• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

Tinga - Grin 8 joooop... du vet.. miljövännen Vickan avskyr nedskräpning.... men hade jag inte tappat bort den, så hade jag slutat använda den!!

• Piggelin1

Vickan - är du laddad inför uppkörningen imorgon?!

Håller tummarna håååårt för dig imorgon fm!

• viktualia

Piggelin - joo jag är nog hyfsat laddad faktiskt... dels har jag väl snart uppbådat hela VÄRLDEN att hålla tummarna/be för mig... (fnissar lite förläget åt mitt sätt att berätta för allt och alla) och dels körde jag en körlektion idag på förmiddagen då nerverna var i styr även om jag fortfarande inte är nån stjärnchaufför....

Hoppas innerligt att lugnet håller i sig till imorgon!

• fru AM

Viktualia: Vilken tid kör du upp? (Så jag vet när jag ska hålla tummarna!)

• Storasystern

Aha Vickan, det är imorgon! Vi ska hålla tummarna för fullt härborta!!!

• BrudSommar2006

Hallå! Vet inte hur mycket tid jag har att skriva eftersom den busiga bebisen är vaken så jag tar min fråga först - AM eller annan vänlig själ, den 5:e är Iris fyra månader och vi tänkte börja försöka med smakportioner men hur ska man göra? Under förutsättning att vi får henne att svälja, vilket vi ju inte vet än, ska man skaffa en sort och prova med i flera dagar för att se så att hon tål den innan man provar med annan sort? Eller ska man skaffa hem flera olika på en gång och blanda som man vill beroende på vad det visar sig att man får i henne? Är det en tesked åt gången som gäller? Hur många gånger per dag ska man köra?

• Liten med Mindre

Vickan - ha det så skoj imorgon!

Får se hur många steg det blir under en dag. Har ju inte jättelångt att gå mellan alla transporter. Får nog ha en taktisk testdag innan tävlingen drar igång.

Fast jag brukar trava omkring i korridorerna rätt mycket förstås. Extra mycket när det nu gör ont att sitta. Funderar också på om räknaren räknar ifall jag står vid mitt skrivbord och trampar takten till någon skön musik?

• viktualia

Liten - de flesta räknare väntar med att räkna stegen tills du gått 6 steg på raken (och då läggs alla 6 stegen till). Det gör att små förflyttningar som ett steg bakåt för att hämta en pärm inte räknas.. så om ditt dansande vid skrivbordet räknas eller inte beror på hur ihärdigt dansandet är!!

• BrudSommar2006

Verkar ha lite mer tid - Vickan, lycka till, jag håller tummarna!

Lapinette, tack för tv-uppdateringen, synd, jag gillade den ryska killen. Trist att insemineringen inte fungerade men nu har ni ju faktiskt provat det ordentligt, tidigare kunde ni väl inte vara säkra på att ni prickat rätt precis med era resor och allt. Det verkar faktiskt inte som att någon haft någon större framgång med insemination här än. Ivf verkar ju ligga bättre till hittills, nu ska det väl äntligen lyckas för er!

Jag tog vagnen ner till Solna centrum och hem idag för att uträtta några ärenden, fy sjutton, det gör jag aldrig om, hon illvrålade större delen ner, trots att jag gett henne flaska precis innan vi gick för att vara säker på att hon ätit tillräckligt, sedan somnade hon men jag hann inte klart innan hon var vaken igen så sedan skyndade jag mig hemåt men jag hann knappt börja gå innan hon började illvråla igen men det var bara att fortsätta gå och det var låååångt hem att lyssna på henne med tårarna sprutandes ur ögonen på henne också. Nej fy så hemskt det var, nästa gång blir det bilen så att man kan komma hem fort.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!