• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Muggles - låter skönt om ni fått fart på Moa-magen. Förstoppning är verkligen inte skoj. Förstår egentligen inte hur man kan bli förstoppad på mjölk? Men det går ju uppenbarligen.

Maken skulle undersöka mer om vagnen - de som har den nu kommer använda den ett litet tag till. Sen var det dags för syskonvagn, eftersom syskonet kommer födas knappt ett år efter första barnet. (Ytterligare ett par som bara skulle "öva" lite för att komma igång...)

• Lapinette

Liten, jag har för mig att jag mailade dig igår? *sinnesförvirrad?* Vi ska träffas utanför den där tapasrestaurangen vi åt på senast kl 13:00 (Kokisen ville ha sen lunch). Jag har lagt in ditt mobilnummer under Liten.

• Liten med Mindre

Tack Lappis - nej, det har inte kommit någon mejl. Visst låg restaurangen direkt på St Eriksplan?

Ska försöka jobba på nu, så att jag kan komma iväg tills kl 13. Det blir många mellis innan dess. Är ju hungrig till kl 11 ju.

• Lapinette

Liten - brukar också bli hungrig tidigt, typ 10-tiden. Jag svarade på ditt mail 17:30 igår. Måste vara något krångel på Yahoo eller Hotmail. Fick även ett mail från Sweet igår. Så hon har landat och är väl hos sin mamma. Vad spännande att få träffa henne irl!

• Lapinette

Förresten såg att det kommer att bli 22-25 grader i Luxemburg i helgen. Jag har bara packat höstkläder typ i svart och vitt. Borde kanske tänka om?

• Liten med Mindre

Lappis - så nesligt att internet att försöka snuva mig på lunchen. Men nu vet jag var vi ska. Haha! Överlistat nätet igen!

Angående resan skulle jag packa en kjol o tunnare skor för säkerhets skull. Till Göteborg hade jag bara svarta långbyxor och tjocka vattentäta skor. Det blev ap-varmt eftersom Gbg bestämde sig för att ha sommar den helgen. Trevligt men varmt.

Page - du undrade vad jag gör som jobbar med språk. Är precis som Telis manualskrivare, samt på pappret kvalitetsansvarig. Men det får jag ju som bekant inte jobba så mycket med eftersom vi är utarbetade. Fast det rör sig mest om engelska språket här. Och lustiga tekniska termer, som jag knappt vet vad de är ens på svenska.

• Piggelin1

Lappis!!!

GOSH, vad vacker & bedårande du är på bröllopsbilderna!! Så vacker vill jag också vara när jag gifter mig!! Blev ju nästan lite rörd när jag såg bilderna! Din man ser verkligen enormt stilig ut också & i mina (fördomsfulla?!) ögon kan jag se lite "typiska franska drag" hos honom.

Men jag måste allt försvara mig lite - jag var ju inte "besviken" på att du inte var blond Möjligen förvånad eftersom bilden i min skalle inte stämde överens med verkligheten ... och läcker är du ju definitivt, bara det där med blond som inte stämmer!

Vad gott med schysst Bourgogne-vin igår - ni är verkligen fenomenala på att sätta guldkant på tillvaron, ni två!

Själv bokade jag "Gourmet-paket" på följande ställe igår:
    www.hotel-gasslingen.com/
    Mao, det blev inte Karlaby Kro, Tinga. Men tror absolut att detta spelar i liknande liga, så sparar vi Karlaby Kro till senare!

• Lapinette

Liten - glömde visst svara på din fråga, japp restaurangen ligger på St Eriksplan, hörnan Torsgatan-Odengatan. Vi möts utanför och så bestämmer vi oss för vilken slags mat vi känner för idag. Fast usch, vädret ser inte skoj ut!

• muggles

Liten: det ska inte gå att bli förstoppad på bröstmjölk (vilket hon fått - bara - sedan i fredags) men däremot på ersättning kan de bli förstoppade. Hon har förmodligen blivit förstoppad på den ersättning hon fick tom i fredags och eftersom bajset inte kommit ut så har det legat och ackumulerat sig sedan dess.

Cicci: Moa har blivit mkt bättre med spyorna (nästan inget alls) sedan vi började rapa henne ordentligt. Bara en räcker inte, man får vänta tills hon fått ur sig minst 5. Kanske ngt att testa? El ni kanske redan gör så?

Hon sover nu!!!! Hon har inte sovit förm sedan vi kom hem från BB. Jag har vunnit duschvinsten!!! (ska in där nu) Och jag har kunnat liggamma igen imorse. Inatt sov hon 3h i sträck mellan varje matning - jag är nästan utvilad!! Det är en jäkla skillnad på att få 3h i taget mot 1,5...

Lappis: vilket underbar klänning du hade! Och jag gillar din håruppsättning skarpt (kan det vara för att jag hade en liknande...? ). Snygg fransos du har skaffat dig också...
    Ingen tant än mao. Hmmm.... Du kanske också får testa dig efter en lunch/brunch med de andra girlsen som Cicci gjorde?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!