Mmmm, vad hungrig jag blev nu!
Tänkte svara på Vänners matfrågor, men ser att du redan fått massor av svar.
Ett favvokycklingrecept poppade snabbt upp i skallen, men så ser jag ju att det är precis det receptet som Telis har lämnat
Vi har samma smak, Telis! Superenkelt att fixa också!
Testade det första gången för säkert tre år sen, men det håller än!
Jag brukar köra pressad potatis till just detta faktist.
...och jag kan bara hålla bara med ovanstående talare, dvs Liten & Telis, angående den pressade potatisen
Ska luncha inne i stan idag med min "mentor" - brukar bli långsittningar - kul!!
På tal om mat så ska jag förmodligen hem till Muggles & co idag & laga lite mat. Tydligen ett recept ur senaste Buffé - fläkfilé med bla kantareller, tryffelolja, balsamvinäger, honung (!), ruccola etc. Eller så blir det så att jag avlastar & bär runt på Moa, så får Muggles & hennes man lite andrum & kan laga maten
Ska bli mysigt att träffa den lilla tjejen igen
Vänner - det du skrev om ditt "mantra" under förlossningen a´la Slappna av, slappna av, slappna av - det låter precis som det är där jag skulle kunna hamna också
Målbilden flyger säkert all världens väg & ngt eldklot eller en blomma eller dyka ner & möta smärtan - känns lite för tillkrånglat för att funka på mig... Jaja, den som lvere får se
Ska försöka med mentala laddningen innan, det gör säkert lite nytta iaf!
Tinga, apropos mannens & min helg i Skåne-land, har du ngt tips på ett mysigt B&B i närheten av Båstad/Ängelholm/Helsingborg, som inte kostar alltför mkt? Vi slår ju på stort på lördagskvällen, men jag har lite funderingar på att åka iväg söderut redan på fredagen efter jobbet, bo lite enklare i de ovan nämnda trakterna & sen dra iväg till Helsingör & Louisiana-muséet (tydligen är det en bra fotoutställning där just nu!) på lördag fm hyfsat tidigt, för att sen fortsätta ner till Skanör-Falsterbo & hinna njuta ordentligt av vistelsen där. Denna fråga hör väl iofs kanske hemma i vår restetråd, men jag vågar ju knappt visa mig där nu - såååå dåligt samvete har jag för den oskrivna USA-rapporten (ja, jag är knäpp, jag vet...
)...!