• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • fru AM

Brudsommar: Stackars vovven! Och er.
    Apropå mjölkskorven: En ny, superbra salva finns på Apoteket - heter Borago. Man smörjer på den ett par ggr om gagen i en vecka ungefär och skorven bara rasar av (man kan hjälpa till. försiktigt, med en kam eller mjuktandborste). Livias skorv försvann så - och när det kom lite tillbaka efter några månader så räckte det med en insmörjnung och lite borstskrap. Trolleri!

Helt klart den enda hjälpen mot skorv (BVC yrar om olja eller den där äckliga acetylsalicylsalvan - många vet inte ens om den nya salvan ...)-. Enda minuset: den luktar lite trist - men det går ju över.

• fru AM

BS igen: Skorven går INTE över vid sex månader. Min son hade lite återkommande skorv ända till sju års ålder (i o f s kanske extremt, men i alla fall). Men har de mycket hår så syns den ju inte i alla fall, men den kan tydligen KLIA, och det är ju inte så skönt för de små krabaterna.

• Page

Liten, ja det låter verkligen tjusigt! Löneförhöjning när du kommer tillbaka från mammaledigheten?

Frejis, ta klänningen till en sömmerska. Ibland går det att ta ut kläderna, det vore synd att inte få andvända den!

Usch, vilken jobbig natt du verkar ha haft. Kortison gjorde under för min katts ospecifika gastrit, så förhoppningsvis så fungerar det på din hund också!

• MSW

Bs: Man kan juh tycka att det räcker med att bebisen förstör nattsömnen.. Men hunden till på köpet! Hoppas han blir bättre nu!

• BrudSommar2006

Borago är nu uppskrivet, tror att jag ska försöka gå ner till centrum och tillbaka faktiskt, det kan ju inte mer än misslyckas, dvs, jag kan ju få ont i öronen om jag har otur. Visste inte att det kan klia också, uj, då måste man ju se till att åtgärda. Nu har hon ju visserligen lång lugg men annars så hade det nog synts för det har krupit fram lite framför hårbotten mot pannan framtill. Salva ska genast inhandlas! Ja eller så fort hon vaknat och ätit i vart fall. Hade jag vetat att hon skulle sova en hel timme så skulle jag också gått och vilat men, men, nu har jag fått blommorna vattnade och fiskarna matade i stället plus att jag startat en tvättmaskin. Fast trött är man ju.

För en som mig som aldrig någonsin tagit någonting till en sömmerska låter det jättejobbigt, var hittar man en sådan och hur mycket skulle det kosta... Det skulle nog inte bli av för min del! Synd kanske.

• start september

BS och Freijs,

de flesta kemtvättar i större centrum har ändringsskräddare. är det inte jätteavancerat brukar det funka bra.

För några år sedan när jag gått ner i vikt (oj lyckliga tid) sydde jag in ett antal brallor hos en sådan i Vasastan. Det funkade jätebra!

• viktualia

September - jag grubblar mycket över om det är nån mening att sy in kläder eller inte... har ett par snygga svarta byxor som jag omöjligen kan ha längre... kanske skulle ge det en chans?!?! Hittills har jag bara köpt nya kläder, men mamsen skulle kunna få gå lös på de där svarta byxorna... hmmmmm

• start september

Freijs,

låter jättebra att du inte mår illa. Du ligger väl ca 1 vecka före mig? Jag känner lite antydningar till illamående men kanske är det bara för att jag fasar det. Viss mat smakar lite konstigt, äpple och clemetin smakar inte gott alls.

Gyn räknade mig lite tidigare än vad jag trodde, min ÄL var tre dagar sen så jag räknade 14 dagar från det innan jag testade. I hans värld var jag då 4+3 istället för 4+0 som jag trodde. Det gör att det idag skulle vara 5+2.

På det hela spelar det ingen roll alls, men jag är ju lite inriktad på att se att det sitter på rätt ställe och räknar dagar tills jag vet det. Tidigast 6+2 vill de titta igen, jag har fått tid nästa måndag.

• start september

Vickan,

tycker absolut du ska göra det om det är ett par byxor du tycker om. Ekonomiskt också.

Det ger en kick när man får se att de passar när de har blivit mindre, jag lovar!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!