• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy1

Vad skönt Tinga! Nu är bollen i rullning!

• Tinga

Oh ja - nu blev jag på riktigt gott humör! Det visar dock att det är viktigt i den svenska sjukvården att man är påstridig om man tror att det är något fel.

Vickan - coolt att du körde bil till jobbet! Själv har jag bara 7 minuters cyeklväg, så det blir inte ofta jag tar bilen. Men jag uppskattar verkligen den där cykelturen på morgonen, för det är skönt att komma ut och få lite frisk luft innan man ska sitta inne på kontoret hela dagen.

• junilejon

Tinga, vad skönt att det händer något och att han tog dig på allvar och bara avfärda dig med att det är stress eller nåt!!

Lappis,saknat dig!! Det låter ju inte som någon toppen dag direkt! Och vad var det för viktipetter som gnällde? Dålig stil!!

MSW, vilken jobbig sits du är i!!! Du MÅSTE prata ut om alla funderingar här!! Det är därför vi finns till ju

• Piggelin1

Tinga - vad gott med en professionell gyn!!
    Låter lite som den gynekolog jag fick tag på, som hittade den stora cystan mha VUL hos mig.
    Att inte behöva tjata sig till en massa, utan ngn som tar en seriöst direkt, plus att det var hyfsat lätt att få tid hos honom också, dvs jag behövde inte stånga mig blodig som man ofta får göra på en vanlig vårdcentral...

• Lapinette

junilejon - även hennes eget företag satte henne på plats så tillslut gav hon med sig och satt tyst och grinig resten av presentationen. Helt ok att man ifrågasätter men när hon tjatar på blir det lite väl jobbigt. Har ju en tid som jag ska hålla och det gick inte då vi inte kom vidare pga henne. Nåja, det händer kanske en gång per år.

MSW - har inte läst alltihop men förstått att du inte vet om du ska operera bort mjälten. Själv vet jag knappt vad den har för funktion?

• _koko_

Vickan - två såna kuber (med låda) i såpad björk har vi uppsatta på väggen i vardagsrummet, som komplement till vårt vardagsrumsbord i såpad björk. Älskar dem!! Sambon tyckte såklart att de var på tok för dyra (vilket de ju är), men jag var kär och kunde inte titta åt något annat ens...

Liten - De på Åhlens i ek tror jag kostar runt 500kr styck, så de ligger lite bättre i pris och är snygga de med. :)

MSW - Vilken resa du är på! Hoppas du kan få ro och ta ett beslut som känns rätt för dig.

Clownis - Spännande att få följa en ivf-syster! Håller tummarna för att du har många fina ägg på g!!

Tinga - Vad glad jag blir att du också fått hjälp!!!

• _koko_

Hej Lappis! Fy för tjatiga tanter! Strongt av dig att hantera henne, jag tar alltid sånt personligt och får ångest...

• Tinga

Det är så kul att gå in här och berätta något roligt och få en massa positiv respons direkt! Och är man nere för något får man direkt peppning! Ni är underbara allihop, vet ni det? Kram!

• Page

Tinga, vilket tur att den här gynekologen tog dig på allvar och testade dig. Förhoppningsvis så kommer det att lösa sig nu!

MSW, jag hade en kompis som levde utan mjälte. Jag minns tyvärr inte varför hon fick sin mjälte borttagen men det påverkade inte hennes liv nämnvärt i alla fall. Hon hade kanske några fler förkylningar än vi andra.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!