• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Mmmm, vad hungrig jag blev nu!
    Tänkte svara på Vänners matfrågor, men ser att du redan fått massor av svar.
    Ett favvokycklingrecept poppade snabbt upp i skallen, men så ser jag ju att det är precis det receptet som Telis har lämnat Vi har samma smak, Telis! Superenkelt att fixa också!
    Testade det första gången för säkert tre år sen, men det håller än!
    Jag brukar köra pressad potatis till just detta faktist.
    ...och jag kan bara hålla bara med ovanstående talare, dvs Liten & Telis, angående den pressade potatisen

Ska luncha inne i stan idag med min "mentor" - brukar bli långsittningar - kul!!

På tal om mat så ska jag förmodligen hem till Muggles & co idag & laga lite mat. Tydligen ett recept ur senaste Buffé - fläkfilé med bla kantareller, tryffelolja, balsamvinäger, honung (!), ruccola etc. Eller så blir det så att jag avlastar & bär runt på Moa, så får Muggles & hennes man lite andrum & kan laga maten Ska bli mysigt att träffa den lilla tjejen igen

Vänner - det du skrev om ditt "mantra" under förlossningen a´la Slappna av, slappna av, slappna av - det låter precis som det är där jag skulle kunna hamna också Målbilden flyger säkert all världens väg & ngt eldklot eller en blomma eller dyka ner & möta smärtan - känns lite för tillkrånglat för att funka på mig... Jaja, den som lvere får se Ska försöka med mentala laddningen innan, det gör säkert lite nytta iaf!

Tinga, apropos mannens & min helg i Skåne-land, har du ngt tips på ett mysigt B&B i närheten av Båstad/Ängelholm/Helsingborg, som inte kostar alltför mkt? Vi slår ju på stort på lördagskvällen, men jag har lite funderingar på att åka iväg söderut redan på fredagen efter jobbet, bo lite enklare i de ovan nämnda trakterna & sen dra iväg till Helsingör & Louisiana-muséet (tydligen är det en bra fotoutställning där just nu!) på lördag fm hyfsat tidigt, för att sen fortsätta ner till Skanör-Falsterbo & hinna njuta ordentligt av vistelsen där. Denna fråga hör väl iofs kanske hemma i vår restetråd, men jag vågar ju knappt visa mig där nu - såååå dåligt samvete har jag för den oskrivna USA-rapporten (ja, jag är knäpp, jag vet... )...!

• Piggelin1

Vilken TUR att jag inte kommer med på brunchen, med tanke på om Vickan är en pratkvarn & jag vet att Sweet är detsamma - om jag dessutom skulle vara med, då skulle absolut ingen annan få en syl i vädret tror jag Fast jag är grymt nyfiken på alla er som jag inte träffat!!

Nä, får fortsätta skriva efter lunchen, måste rusa!

• start september

Vickan,

klart att det häftigaste är att köpa nya mindre kläder - men ibland kan man ändå tycka att det är lite synd om det är ett plagg man tycker om.

• viktualia

September - sant! Och jag är himla glad över att mina snygga klänningar fortfarande passar... annars hade jag tagit med dem hem till mamsen = min ändringssömmerska... hon brukar få sy upp alla låååånga brallor tex!

• Vännerfan

Tusen tack för alla recept! Får se vilket jag testar.

Mmmm, det blev nog lite dumt med potatisen. Jag fick storhetsvansinne och skalade alla vi hade... Kom på sen att kokt potatis inte är så gott att micra och kom då på att man kanske kunde pressa. Men när jag tog av grytan från spisen kom jag på att jag glömt salta, så jag gjorde det och ställde tillbaka grytan nån minut. Vet inte om det räckte. Och sen pressade jag för glatta livet. Jösses, vad man fick ta i. Mitt i en "krysning" tittade jag upp och mötte en förvånad blick från prinsen som stod i sin hoppgunga och hade fryst mitt i ett hopp för att se vad som stod på. Men han lär vänja sig vid mammas kokkonster... Eller bristen på sådana... Vi får äta sammanpressad pressad potatis ett tag nu tror jag... Hmm. Mannen kommer inte bli impad. Kanske skulle kasta den, gå till affären och köpa ny potatis och låtsas som det aldrig hänt?

Nåväl, måste ta hand om the prince nu.

• start september

Lapinette,

kul att se dig. Ha en skön dag och hoppas att solen skiner på er

Jag har varit i Luxemburg en helg vid den här tiden för några år sedan när en kompis jobbade där - jättmysigt och varmt var det då.

• viktualia

Vänner - om du inte vill äta all den pressade potatisen idag kan du blanda i lite ägg och lite mjöl och göra potatisplättar av det överblivna "presset"

• Vännerfan

Vickan,
    JA det kan jag ju göra! Som att det var det som var meningen hela tiden! Kanske det var det som Liten menade också? Egentligen vet jag inte vem jag försöker lura. Maken känner ju mig sen 8 år tillbaka och vet ju mer än väl vad jag är kapabel till...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!