• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Lappis - Näe - ni skulle flugit i morse så kanske ni hunnit undan tanten?!?

Hoppas verkligen att hon bara luras, som hos Frejis, och att du måste ringa ett pinsamt samtal till läkaren!!!

• Moppy1

Lappis - faaan, j*la tant. Skönt att du ändå känner kraft att ta tag i detta med IVF. Nu är det bara att tuta och köra! Det kommer bli en Koko i repris, det vet jag. Så underbart fin du var på dina bilder btw.

Är lite avis på er lunch, hade gärna velat passa på och träffat Sweet när hon är här, och er andra också förstås. Kan inte på lördag heller. Grrr.. Ja ja, jag hoppas det blir fler träffar. Kanske jag kan kan haka på AMs och Ciccis träff på Ömalm när den nu sker! Så jag kan kan vara med och rulla vagn senare i höst

Frullan - GRATTIS!!!! Underbar berättelse!!! Jag är fortfarande tveksam till detta med att föda men att läsa att ni alla är så positiva hjälper ändå massor. Jag SKA klara det jag med!!! Grattis igen Frullan!

• fru AM

Handlingskraftigt, Lappis!
    Jag minns visserligen att Cicci pappersmuffade ett tag med små falska "tantspår" ... Men OM nu tanten kommer så har du dragit igång IVF:en snabbt. Stor stor kram! (Fast jag har inte slutat hoppas!)

• Moppy1

...och skönt att se att det finns lite smärtlindring om det behövs, epidural verkar ju himla bra om man kan hålla igång värkarna ändå...

• Lapinette

Jag har svårt att tro att detta bara är en nidblödning. Det ser "normalt" ut, inte brunt som för Frejis och hela min kropp säger TANTTTT! Jag sa det ju redan till maken imorse, att hon kommer idag. Ni vet, sånt känner man på sig.

Känner mig faktiskt inte alls ledsen just nu. Hade inga höga förväntningar och det är bara att dra igång IVF. Kunde inte låta bli att tänka "äsch, vi skiter i alltihop, vi lever vårt kvalitetsliv utan barn" idag när jag och maken smög ned i sängen och myste i några minuter. Ja, vi båda jobbar ju hemifrån idag.

• Moppy1

Helt rätt Lappis! Jag beundrar dig verkligen. Nu är det bara att foka på IVF:en! Eller så blir det skönt lyx och kvalitetsliv med maken, det är inte fel det heller...

• Liten med Mindre

Lappis - då ser vi fram emot en skoj lunch då. (Ska snart pallra mig iväg. Får se om det finns plats i magen efter allt frukt.) Sen har du ju en härlig resa framför dig.

• Piggelin1

På tal om förlossningsberättelser, så fick jag precis mail från en kollega, som fick barn i fredags, fem veckor för tidigt. Kan inte låta bli att ta mig friheten & klippa & klistra lite:

"Ja, så det kan gå! 5 veckor för tidigt! Men allt gick bra iallafall. 2 tim från första värken (på jobbet) till ankomst. Vi han precis in till Östra innan lilla Anna pluppade ut. Själva förlossningen var häftig. Mitt hetaste tips är att verkligen andas (som alla tjatar om) och bara följa kroppen.
    Lustgasen är fö fantastisk! Fördelen med att ha en minibebis är många; man får eget stort familjerum på BB och så får man stanna hur länge man vill med full support dygnet runt."

Hon måste nog nästan slagit dig, Cicci, i vad gäller snabb förlossning?!

• Piggelin1

Kan tillägga att detta var hennes första, dvs hon var ingen omföderska!

• Moppy1

Låter som en drömförlossning, Piggelin, vi kan ju hoppas på en sådan du och jag.... Ikväll ska vi på del på på Profylaxen, där vi bl a ska se den "blodiga delen" av Gudrun Schyman filmen (kursledaren kallade den så). Ska bli intressant! Har inte hunnit öva så mycket på andningen denna vecka, får ta tag i det sedan.

Hoppas ni har kul på lunchen tjejer!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!