• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Frullan - vilket maratoninlägg!! STOORT grattis till Borren!!
    Kanon att ta del av din berättelse. Det där med Bollinger ska jag nog nämnan för mannen!

Näste man (kvinnor) till rakning borde väl vara du & jag, Moppy nu?!

Har ju själv börjat uppladdningen inför förlossningen nu, hade ett bryt förra helgen, men nu känner jag mig betydligt lugnare.

• Piggelin1

Vink vink tillbaka, Muggles!
    Vad skönt att du fått sova hyfsat inatt (vill ju inte att du ska bli som en namne till dig...!) & kanon att ni får så bra hjälp på BVC. Det är kanon att du ligger ett par månader före mig - jag samlar på mig alla dina goda råd
    Vad skööönt att du fick avlastning av din mamma igår, jag kan bära runt på henne imorgon en stund om du vill

Alla ni som ska luncha idag - ha det så superkul! Ska tänka på er!!

• Piggelin1

...vad många "kanon" det blev där

• FruCicci

Mugglan: Japp vi rapar honom hela tiden, i den mån det går, ibland kommer inget rap. Förra veckan började vi med Minifom, fast jag tycker inte det har blivit bättre alls, det är ju för koliken, men rapen blir inte så hård av det iaf.
    Nepp, bara att inse att jag har en spyunge. Han äter fort och mycket, precis som om det var hans sista måltid ever, så jag fattar att han kräks, sen har pojkar svårare att sluta magmunnen också.
    Byter minst 3 tröjor om dagen på honom, och på mig själv

• Liten med Mindre
    Piggelin1 skrev 2007-09-20 09:47:38 följande:
    ...Vad skööönt att du fick avlastning av din mamma igår, jag kan bära runt på henne imorgon en stund om du vill..
    Passa dig Piggelin - en mormor kan vara tungt att bära runt på, och det ska väl inte nån i ditt tillstånd göra.
  • fru AM

Cicci: en av kompisarna i min mammagrupp har också en liten "spy-kille". Nu - när han är tio månader - har det blivit betydligt bättre. Allteftersom de får mer fast föda, plus att magmunnen "mognar" så går kräket över, tydligen.

Jag har sett att hon använt små haklappar i frotté (somen lite större krage liksom) för att fånga upp det värsta och slippa byta tröja HELA tiden.

Bara ett litet tips sådär

• Lapinette

Muggles - måste bara få vara lite OT här. Min mamma är fd sömmerska så hon sydde min klänningen. Den kostade totalt 2 500 kronor. Spetsen fick jag av min äldsta BT vän som jag fortfarande skriver med på en annan tråd. Hon klippte nämligen av sin klänning och fick då svindyr handgjord spets över och gav den till mig!

Jag har definitivt tantvarning. Magen känns absolut som den brukar och jag är *VARNING ALLA SOM ÄR KÄNSLIGA* lös i magen som jag alltid är vid tant. Har hört att man blir trög i magen när man är gravid...I'm not! Jag är bombsäker att hon kommer idag och har även varnat maken. Libresserna är nedpackade och OM mot alla odds hon inte kommer så testar jag på söndag när jag kommer hem. MEN!!!! gå inte här och hoppas...var så lugn, hon kommer!

• Lapinette

Förresten har junilejon och Vilma sett tanten än????

• Oms

Cissi - min tjej ahde oxå reflux som bebis (dvs att magmunne inte sluter till somd en ska och spyorna komm ut som kaskader) vi hade handddukar över hela lägenheten och hängde upp rena i hallen på hatthyllan så att gästerna kunde ta där när de kom till oss detta då reflux gör att du inte növändigtvis behöver kräkas på persons om håller i dig utan tom på personen bakom...

iaf, för mig var det så att hon var glupsk och jag hade för mkt mjölk helt enkelt, hon fick i sig mjölken för fort. så jag fick börja pumpa ur den del av mjölken som bara sprutar ur bröstet utan att barnet duger ngt. när det inte rann av sig själv längre fick jag ge henne bröstet då mjölken var fetare och itne lika lätt att få i sig.

det hjälpte om än det tog ett tag, sen så blir det ju bättre m såväl ålder samt m fast föda, när vi började m smakportioner vid 4 mån ja då blev det en markant skillnad.

hoppas det blir bättre för er med!

• Piggelin1

Haha, Liten Det gick visst lite fort där, underbart syftningsfel...!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!