• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • MSW

BS: Hoppas att krämen funkar bara, då är det juh värt att hon blir lite kladdig av den..

• MSW

Nu ska jag panikstäda lite då några kompisar bjöd in sig hit ikväll lite snabbt och lätt.. Ha en bra helg allihopa!!

• BrudSommar2006

Lite kladdig var milt sagt och jag hoppas verkligen att den hjälper så ruggig som hon blivit i sitt mjuka, fina hår.

Vad alla verkar vara duktiga på att skriva om sig själva, jag kommer inte på något bra alls att skriva. Vänner, ser att du gillar att bugga, jag också, hoppas att jag kommer att kunna ta upp det igen så småningom.

Vickan, kul att det går så bra med din viktnedgång, själv har jag inte gått ner nästan någonting alls sedan graviditeten och rullar runt som en boll. Så fort jag orkar ska jag ta tag i saken, gissar att det blir så fort jag slutat amma, när nu det kan tänkas bli.

Måste iväg och hämta vovven på dagis men Iris har så klart somnat. Hon sover knappt alls annars men så fort man ska någonstans så slår hon så klart till! Hon blir ju så ledsen om man väcker henne också.

Nåväl, får väl väcka henne strax i alla fall, ha en trevlig helg ni som fortfarande har helger!

• Mrs  B

Viktualia
    Skulle också vilja se lite bilder från ert bröllop men jag har ingen hemlig mail, har du kanske???????

brudSommar2006
    Din dotter och min son kan verkligen dela klubb. Han gillar inte heller att sova och det är fortfarande lite si sådär med den biten och han närmar sig 3 år. Tyckte att det hade börjat ordna upp sig, men nu är vi tillbaka igen till det gamla. Han somnar sent, kommer in till oss mellan 24 och 05, ligger och knuffas och vaknar sedan tidigt. Puh!!!!
    Men måste bara säga att det blir bättre när månaderna går och vi får faktiskt sova hyfsat nu. När han var bebis sov vi 2-3 timmar i taget och sen sov sonen knappt något på dagen.

• Mrs  B

Nu har jag jobbat 3 dagar på det nya jobbet och det går bra med barnen och med föräldrarna, men personalen si sådär.
    Har kommit på det nu att man inte räknas som en av dem eftersom jag bara ska vara där i 2-3 månader, men det stör mig. Har alltid blivit räknad med innan så detta är lite ovant.
    Ska inte gå på några personalmöten och ska inte heller vara med på några gemensamma planeringsträffar.......
    Skönt på ett sätt men det passar inte mig!

Vad ska man säga till föräldrarna när de undrar något????
    Eftersom jag inte vet något kan jag ju inte heller svara på deras frågor. Gillar inte alls denna sits.

• Vännerfan

Liten reflektion:

Skulle diska potatispressen. Jag har tydligen använt alla tre insatserna på en och samma gång. Ska man det eller? Inte undra på att jag fick ta i annars...

• Mrs  B

Har faktiskt ingen aning, har aldrig haft en potatispress.

• Vännerfan

MrsB,
    Jobbigt läge på jobbet. Har inte direkt några bra råd att ge. Till föräldrarna antar jag att du får säga som det är. Men det är ju inte heller kul.

BS,
    Ja, jag älskar verkligen att bugga! Musiken är ju lite corny, men I love it! Hade förmånen att få dansa på ett bröllop nu i sommar. Min bordherre var mycket duktig så vi dansade så svetten stänkte. Jag struntade helt i att jag inte tror min kropp direkt uppskattade det, för min själ gjorde det. DEt jag saknat mest annars av mina intressen är att vandra. Vi gör alltid det på somrarna annars.

Oups, maken är hemma. See you!

• Mrs  B

Vännerfan

Känns inte riktigt bra att inte kunna ge föräldrarna de svar som de vill eller behöver ha, men vad gör man.

Man kanske bara ska ta och skita i det eftersom man inte ska vara där så länge, men det har jag också svårt för.
    Vill verkligen göra ett bra jobb!

• junilejon

Tanten....HALLÅ.....vart har du tagit vägen????

Du kan komma fram nu........ det är inte roligt längre!!!!!

Jag vet att du gömmer dig någon stanns..... SUCK!!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!