• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Vänner, yoghurten är jättegod som pålägg på rostad macka. Med salt och lök på. Prova även den, som det står på förpackningen, med flytande honung.

• Tinga

Page - jaså, du äter honung på yoghurt?

• Liten med Mindre

Vänner - på matkursen har vi:

* blandat turkisk yoghurt med chèvre och haft i pumpasoppa (klickar i vid serveringen)

*serverat en klick youghurt med lite honung ringlad över, skuren fruktsallad (kiwi + svenska äpplen o päron) över och toppat med lite olika frön och stött kardemumma från hela, gröna kapslar (skala kapslarna o pilla ut kärnorna) Oväntat gott tyckte de flesta!

* blandat med salt, peppar och persilja (alt basilika eller mynta) att klicka i gryta med orientalisk/asiatisk smak

Sen går det ju alltid att blanda med vitlök o yoghurt, med bär och socker och frysa in lite lagom, smoothies

• Liten med Mindre

...och i min fiskgryteimprovisation igår klickade jag i yoghurt blandat med fetaost.

• Page

Hehehe, jag gillar honung som en smaktillsats till efterätter! Det du...

• Vännerfan

Lappis och Liten,
    TAck för svar om matta.
    Tinga och Page,
    Tack för yoghurt-svar. Men det finns ingen maträtt man kan ha den i/till? Jag tror maken hade den till tzatziki och sen har den blivit stående. Med salt och lök lät som nåt jag aldrig kommit på själv! Fast vi har iofs slutat äta lök hemma- i stort sett iaf. Jag och prinsen har nästan inga gaser alls längre nu och maken dessutom betydligt bättre andedräkt. Bara en parentes. Nu ska jag gå och se till min lunch! Pastan kokar för fullt!

• Vännerfan

Aha, kollar dina svar när jag är tillbax igen Mindre!

• Liten med Mindre

Vänner - vi har också en köttgryta (köttfärs, fläskfilé, paprika o lite andra grönsaker, lätt orientalisk kryddning) som man ska blanda i yoghurt i precis före serveringen. (Serveras med ris, gurkbitar, rostad kokos, jordnötter, mango chutney, russin.)

Det fanns visserligen bara vanlig yoghurt på den tiden receptet kom, men det här borde bli krämigare och godare.

• Page

En tzatziki variant som också är god. Man blandar hackade tomater, gurka,lök och rädisa med yoghurten (+ salt och peppar). Det blir som en blandning mellan sallad och sås.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!