• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Gillar man tonfisk på burk kan man också göra en tonfiskröra som man ha på smörgås. Med rödlök och kapris.

• Telemarkgrrl

Vänner, vi har en dörrmatta i kokos med texten "Mobilen, nycklarna, plånboken" på. Suveränt när man har världens virrigaste make.

• Telemarkgrrl

Sweeeeeeeeeet, hej gumman! Om det är några speciella frågor du har så får du gärna mejla.

• Storasystern

Heeej Sweet! Välkommen tillbaka till tråden! Det var kul att du kom hem så vi fick träffa dig på riktigt också!!!
    Jo, vi kan nog ha setts på någon Journal club, hann med ett gäng på mina 20 veckor på avdelningen.... Jag har inget vidare minne tydligen, för jag kan inte minnas dig... *senil*

Applåder till Tingas gynekolog!!!! Hurra!!!! Skönt att någon lyssnar till slut!!! Jag fick en stark dos av Pergo bara för att se om jag över huvud taget hade någon ägglossning. Den cykeln fick vi order om att inte 6a för att undvika tvillingar... Sen fick jag inget mer pergo, men det funkade ändå gången efter...

Liten, ni har inte funderat på att ha hyllor som sitter på väggen istället för att spara plats på golvet??

• Tinga

Telis - glömde att kommentera det igår, men det var verkligen skräp att tanten hittade dig igen! Men om jag förstått det hela rätt hade du redan fått information från Sophiahemmet att allting inte var som det skulle, för du verkade inte jättebesviken. Eller så är du bara otroligt duktig på att hålla dig på gott humör?

Kul med andraintervju för ett nytt jobb! Hur går diskussionerna med din man; är han intresserad av att lämna Stockholm?

• Tinga

Storasystern - aha, jag trodde att du blev gravid när du åt Pergo, men då gick det alltså av sig själv sen. Skönt! Var din cykel gågnen efter Pergo-chocken lika lång som de tidigare, eller blev det då en mer normal 28-dagarscykel?

Jag frågade förresten min gyn om han visste hur stor andel av alla som har mens som har ungefär 28-dagarscykler, men han kunde inte ange någon procentsats. Dock sade han att det är det stora flertalet, så det måste ju vara en hög procentsats. Var bara lite nyfiken på hur "onormal" jag är!

• Storasystern

Tinga, min cykel blev 31 dagar efter pergo-dosen, och det får väl anses normalt???

• Liten med Mindre

Storasystern - sängmöblerna från Furnish som jag gillade, var av modellen att sätta på väggen. Sen kan man ju alltid snickra ihop en konsol med bräda på. (man = maken, det tar så lång tid för mig)

• Storasystern

Telis - jag har funderat på att köpa en sån dörrmatta till min förvirrade man, men han skulle bara glömma att titta på den....
    Så disträ är han...

• Storasystern

Liten - precis! Vi funderade på det i vårt förra sovrum, och vi hälsade på några kompisar i helgen som hade det så och det var snyggt! Fast jag tycker att det är praktiskt att kunna se klockradion utan att behöva sätta mig upp allt för mycket, och då är ju "vanliga" sängbord behändiga...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!