• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Fru UH2

Tack för stödet, man blir bara så himla uppgiven! Ja, alla här inne vet ju hur det känns. Man blir ju galen av att känna efter symptom etc.

• BrudSommar2006

Fru UH2, jag hade inga symptom alls innan jag plussade utan allt var precis som vanligt men jag hade den stora turen att inte behöva försöka så många gånger innan det lyckades, det är jag otroligt tacksam för nu efter att ha hängt här i tråden i över ett år och insett hur otroligt orättvist det är. Fortsätt häng här med oss, det är ju flera här som har gått igenom och håller på att gå igenom utredningar nu. Tror att några av dem rest bort redan över helgen dock.

Fru Nyberg, glassleverans minsann, vilken lyx!

Junilejon, inga ostbågar??

Lapinette, attans att du försvunnit iväg redan, jag spelade in So you think you can dance men det blev något fel och jag missade slutet. Du hade ju kunnat tala om för mig hur det gick! Nu måste jag vänta på reprisen på lördag.

Sjutton också, jag har missat att nästa omgång av Strictly come dancing har börjat på BBC Prime, fast jag har hållit koll så länge men tydligen har jag inte hållit tillräckligt bra koll och nu vet jag inte hur många avsnitt jag missat, grr.

• Fru UH2

Ja hänger med er i tråden från o till, mest som smygläsare... Trist för Lapinette idag, jag känner verkligen med henne.

Om man bara kunde slappna av lite o tänka att det ska ordna sig, men det är så svårt.

• missZapon

Vickan - jo Örebro är en fin stad
    och där är lite av min identitet avslöjad

• viktualia

missZapon - fniss fniss... tur att Öret är så stort att man lätt kan vara anonym..

jag var väldigt hemlig här på BT fram tills efter bröllopet, sen dess har jag inte orkat smyga så mycket.. och hittills har bara en IRL-kompis knäckt mitt nick här.... resten har nog inte testat.. ha ha ha...

• start september

Nej Lapinette,

jag som hoppades så för dig. Det hade varit så perfekt om det tagit nu. Dumma tant. Hoppas att det känns ok att vara borta över helgen, kanske är det bra med lite andra intryck.

Era bilder är jättefina!! Ni är så fina båda två - jag måste erkänna att jag faktiskt var en av dem som orkade ta mig igenom era bilder när du för länge sedan lade ut din berättelse. Vi hade samma fotograf vill jag minnas.

• Tinga

FruLlan ? återigen grattis till Boris! Och vilken härlig förlossningsberättelse du skrev ? jag satt med tårar i ögonvrån hela tiden när jag läste! Din berättelse andas verkligen urstyrka och eufori, lycka och smärta ? allt på en och samma gång! Vad skönt att du fick precis en sådan förlossning som du drömt om. Kram!

Piggelin ? Gässlingen verkar definitivt trevligt också, och så har ni ju något bra kvar att se fram emot som sparar Karlaby Kro! Min enda erfarenhet av Gässlingen är att halvmaran jag sprang för några veckor sedan passerade precis utanför. Hade hellre suttit där inne och ätit en gourmetmiddag, kan jag avslöja! Ni måste promenera runt lite i Skanör-Falsterbo, i den gamla delen, för där finns så många fantastiskt vackra gamla hus.

Lappis ? skickar en kram till dig! Även om tanten var väntad är det ju ändå skittrist att hon dyker upp! Hon kunde väl för omväxlings skull stått för en positiv överraskning och inte dykt upp. Nu håller jag tummarna för att hela ivf-grejen löser sig på ett bra och smidigt sätt för er, med lycklig utgång. Kram igen!

Fru Nyberg ? maken och jag var i Budapest över en långhelg förra våren, och det var en trevlig stad! Man måste absolut bada på något av de många badhusen där. Annars är det trevligt att bara strosa runt på stan och titta på alla vackra gamla byggnader. Vi var på operan och såg en balett en kväll, och det är trevligt sätt att få se byggnaden inifrån. Tror att biljetterna kostade typ 30 kr styck, så om man inte gillar föreställningen kan man ju alltid gå i pausen när man inte betalat mer! Boende har jag inget tips om, för vi bodde på typ vandrarhem, och det antar jag inte är aktuellt när det nu är bröllopsresa.

• Page

FruL, vilken fantastisk förlossningsberättelse! Snälla sätt in några bilder på metalrödtotten på fotosidan!

Muggles, vad skönt att Moa har blivit bättre i magen! Och att du får sova lite mer!

Lapinette, tänk, nu lämnar du tantskrället i Frankrike! Helt fantastiska bilder förresten.

Liten, tack för svar! Krävs det någon särskild utbildning för den typen av arbete? Har en kompis som är sugen på att byta arbete och jag tror att det skulle passa henne väldigt bra.

Örebro, hmm, börjar närma sig mina hemtrakter.

September, hur står det till? Allt bra?

• Page

Tinga, klockren beskrivning av FruLs berättelse....eufori!

• Tinga

Fru UH - tufft att ha försökt så länge! Måste kännas skönt att ni åtminstone har ett läkarbesök inbokat nu, så att utredningen kan komma igång. Dessutom är det ju inte försent för att det ska lyckas den här gången heller - man ska inte sluta hoppas förrän tanten verkligen dykt upp!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!