• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

BS, stackars dig, det lät som en jobbig natt.

Hoppas du får sova bättre i natt! Och så är väl maken hemma i helgen så att du får avlastning på dagarna?

• viktualia

September - men jag lovar att den största kicken är att köpa nya SMÅÅÅ kläder... har t.ex. just skaffat en t-shirt i ekobomull i storlek SMALL!!! Shittans... här har ni bruden som dragit XL i evigheter!

• Vännerfan

Hej igen!

Jag blev sugen på att fixa middag ikväll igen (två ggr inom loppet av en vecka!!!) och efterlyser ett lätt och gott recept med kycklingfilé! Nån som känner sig manad?

Sen håller jag på och kokar potatis nu. En del av det skulle jag vilja pressa. Måste man göra det på direkten då eller kan potatisen hinna svalna och ska den inte kokas lika länge då?

*novisen undrar*

• MSW

Håller med dig vickan..Att köpa nya "små" kläder är härligt.. Men det är ganska kul att testa gamla kläder som har suttit bra (eller i vissa fall tom tajt) och se att de är tält..
    *MSW som också är med på viktklubben sen ett år tillbaka ca*

• Liten med Mindre

vänner - pressa potatis: koka som vanligt. Lättast att pressa när den är varm har jag för mig. men den är ju godast att äta då med (packar sig om den får stå.) fast ska du göra bullar av det så gör det ju inget om det packar sig.

kycklingrecept? *funderar* Vårt enklaste, men inte så "romantiskt" om det var målet, är bitar av filé som penslas med chiligrillolja, lindas i bacon, penslas igen med sweet chili och sen bakas 225 grader 10-15 minuter tills klara. Servera med jasminris o sallad.

För lite festligare kan de (hela filéer) säkert fyllas med typ basilika, peppras o saltas, lindas i parmaskinka och penslas i lite olja innan de steks i ugnen. Pasta till? med nåt såsigt?

• Telemarkgrrl

Här kommer mitt favoritkycklingrecept just för stunden:

Kyckling med parmaskinka och balsamsås, 4 port

8 kycklinglårfiléer eller 4 kycklingfiléer, 500 g
    1 tsk salt
    1 krm svartpeppar
    2 tsk oregano
    4 stora eller 8 små skivor parmaskinka
    2 dl vispgrädde
    2 msk balsamvinäger
    1 msk konc kycklingfond
    2 pressade vitlöksklyftor

Gör så här
    Sätt ugnen på 225°. Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form. Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 15 min. Strö ev över lite färsk oregano. Servera med frästa grönsaker.

Vad det gäller det pressade potatisen håller jag med Mindre, ska du äta den som pressad potatis så är det godast att pressa den precis när du ska äta den.

• Lapinette

Bonjour,

Kycklingrecept ser jag efterfrågas. Jag har ett enkelt där jag först steker kycklingen lite i stekpanna och sedan lägger det i ugn. Sen gör jag en sås på Balsamico, soltorkade tomater och svarta oliver som jag har hackat. Har även i honung i den såsen (sorry Page). Häller såsen på kycklingen och ställ in en stund i ugnen. När kycklingen är klar så blandar jag i ruccola med såsen av oliver och tomater. Till detta serverar jag helst cous-cous men det går även utmärkt med ugnsstekt potatis. Enkelt, hälsosamt och gott!

Här ska vi hoppa in i duschen och sen ge oss ut i solen och bege oss till Luxembourg.

• MSW

ååh.. Jag blir juh hungrig.. .. Älskar det mesta med kycklingfilé fö.. Men har inget gott recept på rak arm..

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!