• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • FruCicci

Hej mina älsklingstrådisar!!!!!!!!

ASGARV, Nenne du är obetalbar, jag garvar ihjäl mig! Tack Liten för att du la in det här!
    I löv you Nenne! Fan att the red lady came along!

Hur som helst, jag har inte hunnut läsa ikapp, men hoppas ni alla hade en fab lunch/brunch och trivdes!

Jag har haft DOP, shitr pommesfrittes vad nervös jag har varit inför detta, men det fick bra. Närmare 40 pers under dagen hemma hos oss och sen 12 st sittande på 3 rätters efter det. Uhhhhh... makens mamma gick halv 2 på natten, jag bad honom att nu får hon gå till hotellet, för jag var helt slut (hon stannade för att maken och svägerskan var ledsna, då de saknade sin pappa, Juniors farfar, han är ju död och det var en stor dag då han blev extra saknad).
    Fick i af 4 timmar sömn innan lille Junior vaknade.
    Nu är det över och jag är supernöjd, det var såååååå lyckat!

Frullan, Kokosen och Snartis: Tusen tusen tack, ni är så underbara!...................

Vickan, förstår att det är idag det gäller! På med din charm och kör så det ryyyyyyyyyyyyyyker

Lappis, hoppas att du fick en trevlig helg med släkten!

AM jag har fått mail och jag tycker vi kör på nästa vecka igen.

Junilejon, bit i hop! Jag vet att det är ett helvete med bonusbarn. Min värninna skilde sig i somras efter 1 1/2 år med mannen för att han inte gick i hop med hennes barn (han flyttade in till henne och hennes barn iofs, så barnen tyckte att det var deras hem inte hans osv)... Jag förstår dig dock och blev arg när jag läste om hennes respektlösa beteende!

Tusen tack även för en trevlig lunch i torsdag!
    Jag var inte vid mina sinnes fulla bruk och kände lite att jag hade massa annat i huvudet, helt slut i o med dopet, så jag hoppas jag inte svammlar lika mycket nästa gång.

I går vaccsinerade vu Junior, han tyckte det gjorde ont och han var jätte ledsen under eftermiddagen och hade feber och var alldeles röd på benet, usch, det är inte kul att se sådant som mamma. Fick ge honom 2 omgångar med alvedon och sen har han nu sovit hela natten, lade honom 22 och han vaknade 06 för mat o nu sover han fortfarande
    Han är verkligen en super snäll bebis!

Muggles, hoppas att du får fjong på amningen! Jag förstår att det känns kämpigt!
    Jag kommer ner till Göteborg i slutet av oktober, runt den 20e, så girlies där nere, nu tycker jag att vi har en liten träff igen

Nu ska jag nog ta mig en dusch!
    Tittar in sen igen

Kram!

nenne, keep on going!!!!!!!!!!!!!!

• Storasystern

Morrn morrrn!

Tack Liten för att du upplyste oss om Nennes fantastiska metod!!! Livade upp min tisdagsmorgon helt klart!

Vickan - håller tummarna redan nu! Såg förresten att BT söker moderatorer - kanske ett bra extraknäck för dig?

Junilejon det där låter verkligen skitjobbigt. Jag skulle bli gaaaalen! En sak om det är ens egna barn antar jag... Alla tonåringar är väl rätt dryga dessvärre...

• Liten med Mindre

Vickan - håller ett par tummar här med!

Cicci - kul att dopet gick bra. Inga spyor på prästen? Förstod inte att ni skulle ha sittande middag på kvällen med - vilket slit!

• FruCicci

Liten, prästen höll Junior i från sig, och det även när hon skulle hälla vatten på honom, han hade ryggen mot taket liksom och fick vattnet i ansiktet i stället för på huvudet. hahahahaha, så hon slapp spya men däremot fick gudmor sig en kaskad och den gamla dopklänningen, 150 år, blev lite kladdig, men jag tycker han spydde mindre i lördags faktiskt.... mindre än normalt liksom.........

hur gick det med vagn köpet Liten?

• junilejon

Vickan....nu vill jag se att du kommer in här sen med ett körkort i handen ....jag håller tummarna för fullt nu när jag vet att du kör!!! Lycka till....

Tack Liten för att du visade oss vad galna Nenne skrev....asgarvade,det livade upp min morgon!!

Cicci,kul att dopet gick bra och trist att farfar inte kunde vara med! Min kusin som fick tvillingar nu i sommras, förlorade sin pappa presic innan. På kvällen efter att dem begravt honom så gick vattnet! Det måste varit oehört jobbigt att födda samma dag som man begravt sin pappa....mycket blandande känslor!!

Tack alla tjejer för ert stöd!! Jag ska testa lite olika tillvägasett ang henne. Har ju ändå funnits i hennes liv i 9 år nu,så hon borde ha mer respekt för henne.... Hon är jätte duktig i skolan (nästan mvg i alla ämnen) sköter om sin häst nästan varje dag och är sååååååå lat!!

• _koko_

page -

nenne - Du kanske är en sån där höginkomsttagare? Taket ligger nämligen på 33', så allt du tjänar över det får du inte en krona av i föräldrapenning. Om inte ditt jobb täcker upp. Det gör inte mitt jobb, men som "tur" är betalar man så mycket skatt på de pengarna, så netto blir det inte så jättestor skillnad.

cicci - Jag hade verkligen trevligt på dopet! Ceremonin var avslappnad och vänlig och långt ifrån de dop jag varit på tidigare (och det vet du ju är väldigt positivt!).

Kram på er allihop!

• Snartis

du är inte klok Nenne (läses med Madicken-röst)

HAhahah så härligt att få komma in på morgonen och få läsa galna inlägg från dig Underbart!!

Håller alla tummar för Vickan idag!! Vilken tid skulle hon köra upp?

Imorse var andra morgonen i rad som Oliver har spytt efter frukostmålet hmmmm...men han är ett matvrak och kan inte sluta äta. Usch förstår dig Cicci med Junior, spya luktar inte gott!

Just nu ligger han och myser i vagnen och väntar på den vanliga fm promenaden, han slcknar direkt när jag ger mig ut med vagnen.Så himla skönt

• Snartis

Cicci, håller helt med Kokosen, dopet var jättemysigt och klänningen var jättefin

Håller själv på och planerar Olivers dop, jisses vad det är svårt att få tag i kyrka. Blir inte helt som vi vill ha det men det blir nog bra

Nää nu tjejer ska jag ge mig ut och promenera med sonen.

Kram på er

• viktualia

Jag klarade det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Celebration DanceCelebration DanceCelebration DanceCelebration Dance

jag får KÖRA BIL!!!!!!!!!!!!!

*tjohoooooooooo*

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!