• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Nä - Telis - inte tant hos dig med?!? Så elakt av henne!

• Liten med Mindre

Aha - fast nytt jobb låter skoj. Samma typ av jobb, eller nåt nytt?

• Piggelin1

Men varför funkade det inte att få till en ARG smiley?! Grrr!

Pirr! - känns som om det var längesen du var inne - allt väl?!

August - är du tillbaka från din Sardinien-resa ännu?! Saknar dina sköna inlägg! Ngt illamående ännu??´

Cicci, vad kul om du kommer till Götet - dessvärre är jag nog tvungen att jobba, då jag ska vara med på filminspelning i stort sett hela helgen. Eventuellt kan jag få ngn annan att hoppa in på söndagen & i så fall ses jag gärna då!

Ska dock bli jätteroligt att vara med & se hur det går till - första gången jag är med "på riktigt". Min roll är inte speciellt glamorös alls, allmän hantlangare/hoppa in där det behövs & eftersom jag representerar kunden, så måste typ projektledaren vara med på plats, dvs jag.
    Jag som jobbade mer inom logistik fram tills årsskiftet - liiite skillnad nu när jag pysslar med eLearning & utbildningsfilmer för nya produkter. Verkigen skoj att bredda sig & lära sig en massa nytt!

• Telemarkgrrl

Mindre, ja samma typ av jobb. Fast inte i Stockholm.

Piggelin, du gjorde en "glad" ] istället för en arg [.

• Lapinette

Oj här händer det saker!

Muggles - vackra bilder fast jag har redan tjuvkikat på några av dem tidigare (de från fotografen). Tycker den när du står i trappan med ditt släp är så vacker. Ångrar så att jag inte tog något liknande kort.

Piggelin - javisst, min man tror att alla heter Piggelin! Han har himla svårt att hänga med när jag babblar på om allihop.

Telis - trist med tant men skoj med intervju. Sitter här och känner hur alla springer om mig karriärsmässigt. BORDE söka nytt jobb, BORDE be om att få gå någon kurs MEN mitt privatliv har gått före allt annat de senaste 2-3 åren . Först pendlade jag, sen gifte mål och nu det här med IVF. Vet inte om det bara är dåliga undanflykter för att inte behöva ta sig i kragen och göra något vettigt.

• Piggelin1

Ahaaaaaaaaaaaaa! Tack Telis! Jag som är så nöjd med att ha lärt mig frå fram dem gnm att använda AltGr-knappen!
    Nytt försök

Telis - jag skriver så låååånga inlägg, så det tar lite tid mellan de kommer
    TRÅKIGT med tantbeök, men KUL med en andra jobbintervju!! Bra boost för självkänslan! Skulle jobbet innebära flytt?
    Telis - japp, en riktig surkärring var det (gick det nu igen, tro??)

Muggles skidbilder hittar du förresten i hennes galleri här, i hennes Muggles-profil! Många gallerier att hålla reda på nu

• Lapinette

Telis - samma fråga som Piggis - planer på flytt?

• viktualia

Min uppkörning tog över 30 min... trodde aldrig att han skulle säga "kör tillbaka till Vägverkets lokal" men till slut kom det. Och inte var jag säker på hur det hade gått då heller...

*vinkar till alla glada och ledsna*

• Telemarkgrrl

Lapinette, men jösses det finns ju SÅÅÅ mycket viktigare saker än jobb! Jag tycker att du har gjort en massa vettiga saker dom senaste åren. Mycket vettigare än att jobba långa dagar!

Piggelin, jahaaaaa! Då ska jag genast kika på Muggles bilder, jag tog för givet att hon lagt dom i ert "hemliga" galleri.

Jaa, det roligaste med jobbet är ju inte att det är ett drömjobb eller smart karrärsdrag utan att det är en boost för självförtroendet. Och ja, det skulle innebära en flytt. Så lite hänger det ju på vad maken säger också.

• fru AM

Lappis - känner igen det där med att privatlivet stått överst på prio-listan i flera år (stökigt kärleksliv, lyckligt kärleksliv, barn och giftermål ...). Jag har ingen karriär alls längre ... När väl Livia börjar på dagis har mina tidigare kunder (webbranchen)vandrat vidare. Funderar på att byta bana helt. Och se till att få något gjort...

Telis - attans att tanten kom! Men spännande med nytt jobb! Inte i Stockholm?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!