• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Har faktiskt pappersmuffat och sett tanten ! Känner mig konstigt nog inte så besviken (just nu) då jag trott att hon ska komma. Ska nog ringa min läkare och bok besök för att köra igång IVF. Skönt att ringa idag så jag slipper stå hos svärmor och boka tid.

• MSW

Åh lappis.. *kram på dig* Skönt ändå att det inte känns så farligt just nu iaf.. Du får se till att tjejerna piggar upp dig ordentligt på dejten!!!

Frullan: vilken härlig berättelse! hoppas att jag får känna likadant som du när (om) jag någon gång får barn!!!

Matlagningskursen igår var super trevlig.. Även om vi sänkte medelåldern ganska bra då de flesta var typ 55+.. Och idag är det dags för kalas för systerdottern som fyller fyra..

LYCKA TILL PÅ LUNCHDEJTEN!!

• Liten med Mindre

Så - är nu inne på mellanmål nr 2. Tänkte jag skulle klara mig, och kunna få gå på dejt jag med.

Fast så värst effktiv har jag inte varit idag...

• MSW

Lappis: Ni var jättefina på bröllopsbilderna! Kul att se hur du ser ut!

• Vännerfan

Åh, jag orkar och hinner inte läsa ikapp. Detta trots att det ser ut som jättehärlig läsning! Men efter lite hoppande hit och dit har jag läst Frullans härliga förlossningsberättelse! Stort grattis till dig igen! Vad duktig du var!! Åh, man tänker tillbaka på sin egen första tid. För några dagar sen hittade vi makens kvitto på Burger king från bara några timmar efter födelsen. (Detta eftersom de ju sparkade ut honom från bb direkt, morr! )

Jag har också kollat in supersnygga Lappis!! Samt sett att goa Moa är tillbaka. Och sett att Tinga har samma namn som mig! Resten har jag missat.

Vi har bokat en resa till Kanarieöarna. Ska bli jättehärligt! Tänk att man nu ska bo på ett sånt ställe med lekplats, minigolf, barnpool, you name it. Som vi verkligen ratat förut. Men nu vill man ha allt nära så det blir lite SEMESTER också!

Kan förresten också tipsa om att de säljer Babybjörn-saker på Åhlens. De har ju klubbdagar där nu (iaf i Götet), så då har man 20 %. Såg att de hade babysittrar bl.a. Vi ångrar att vi inte köpte den, för den vi fått låna är inte så bra.

Kram på er, nu måsta jag in i duschen och sen ska jag käka lunch med en annan mamma+bebis.
    Muggles, förresten, tar gänra en promenad vid tillfälle. Vi kan väl sms:a!?

• BrudSommar2006

Jag har redan ätit lunch, det passade så eftersom hon sover nu och sedan vill jag åka iväg och uträtta några ärenden när hon vaknar. Tycker att hon är lite täppt i näsan, hoppas hon inte håller på att bli förkyld. Provade med koksaltlösning i morse innan amningen och fick ut i alla fall en jättekråka.

Lapinette, jättefina bilder! Jag vidhåller dock att jag inte kan se att du är halvasiat, det har jag aldrig kunnat.

FruLlan, jag vill ha lite av din förlossningsenergi, din och Ciccis! Jag vill inte behöva göra om eländet för allt i världen men vill ju gärna ha ett syskon till Iris så småningom.

Jaha, nu vaknar hon, då kan vi åka strax då.

• Lapinette

Har nu ringt min läkare och sagt att vi vill dra igång IVF-processen. Pratade med systern som undrade när mensen kom. Hmmm... vad ska man säga "jag har pappersmuffat"?!! Nej, jag sa något i stil med att jag vet till 99 % att hon kommer idag. Min läkare är ju så busy så hon måste kolla med honom om en specialtid till mig inom 3 veckor för då börjar jag min nässpray.

• MSW

Lappis: Det var inte så lätt att svara på klart.. Lite fånigt att förklara hur du visste så säkert att hon var på G..
    Håller förresten med BS, att jag hade tänkt mig dig mer asiatisk än vad jag tyckte att du såg ut på korten..

• MSW

Blegv lite inspirerad av dina bröllopsbilder att jag pillade lite med våra egna, men får ävl se när jag vill/"vågar" avslöja dom för er..

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!