• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

fniss fniss! MSW - vilken sanslös "smajlis" du hittade! tackar!

ååå vad jag kände mig vuxen när jag svängde in på jobbets gratisparkering, hittade en lucka och ställde mig snyggt I rutan... *fniss*

• Telemarkgrrl

Vickan, det är nog ingen som har missat det.

• Liten med Mindre

Coolt Vickan!

Tycker fortfarande det är spännande när jag kör bil själv till jobbet. Fast det händer kanske 4 gånger om året, så det är nyhetens behag och spänning varje gång.

MSW, det låter komplicerat det där med mjälten och allt. Jag skulle nog också föredra att vara av med mjälten innan det låg en bebis i magen, om det nu är så att den måste ut snart... Glad att det inte är mitt beslut. Men fortsätt gärna vädra funderingar här. Kram!

• MSW

Vickan: Visst var den fin?? (det gäller att passa på när man råkar på dom.. *s*)

Liten: Tack för kramen!!!
    Det är som sagt en del att tänka på.. Grejen är juh att mjälten egentligen inte är felet, utan det är juh antikropparna som det är fel på som angriper mina trombocyter, som sen blir för stora och förmodligen plockas de flesta av dom bort i mjälten, och tar man då bort mjälten har jag kvar trombocyterna i blodet längre och värdet höjs.. Hade mjälten varit förstorad (som den tydligen kan vara vid min sjukdom) hade jag varit mer "tvungen" att ta bort den, och chansen större (tror jag) att det verkligen skulle hjälpa, men min mjälte är normal stor..

Men hade man kunnat garantera att det blev bra så hade det juh varit värt det helt klart, men jag tror att jag tycker att fördelarna om det blir bra överstiger nackdelarna om det inte blir bra..

Och jag fortsätter gärna vädra här om ni bara orkar med det..

• Clownis

MSW: vädra på bara! Vi är ju ganska nyfikna av oss ändå
    Skönt att få lite perspektiv på tillvaron med andras problem. Låter kanske konstigt men ibland kan det vara skönt att veta att inte alla lever i en glädjebubbla och man är ensam med att ha problem. Flumigt värre! Menar inget illa iaf. Bara blurrar.

Vad finns det för nackdelar om man inte har någon mjälte?

• viktualia

MSW - med reservation för att wikipedia inte är nån speciellt tillförlitlig källa så... sv.wikipedia.org/wiki/Mj%C3%A4lte
    Efter att ha läst den blir jag nyfiken på: Vad händer om man lever utan mjälte? Och hur kommer det sig att beslutet är ditt - själv skulle jag tycka att det var läbbigt att ta ställning i en så svår medicinsk fråga.. men du kanske är så upplyst att du klarar det..

• Liten med Mindre

Börjar inse att gravidhormonerna inte gör mig så smart.

Vi har ju shoppat nya byråer att ha i sovrummet. Maken har hävdat att de inte får plats, även om vi skjuter på sängen - medan måtten säger att de självklart får plats, med en liten gång bredvid sängen och allt.

Ställde första byrån på plats igår - och vips inser jag ju att man måste dra ut lådorna för att kunna använda byrån... Att jag inte tänkte på det?!? Därmed måste våra sängbord/skåp försvinna.

Vet någon var man kan hitta en liten och nätt variant av sängbord? Ekträ/fanér eller liknande skulle vara fint. Ska få plats med väckarklocka/radio, bok och gärna fotoram.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!