Fru UH2: jag förstår att dte måste kännas hopplöst men se på Frejis - det lyckades efter över 2 år! Visst, inte kul att vänta så länge men det kan ju gå även om det tar tid...
BS: enl dem jag pratat med om amning så är mjölken som fetast på morgon/förmiddagen pga att man sovit under natten. Under eftm/kväll blir mjölken mer som lättmjölk och därför är de hungrigare och grinigare då. Kan vara därför som Iris äter oftare framåt natten. Så vi har fått rekommendationen att ge ersättning eftm/kväll/natt men låta Moa bara amma på förm (för att hålla liv i mjölkprod).
Ang att hon somnar när du ska iväg - du kan inte lägga henne i barnvagnsinsatsen och låta henne somna där om du vet att du ska iväg? Moa sover ju i hårdliften även natt (tills hon har växt ikapp spjälsängen) så det är bara att lyfta i den i vagnen när man ska iväg - mkt behändigt.
Page och Telis: tack för de snälla orden. Jag måste försöka hålla mig ifrån prestationstanken... Jag funderar fram och tillbaka på hur jag ska göra med amningen. Nu har jag kämpat i 4 veckor med att få igång den helt (jag trodde den kom igång förra veckan men mjölken blev mindre igen, kanske pga för lite sömn) men det verkar inte funka för mig. Funderar på att gå över till bara ersättning på natten (för att få sova mer) och amma på dagen men är lite orolig att mjölken försvinner helt då(?). Det känns för tidigt att sluta amma nu när hon bara är 1 månad. Jag hade tänkt helamma 6 mån men det känns inte som att det funkar för mig
Nu är varje matning ett helt projekt som tar över en timme varje gång (amning, rapning, blöjbyte för att väcka henne, ersättning och rapning, vaggning till sömns) och på förmiddagen när jag bara ammar så vill hon äta varje timme så det är i princip det enda jag gör fram till kl 13, när jag ger upp och ger henne ersättning. Suck. Det ska ju funka så att ammar man ofta ska produktionen öka men mina bröst verkar inte fatta grejen för jag ser inte att tillgången ökar. Lite deppigt är det när man nu hade ställt in sig på att amma... men visst, lyxproblem i jämförelse med er andra som inte har fått till det än - jag erkänner. Jag borde sluta klaga - I know...