• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Muggles - skickar en stooooor kram via cyberspace, du är en kämpe! Mailar/Ringer dig i veckan! Tack för i fredags förresten, vad gott det var, & mysigt - som alltid!

• Telemarkgrrl

1. Ladda ner det här lilla tilläggsprogrammet:

addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/375

2. Installera, programmet borde öppnas i vänstermarginalen.

3. Gå in på Options och ändra Insert Action till Copy to Clipboard.

4. Leta upp en smajlis du vill lägga till och klicka på den fjärde knappen från vänster, Insert HTML Code.

5. Kör ctrl+v i ditt inlägg och så voila! Bounce

• Telemarkgrrl

Oh men Piggelin, jag tänkte inte på att du faktiskt ska få BARN snart!

Men januari är ju en sån tråkig månad så då är det ju perfekt att ha en brunch att se fram emot!

• Piggelin1

Fniss Jag glömmer det nästan själv ibland med!

En helt annan grej, igår när föräldrarna var här, så hade mamma bl a med tre böcker & nu snackar vi böcker "anno-dazumal", en hette "Spädbarnsvård", en annan "Vi väntar barn" av Maj-Britt Bergström-Walan, hon sexologen som svarade på frågor i MittLivsNovell för typ hundra år sen. Hon kanske inte ens lever idag? Hur som helst, den senare boken var utgiven 1964! Så igår roade jag mig med att läsa i den innan jag somnade, vilken rolig läsning!! Värsta kultläsningen om hur man uppfattade saker & ting för drygt 40 år sen! Måste nog nästan citera lite ur den!

Ett kapitel behandlar tex mödragymnastik, ett annat om "barnsängstid", ett tredje om smärta (som inte existerar om man är psykiskt stabil, enligt en MANLIG - vad annars? - forskare i Schweiz), narkos ism utdrivningsskedet (???!), när värkarbetet drar igång (fast de vill hellre kalla det kontraktioner, för att ta bort den negativa klangen - ja just det, det gör ju inte ont!) skulle kvinnan ta det lugnt & ägna sig åt läsning eller sömnad (!). "Havandeskapsbevär" heter ett annat kapitel, där kan man bla läsa följande:
    "Under den första havandeskapstiden besväras kvinnan ofta av illamående & kräkningar. Dessa besvär uppträder främst på morgonen och kan lindras med ett lätt morgonmål, som intas i sängen. Passar det med hänsyn till makens arbetstid kan det vara praktiskt att han serverar hustrun detta morgonmål"

Jag återkommer med fler citat, om så önskas Fnissar mest hela tiden när jag läser boken!

• Piggelin1

Näpp, dags mig med att hoppa i säng - natti, natti

• Tinga

Haha, Piggelin - vilken bok du har fått fatt i! Återkom gärna med citat när det passar, för sån't är så roligt att läsa! Själv har jag ett par ex av Evas kalender från mitten av 60-talet, som min mamma hade när hon var tonåring, och det är också gudabenådad läsning.

Telis & Vickan - jag har inte Firefox så jag lär ju inte kunna göra sådana häftiga smilisar som ni gör, men jag kan se de som Vickan gör, men inte Telis! Skumt!

• Telemarkgrrl

God morgon tjejer!

Piggelin, jaaa berätta mer från dina böcker! Det där med att maken ska servera den gravida frun frukost men bara förstås om hans schema tillåter det är ju vansinnigt roligt! Hysterical 3

Och den där Maj-Britt Bergström-Walan kan väl inte leva fortfarande va?! Hon kändes ju uråldrig redan när jag var tonåring och det var ju ett tag sen.

• start september

Underbart Piggelin - gärna mer citat!

Ska fundera på Firefox- det ser ju jättekul ut med smiliesarna (oj det var ett konstigt svengelskt ord).

Så inleds ännu en intensiv vecka - kanske lika bra för mig som helst inte vill hinna noja.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!