• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy1

Nej det stämmer säkert, det där med att man inte har "tid" att tänka på sin målbild. Däremot så tror jag hon ville betona att det är viktigt att forsätta kämpa fast man kommer in på sjukhuset. Tydligen ger vissa tjejer upp när de kommer innanför sjukhusdörrarna och liksom tänker "skönt nu är jag här, nu är det snart klart, nu blir jag omhändertagen", fast det är då det hela börjar. Och då är det bra om man kan kämpa mot ngt lite längre fram. Fast who knows, kanske lägger man sig bara ner och skriker och vill hem, man har ju ingen aning. Allt låter ju bra i teorin!

• MSW

Moppy: Fick nästan lite tårar i ögonen av din målbild.. Hmm.. Tillhör nog också kategorin lättrörd tydligen..

• MSW

Lappis: Kul att lunchen verkade bli lyckad då?! Ha det så bra i frankrike och ladda upp ordentlige inför ifvn nu då!!

• Moppy1

MSW: vad gullig du är! Jag måste tänka på allt positivt som händer efteråt, eftersom jag innerst inne är ganska skraj för förlossningen.... *hjälp*

• Piggelin1

Japp, Moppy, känner igen det där. Vår kursledare pratade om att man INTE skulle ha målbilden där bebisen precis kommit ut & ligger på ens mage (fö det som spontant låg mig närmast till hands), eftersom man fortfarande har efterbördsskedet kvar då. Så där rök min potentiella målbild direkt
    Det jag möjligen har i tankarna är också ngt i stil med när man kommer hem efteråt, när vi alla tre sitter/ligger hemma i soffan i vår "salong", som vi kallar vårt favvorum Jag får helt enkelt jobba lite mer på det, tror jag!

• Moppy1

Det lät som en mysig målbild, Piggelin!

• Oms

Frullan - låter som du har kommit in bra i mammarollen och är ute o shoppar o har dig (imponerande - det vill jag oxå orka med sen) 5 timmar från 1 cm till 10 - DET är jättebra och ovanligt kort (liksom Cisis) för att vara förstagångsföderska. man bruakr ju säga iaf 12 timmar första barnet, räkna med att nästa barn kan komma ut på 2 timmar Du e ju som gjord att föda barn ju!

jag förstår att ni som har haft dess lätta korta förlossningar inte tycker att det var såå jobbigt som det sägs, har som jag nämnt tidigare flera vänner som fött efter enbart några värkar (en i toaletten o en i badkaret) helt otroligt! men vi andra (jag m mina 23 timmar mellan 1 nästan 2 cm till 10cm) har itne samma positiva upplevelse även om smärtlindringen var bra mot slutet. har 2 nära vänner som hållt på längre än mig och där det ena slutat m akutsnitt och det andra m totalt uppklippt och tång för att få ut barnet (bara för 2 år sen).

jag är både avundsjuk och faktiskt riktigt glad för er som har positiva upplevelser av förlossningen - det e ju så det borde vara för alla!

• MSW

Moppy: Tror fan att du är rädd för förlossningen! Men med en sådan måbild borde det ändå kännas betydligt lättare...

• junilejon

Frullan, shit vilken story du ligger inne med!!! En helt underbar berättelse ... det lät så hemst och så härligt underbart på en och samma gång!!!
    GRATTIS TILL DIN UNDERBARA PRINS

Lappis, åhh vad trist att tanten kommit....dumma dumma dumma tant! Min tant vill tydligen inte komma, trots att jag skickat en personlig inbjudan och allt
    Vad otroligt vacker du är på korten....så så så så fin verkligen!!! Blev lite inspirerad av dig och la en egna bilder jag med

Annars kan jag nog inte tillföra så mycket idag.... kul att er träff blev lyckad!!!!

• junilejon

Varför kan inte den där förbannade tanten ta och komma någon gång...grrrrrr blir så arg!!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!