• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Telis - du kan väl skvallra lite mer?!

• Lapinette

Har försökt att läsa lite här i väntan på maten och säger Tack September för komplimangerna (bröllopsfotona). Vi hade Orasis, var det Georgios som fotograferade er?

Gällande So you think you can dance åkte Pacha ut och så var det tjejen med rakt, mörkt hår (kommer inte ihåg hennes namn).

Det var nog lite fler frågor ställda till mig men minnet är kort och vinet börjar hällas upp i glasen .

• Telemarkgrrl

Hmm, skvaller, skvaller.....

Sweet hade ett underbart skratt och var precis så gullig som man trodde efter att ha läst hennes bubbliga inlägg här.
    Storasystern hade en förtjusande mage och passade våldsamt bra i att vara gravid.
    AM är en sån cool mamma, hoppas hon är kvar här när/om jag blir gravid!
    Jag har lovat Vickan att aldrig säga något om att hon är en pladdermaja så om Vickan säger jag bara att hon är en stor social begåvning. Och världens gulligaste människa!
    Frejis är coollugn och tänker att hon iallafall inte kan kontrollera det som händer nu framöver. Om ett par veckor kan man kanske se ett litet pickande hjärta vid VUL!
    Page var lika skarpsinnig i verkligheten som här i tråden men det var väl ingen som trodde något annat heller.
    Och Oms kunde tyvärr inte komma.

Sen tittade Snartis och Koko förbi också och rapporterade att Ciccis dop hade varit jättefint. Och Snartis lilla kille var supersöt där han låg och sov och såg åtminstone för tillfället väldigt beskedlig ut.

• start september

Lapinette,

låter som du har det trevligt! Det var Orasis som fotade oss också, fast inte han utan hans fru Mia. Vi blev jättenöjda och det gissar jag att ni är också!

• start september

Tack Telis för rapporten!

Jag tar faktiskt för givet att alla är supertrevliga IRL. Något annat skulle skinit igenom tidigare tror jag.

• start september

Låter bra att Freijs är lugn. Man kan faktiskt inte göra så mycket mer än att vänta och se.

Fast det är inte så lätt...

• Telemarkgrrl

start september skrev 2007-09-22 22:01:29 följande:

Jag tar faktiskt för givet att alla är supertrevliga IRL. Något annat skulle skinit igenom tidigare tror jag.
    Jajo, det är klart, det tog ju jag också för givet förstås. *rodnar*
  • viktualia

Telestubben har ju redan berättat det väsentligaste.. att alla är SUPERTREVLIGA, att ingen bits och att jag pladdrar i saliga mängder när jag är i närheten av trevliga människor!

Och det är lika mysko varje gång att säga först mitt riktiga namn och sen "jaaa alltså det är jag som är Vickan"... ööööö.. hm..

Trådträffar är förträffligt helt enkelt!!!

• Vännerfan

Åh, vad avundsjuk man blir på er som kan träffas!!! Vi göteborgare får helt enkelt ta tåget upp nästa gång!

Själv kan jag meddela att jag gjorde Telis (och Piggelins) kyckling igår och den blev jättegod! Eller egentligen gjorde maken det mesta då prinsen bestämde sig för att amma jättelänge innan han skulle sova. Själv stod jag mest för chokladmoussen efteråt och den blev väl inte jättebra. Klumpig. Tror äggen var för kalla och att chokladen blev för varm när jag smälte den. På lunchen gjorde jag potatisbullar och det var jättegott Fast nej, man ska inte använda alla tre hålskivorna på en gång. Fick veta detta och en del annan nyttig info av maken. Men han var iaf impad av att jag först skalat potatis, kokat den, pressat den, blandat till smet, format och stekt! Och ser man det så är ju potatisbullar rätt avancerade Och nu har jag iaf kommit igång och lagat lite mat så förhoppningsvis lär jag mig mer efter hand. Man måste ju börja nånstans.

Och det var mitt inlägg i OT-debatten...

• nennesjuttioåtta

Oh, jag hade gärna varit med och träffat alla! Det var ju nästan ett år sen sist... (Då var det bara Cicci som var på tjocken, om jag minns rätt).

Här har tanten inte visat sig än, men minus på alla tester. Idag är det dag *räknar på fingrarna* 32. Ont i bröst, nedre magen och det kom lite blod när vi juffsade i fredags. Så hon är väl på väg.

Och även om hon inte var det...borde det inte vara eett plus vid det här laget då????

Nu har älskade maken gjort frukost åt mig, vilken fantastisk helg vi har haft! Fredagen gick vi och åt på en fin restaurang här i stan, 3-rätter, vin och sååååå himla gott!!! Jag började med löjrom, sen reninnerfilé och kantareller och mitt livs godaste potatismos, sen en äppelkaksgrunkemoj och till sist fick vi 2 tryfflar fylld med vit choklad och amaretto. Därefter gick vi på bio och såg "ett öga rött". Grymt sex på natta!
    Lördagen började med en tur på ettt litet berg där vi åt frukost på toppen, gick hem och sprang nägra km tillsammans (har inte tränat sen jag blev förkyld, 6 veckor snart, så det var sjukt jobbigt), men sexet i badkaret efteråt hamnade på topp 10-listan. sen gick vi på naturkompaniet (vår favoritbutik) och sen önskade maken åka på IKEA (väldresserad man!) så där käkade vi sen lunch innan vi handlade (pimp my trailer, eftersom han bor i husvagn i veckorna). Därefter på födelsedagsfika och sist en middag med ett annat par på en libanesisk restaurang och därefter några partier Jeopardy och äppelkaka. Idag ska vi städa. Inte lika romantiskt.

Puss på er kalaspinglor! Vi hörs!!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!