• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Bonjour,

Tillbaka i ett grått Stockholm efter en varm och solig helg i Frankrike. Har inte läst ikapp vad ni har skrivit och vet inte om jag har någon möjlighet till det då min vecka ser hemsk ut. Ska vara ute och prata/presentationer både tisdag, onsdag och torsdag...tröttsamt!

I alla fall, har försökt att ringa min läkare nu på morgonen för att berätta att mensen verkligen har kommit igågn (no doubt) och att vi valt CvL men som vanligt är det konstant upptaget där.

• Lapinette

fru UH2 - välkommen in här! Har inte sett allt du skrivit men märker att jag hittat någon som försökt nästan lika länge som oss. Jag tror vi nu bommade på försökt nr 16. Vad är nästa steg för er?

• Fru Nyberg

Godmorgon tjejer!

Piggelin- Hihi gud vad man kan vara glad att vi lever i ngt modernare tider nu!!

Lapinnette- så tråkigt att det blev bom för er denna gång, men nu går ni in i en ny fas och ni kommer att lyckas!

Hur har det gått för junilejon, har hennes tant kommit?

Själv tror jag att jag har ÄL nu, lekte lite med tanken att sätta igång bebisverkstan igår kväll men min kära blivande make upprepade mantrat: "Först bröllop, sen familj" med glasartad blick så "hatten" fick åka på...

• Page

Hahaha, vilken underbar bok Piggelin!

Jag vill tacka för en urtrevlig brunch i lördags. Det var så kul att äntligen se några av er, jag hade lugnt kunna sitta några timmar till! Synd bara att man inte kan hänga med på tre samtal samtidigt. Jag missade nog en massa intressant info.

• Page

Fru Nyberg, njut medan du "leker med tanken"! Snart är det tanken som kommer att leka med dig och du kommer att förvandlas till ett nojigt monster!

• Fru Nyberg

Page- Eller hur!!! Jag har lite ångest över det faktiskt, jag är en kontrollmänniska som jag kommer nog tycka den processen är jättejobbig!

• viktualia

Page - jaaa för nyfikna typer och mitt bland pratglada människor så undrar jag ständigt om jag inte missar en massa intressant info.. hi hi... HEMSKT skoj att ses i alla fall! Jag hör av mig om/när jag passerar din håla!

• Liten med Mindre

Godmorgon!
    Kul att brunchen i lördags blev lyckat. Måste visst ha en brunch till snart - så att Cicci och jag får komma och äta våfflor.

Har själv umgåtts med släkten i Dalarna. Trevligt men intensivt. Vi fick ett fantastiskt väder i lördags och besökte när det var solsken och begynnande röda löv i skogarna. Fint!

För övrigt - önskar mig mer semester! Begynnande nackspärr, låsningar i ryggen, huvudvärk. Blä! Och till naprapaten kommer jag inte förrän torsdag.

Får fantisera lite istället, om att jag är hemma och pysslar, bakar äppelkaka, flyttar in i våra nya byråer vi shoppade på IKEA igår (nära döden-upplevelse för mannen stackarn), sanerar bland växterna, läser bra böcker... Å så skönt det skulle vara!

• MSW

Godmorgon!Balloon

I eftermiddag ska vi till doktorn och diskutera hur vi ska gå vidare med kortison (och i förlängningen innebär det juh även bebisverkstad).. Har nu ätit i två veckor och det verkar som det har gett önskat resultat, men det blev juh lite "hastigt och lustigt" sist, så nu vet jag inte riktigt vad som väntar... Twitch

Drömde om doktorn i natt så jag är ganska nervös.. men det blir säkert bra när vi väl är där.. Maken följer juh med också som tur är.. Ska ev kolla på lite papper till tackkort också!

Kul att ni funkade så bra ihop på tråddejten!!

• junilejon

God Morgon tjejer...hoppas alla haft en bra helg med trådträffar,utomlandsbesök,Ikea besök och allt...och trots BOM och allt annat elände!!!

Här är allt bra...vi tog en romantiskt tur till Arild! Gud vad vackert det är där, det måste helst klart vara Sveriges veckraste hamnby!! Det är så vackert där att man må illa....Vi skulle egentligen bara dit och kolla på ett hus som var till salu...och där skulle jag verkligen vilja bo!! Gud vad mysigt och vilket j*lv utsikt!! Vi ville inte hem,så vi tog in på hotell och bara njöt.... Så min helg har varit bra!

Ingen Tant vill visa sig än,testade mig nyss och det visade som vanligt negativt!! Hon har väl helt enkelt inte tid med mig denna månaden och gör väl ett stor besök nästa istället!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!