• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Storasystern

BS, dum fråga, men har du provat att ha Iris i bärsjal? De flesta av min bekanta har snöat i på sjalar och säger att det funkar jättebra. De små gillar att vara nära mamma/pappa och så har man iallafall händerna fria att göra något annat.
    Två av min kompisar tycker att det funkar bra som alternativ till vagn när de små är gnälliga...
    Kanske kan vara värt att testa??

• Storasystern

Vickan, nu har jag skrivit in din uppkörning i min jobb-kalender så att jag kommer ihåg att hålla tummarna!

• BrudSommar2006

Storasystern, nej, jag ska nog skaffa sjal, vi har bärsele men det fungerar bättre för maken än för mig. Sjal ska ju vara en annan teknik så kanske är det annorlunda, värt att testa i alla fall.

• Lapinette

BS - kan inte låta bli att skvallra men din släkting har startat utredning och lämnade blod imorse.

• Lapinette

Och själv har jag börjat lägga upp schema för IVF nr 1 och IVF nr 2. Det ingår även en fryst återinföring (om jag får några extra ägg över) men nu räknade jag kallt med 2 hela IVF och hela tiden det tar samt BF. Har läst att man rekommenderar 2 normala menstrationer emellan.

• Storasystern

BS, jag har ju ingen egen erfarenhet, bara hört från alla kompisar, och det är två av dem som föredrar sjal framför bärsele. Tydligen är det bra när armarna "sitter fast" lite mer innanför sjalen, de slappnar av mer då (påstår de). Hoppas att det kan funka för er så att du får en lite mer vilsam tillvaro!

• Lapinette

BS - gillade också Pacha men dessvärre var han inte så bra på att dansa solo som de andra. I förkoreograferad pardans var han helt suverän oavsett vilken danssort han fick.

VARNING TOTALT OT!

• fru AM

BS: De pratade om småbebisar som inte vill åka vagn idag på Knattetimmen. De tipsade om bärsjal - precis som Storasystern gör ovan, men också om att linda bebin (i filt eller handduk)och lägga i vagnen (kanske funkar bättre på riktiga nyfödingar - men kanske värt att testa?).

• Oms
    BrudSommar2006 skrev 2007-09-24 13:27:51 följande:
    Hallå! Vet inte hur mycket tid jag har att skriva eftersom den busiga bebisen är vaken så jag tar min fråga först - AM eller annan vänlig själ, den 5:e är Iris fyra månader och vi tänkte börja försöka med smakportioner men hur ska man göra? Under förutsättning att vi får henne att svälja, vilket vi ju inte vet än, ska man skaffa en sort och prova med i flera dagar för att se så att hon tål den innan man provar med annan sort? Eller ska man skaffa hem flera olika på en gång och blanda som man vill beroende på vad det visar sig att man får i henne? Är det en tesked åt gången som gäller? Hur många gånger per dag ska man köra?
    Du prövar med En sort först, just för att det är första gången magen får i sig ngt som inte kommer ifrån dig alt ersättning. en msk brukar de säga nu på bvc är brukligt första veckan (dotterns lillebror är nu 4 mån och de ska börja nu i veckan)

antal ggr per dag vet jag inte hur det e faktiskt, en gång sa man tidigare men det kanske är ändrat nu?

palsternacka är oftast en höjdare att börja med då den är söt o färglös och brukar gillas av de flesta barnen

kika på den här länken så får du lite mer info

www.tryggabarn.nu/barn/Page1124.html

det e jättekul att börja mata bebisar man får se så många oliak miner när de smakar på det nya! lycka till1
  • start september

Här nojas det för fullt. Att jag inte bara kan vara glad för att jag inte mår illa!

Ringde och bokade inskrivning i vecka 11 (kändes då helt meningslöst, kommer aldrig komma så långt) och fick då prata med gullig BM som lugnade mig lite.

I min mardröm är nämligen graviditeten slut sedan nästan en vecka (alltså efter tre dagar, när man tidiga MF varit) och alla mina symptom beror på det extra progesteronet jag får. Dessutom borde jag då redan ha börjat blöda, men detta skulle progesteronet hålla tillbaka.

Hon menade att självklart vet hon inte, men hennes erfarenhet var att trög mage och ömma bröst inte bara borde orsakats av extra prog. Jag har varit noggrann med att småäta och kanske har det hjälpt. Det kändes lite bättre i alla fall så nu tar jag mig samman till på måndag då jag ska på VUL.

Jag kan inte heller knäppa översta byxknappen längre, det är ett under om ingen på jobbet fattar snart... Förhoppningsvis blir det bättre när/om jag får fart på magen. Jag frossade i plommon igår och det funkade

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!