trött blev hon i alla fall och har just vaknat!

• Lapinette

koko - jag lär nog maila dig och ställa tusen frågor och så får man väl tacka sossarna för det nya "taket" för jag hade för mig att det låg på 22 000 innan och att jag då skulle få väldigt mycket mindre (vilken skitdålig svenska).

Mrs B - har bara lite snabbt varit inne nu och tittat. Ni ser så lyckliga ut! Och jag måste säga att din frisyr var ganska så lik den jag hade. Vart även nyfiken på prästen (Pages make).

Antar att Vickan är ute och kör bil! Själv fick jag skjutsa min brorsa + dåvarande fru till Arlanda samma dag som jag tog mitt körkort och sedan hade jag deras stora Audi aldeles för mig själv i en hel vecka. Att dem bara vågade!

• Fru Nyberg

Grattis till kortet Vickan!!!

Jag är en av de där körkortslösa, tänker hela tiden att jag ska ta itu med det sen... Vi får väl se om det någonsin blir nåt

Haha föräldrapenning är inget kul att tänka på när man är student, blir ju bara några tusenlappar i månaden. Definitivt ett skäl att vänta ett tag med att skaffa barn.

Nej, nu måste jag återgå till tentaplugg- superviktig tenta imorgon och här sitter jag och häckar, inte bra!

• viktualia

Fru Nyberg - då får vi heja på dig imorgon och hoppas att du klarar tentan!

AM - fniss fniss.. jaaa börjar JAG köra bil till jobbet så får jag nog äta hasselnötter som straff (det är ju MASSOR av kalorier i nötter...)

Ikväll blir det äkta skumpa minsann! Tjohoooooooo!

• muggles

Hade precis skrivit ett långt inlägg och så la vår router ner verksamheten. Gaaaahhh!!

Iaf.

Har lagt upp ny bild på Page i galleriet.

Cicci: lät som ett maffigt dop helt i din smak! Självklart får vi se till att ses när du är Götelaborg! Folk runt omkring kommer att fly kräklukten... hehe

Vickan: enormt GRATTIS till kortet!!! Ska man akta sig på de värmländska vägarna i fortsättningen alltså?!

Tack kära tjejor för allt stöd i amningsdebatten! Säger som Lappis - ni är grymma på att stötta!!!

Förresten Lappis: så jäkla skittråkigt att tanten hittade dig igen! Men hoppas att ivf är er grej! Och se på Frejis - det är ju inte hopplöst så länge inget fel hittats...

Jag har kommit ut ur garderoben jag med - har lagt in bilder i galleriet. Tyvärr inte våra "riktiga" bröllopskort som är över 2MB allihop men några av Piggelins bilder finns med
    Här finns dock ett axplock: www.fotosidan.se/gallery/view.htm (hoppas ni kommer in men det tror jag)

Hmmm...var det ngt jag glömde (försöker rekapitulera mitt långa inlägg)?

Jag har precis matat Moa som stensomnade så jag ska ge mig ut på en promenad (igår gick jag 1h i rask takt - såå skönt!).
  • muggles

Jo just det Tinga var det väl som fått en massa svamp?

Vi blev ju bjudna på middag (hemma hos oss) av mannens två kompisar som kom hit och lagade, och förrätt var en supergod svampsoppa. Enkel är den också, här kommer receptet:

färsk blandsvamp 200g (el bara champinjoner går också bra)
    1 gul lök
    grönsaksbuljong 2 dl
    mjölk 1 dl
    grädde 1 dl (går utmärkt och blir krämigt med MildaMat 15%)
    smör, salt, peppar, majsenamjöl

finhacka löken och stek gyllenbrun
    lägg i hackad svamp, stek i 4-5 min
    häll på buljong, mjölk och grädde
    koka upp, red av och salta och peppra
    mixa - voila!

GOTT!!!

• Liten med Mindre

Fantastiskt fina bilder Mugglan! Och vilken lust fick jag inte efter att åka skidor nu då... Skulle väl inte kunna knäppa pjäxorna ens.

• Liten med Mindre

Nu till den lite trista biten med att vara gravid. Eller pinsam...igår läckte jag en droppe när jag nyste. Fast jag precis hade varit på toa, och fast jag gympat lite med knipmusklerna varje dag. Är det bara mer gympa som hjälper???

• muggles

Liten: är du säker på att det var urin? Kan det inte ha varit lite flytning? Annars är det nog bara mer gympa som hjälper, vad jag vet... Jag gympade inte så väldigt med knipmusklerna innan förlossningen (blev bara ibland när jag kom ihåg det) men jag kan säga att de tänjs ut väääldigt av förlossningen. Det är mkt svårare att knipa nu än det vaar innan så att träna innan är en god idé!

Jag kom ju på en sak som jag glömde (sedan ska jag ut! ): Piggelin - tack för den urgosiga pyjamasen du köpte till Moa - jag skulle vilja handla fler! (finns på bild i galleriet...)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!