• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Mrs B - jättefina bröllopsbilder! Såg ut som att ni hade fint väder också, och det är ju alltid trevligt att ha vädergudarna med sig en sån dag!

Muggles - du är verkligen beundransvärd som kämpar så med amningen! Jag har ingen aning om hur långt man ska pressa sig själv i en sådan här situation. Jag menar nyttan för Moa måste ju överstiga problemen det innebär för dig för att det ska vara värt det, men det kanske är svårt att mäta? Tycker iallafall inte att du ska se det som ett nederlag om det inte fungerar, utan försöka acceptera att alla inte kan helamma. Om du bestämmer dig för att gå över till ersättning kan iallafall ingen säga att du inte försökt allt, för det har du verkligen! Kram!

Fru UH - lider verkligen med dig! Även om tanten är väntad är det ju tungt när hon kommer, och är man inne på försök nr 14 förstår jag verkligen att det känns hopplöst. Skickar en kram!

Själv har jag varit på bröllop den här helgen, och det var väldigt trevligt. Maten var lite trist, men stämningen var hög och bara för att jag älskar god mat och gott vin måste ju inte alla andra göra det också!

Vi övernattade hos mina svärföräldrar efter festen, och sen har vi varit sociala där resten av dagen. Min svärmor har ett otroligt bra svampställe, så jag fick 8 l kantareller med mig hem idag! Gulle henne att ge mig så många! Nu har jag lagt ut dem till tork härhemma och sen ska jag laga goda soppor och såser under hösten. Mums! Härligt att ha en så generös svärmor.

• muggles

Sept: jo jag vet att du har rätt. Jag är bara orolig att mjölken sinar helt om jag inte ammar på hela natten, pga att jag har så lite från början. Men det är väl ngt jag får prata med min Bvc-guru om... Jag tycker nämligen att det är himla mysigt att amma, nu när både jag och Moa fått in tekniken och det inte gör det minsta ont längre. Nä, jag måste verkligen försöka fokusera på det positiva.

• Fru UH2

Tack för uppmuntran. Ska försöka laga lite mat nu... har läst om folk som har det mkt värre än mig på familjeliv, kan vara lite som en tröst ibland...

• Mrs  B

Tack alla för komentarerna om våra bilder från vår stora dag!!!!!!!
    Det var en helt underbar dag med sol, blåst och lite kyla, men INGET regn!!!!!

Muggles
    Förstår ditt dilemma med amningen! Har ju själv varit i samma situation med son nr 1. De första 6 dagarna på BB hade jag ingenting, sen blev det lite (som mest 20ml på två bröst). Det var bara att acceptera att det inte skulle funka med bara amningen. Hårt först men sen när jag såg hur sonen gick upp i vikt och hur han mådde på ersättningen (bra humör och sov bättre bla) ändrade jag min inställning. Dessutom fick pappa mer ansvar och vi turades om att vara uppe på natten.
    Jag gav sonen bröstmjölk som förrätt och ersättning som huvudrätt och det fungerade bra. När sonen var 6 månader var min mjölk helt slut. Men då var jag också nöjd.

FruUH
    Skickar en styrkekram till er och hoppas att det snart ska gå vägen för er också.

September
    Här har du en till som är nojig över denna graviditet, men efter vad vi har gått igenom är det ju inte konstigt. ????
    På måndag går jag in i v 25 och har börjat bli lite mer lugn eftersom lillpojen sparkar så otroligt mycket. Men innan jag kände något i magen var jag supernojig.
    Går var tredje vecka till BM för att lugna ner mig och jag tycker faktiskt att det har hjälpt mitt psyke och att kunna gå själv till BM.

• Piggelin1

Hej tjejer!

Telis - vilken bra/mysig sammanfattning du skrev igår & oj, vad jag önskar att jag hade varit där!

Hur gör du förresten dina "rörliga" smilies??

MrsB, vilka fina bilder!! Jätteroligt att se! Festen i Tyringe... Hmmm, jag har en kompis som ursprungligen kommer från just Tyringe, fast numera bor hon i Sthlm

Tinga - lät yummie med massor av kantareller!! Vilka goda middagar ni kommer att ha framöver!

FruUH - skickar en kram

Nenne - lät som ni haft en grymmehelg, mannen & du! Mysigt!
    ...och vilken god mat ni åt, mmmm!

Själv är jag fortfarande gräsänka, längtar efter mannen som kommer hem från Kina på tisdag.
    Idag har jag iaf uppfyllt mina svärdotterliga plikter en masse, svärmor fyller 65 idag, så jag var där & uppvaktade tillsammans med div släkt & vänner till henne. Kanske inte ngn söndagsaktivitet som hamnar på tio-i-topp-listan, men vet att svärmor är väldigt glad över att jag kom, så det är klart att jag "ställde upp" På hemvägen passerade jag Alingsås & ringde på vinst & förlust en fd kollega där för att kolla om jag kunde kika förbi - superkul att ses & tjöta ikapp lite. Hon är 20 år äldre än jag, men vi kommer så himla bra överens & har alltid massor av prata om. En sån där glad & härlig jordnära person. Kom på att det var hela sju år sen jag lämnade den firman, fascinerande & väldigt roligt att vi fortfarande har kontakt!

• Telemarkgrrl

Piggelin och Vickan, ni undrade över dom här söta smajlisarna. Man måste ha Firefox, har ni det? Roll Eyes 2

• Telemarkgrrl

Piggelin, kan du inte ta och komma till Stockholm någon gång under hösten då? Jag vill äta brunch fler gånger!

• Piggelin1

Lappis,
    hoppas du haft en riktigt bra helg i Frankrike! När jag läste det du skrev som syskonbarnen & fick jag deja vu-känsla till min eftermiddag här igår...!
    Min Amsterdam-bror med fru & ettåring var här på fika tillsammans med mina föräldrar samt min andra bror & deras tre barn (4, 6 & 8 år). Åttaåringen är lugnt, men de tre andra barnen for omkring som "jehun" i lgh & var på typ allt... Kände mig nästan som en halvsur tant som tillrättavisade 4- & 6-åringen flera ggr. Känns lite att hemma hos oss är det "våra regler" som gäller, man står inte & kastar/sparkar boll mot väggen i "matsalen", man plockar typ inte halva kakfatet (speciellt som totala mängden inte var gigantisk), man lägger sig inte tvärs över hela soffbordet när folk sitter & fikar där osv... Kalla mig surkärring, men blev faktist lite irriterad... En ettåring förstår ju inte, så där är det mer att man måste vara på hugget så att h*n inte ger sig på saker & ting på låg höjd, men de större... Jaja, behövde bara beklaga mig lite

• Piggelin1

Telis,
    det är nog tveksamt om jag kommer upp innan bebben gör entré - en hel del helger inplanerade närmaste månaden & sen är det ju inte så många veckor kvar till "due date"...
    Däremot så har jag flera väldigt goda vänner i Sthlm, som jag inte hälsat på, på ett bra tag & jag har absolut tankar på att åka upp så småningom när bebben vuxit till sig lite grand! Så då måste vi ses om inte förr! Just det, förmodligen ska vi på bröllop i Sthlmstrakten i jan-feb (var först planerat till mitten av okt, men kompisarna skjuter upp det några månader), då kanske vi kan ses?!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!