• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Fru Nyberg

Vilken underbar berättelse Fru Llan!!!!!!!!!!
    Grattis grattis till din lille son!!!!!!!

/Ytterligare en smygläsare som gett sig till känna

• Lapinette

missZapion - har du provat med ÄL-stickor och hur lång är din cykel? Man räknar från mensens första dag. Hur länge brukar du lämna "spår"? Själv brukar det inte vara långlivat varpå jag räknar den dagen som första dag. Har haft en väldigt regelbunden cykel sen första månaden efter pillerstopp och min ligger på 28 - 31 dagar från första mensdag (m a o jag räknar från dagen efter min första mensdag vilket jag vet att t ex på Sophiahemmet så räknar den MED den första dagen du hade mens). Vet numera med ÄL-stickor och VUL att min ÄL ligger ca 14-15 dagar efter mens. Men som sagt detta är något du lär dig efter ett tag. Jag har inte förrän nu (nästan 1,5 år) förstått att min period efter ÄL inte alltid är 14 dagar utan kan var 15. Man lär sig så länge man lever...förhoppningsvis!

• Izzie

GRATTIS Frullan! Sån härlig förlossningsberättelse! Det är inte annat än att man längtar tills bebisen kommer nu!

Kram!

• Lapinette

Hmmm... ska bara försöka få till den där knodden först *kliar mig hårt i huvudet*!

Apropå något helt annat! Vad kul det ska bli att träffa Sweet, Kokisen, Cissi och eventuellt Liten imorgon!!! Ser verkligen fram emot det.

• Lapinette

Usch blev en riktig nostalgiker ikväll och la in några bröllopsfoton på min sida. Är ju inte så himla anonym längre så ni som är nyfikna på denna blonda, långa, läckra kanin kan gå in och kolla.

Hi, hi... är varken blond eller läcker. Vet att Piggelin trodde det men blev himla besviken när hon såg vår gemensamma fotobok och där satt jag halvasiat (fast det visste hon redan) men mörka ögon och mörkt hår. Det är otroligt vilka uppfattningar man får om folk man faktiskt aldrig har träffat.

Och varför Tinga passar att heta det hon heter. Vet att du undrade igår varför jag tyckte det. Så himla svårt att förklara men jag har ju sett ett foto på dig, vet ditt nickname och på något sätt lite av din personlighet och jag bara tycker att ditt namn stämmer in på dig liksom Sweet och Koko. Supersvårt att säga varför.

• Lapinette

Om ni undrar varför jag svamlar extra mycket ikväll så är det för att jag för en gångs skull har min egen dator med mig hem (maken sitter med sin i köket) och aldelse säkert pga den där halva flaskan Bourgogne vi har druckit under kvällen. Det blev aldrig skumpa, tyckte en halv flaska dyr Bourgogne räckte! En liten skumpa champagne kan vi alltid spara tills den dagen jag plussat...för attans måste ju fira testet med Pol Roger! Sen blir det 9 månder utan nada....!!!

• Lapinette

Och så lät jag åter igen som värsta alkot! Frullan, du måste komma in här och försvara mig. Förresten ropade på maken och förklarade att du fick Bollinger och rosor när du kom hem från BB...vet inte om han förstod vinken. Stackarn...han tänkte nog, ja, ja, vi får väl se om vi får uppleva den dagen.

• Lapinette

Det är verkligen öde här inne ikväll!

Själv sitter jag och väntar på att So you think you can dance ska börja. 2 avsnitt av Greys och sen sätter man in program som Fråga Olle och Myggan innan nästa superprogram . Nästan så jag funderar på att gå och lägga mig men samtidigt är jag nyfken och vill se hur det går för dessa superamerikanska dansare. För självfallet har jag mina favoriter.

Förresten, ursäkta mitt dravvel och alla mina stavfel. Skriver fort men fel.

• muggles

Liten: lät som ett jättebra pris på vagn. Kolla vad ni får till också - vi fick med en massa tillbehör (vi betalade 3500 kr).

frullan: kul att du fick en sådan positiv förlossning som du ville ha! Grattis till Borren!

Vi har äntligen fått tillbaka vår gosiga tjej! Var på Bvc idag efter att hon spytt onormalt mkt i natt (2,5h efter att hon ätit - kändes mkt skumt). Det visade sig att hon varit förstoppad sedan i fredags (då kom det bajs senast). Pga att hon varit förstoppad så har hon spytt upp det mesta för det har inte fått plats i systemet. Hon bajsade på Bvc som tur var för då kunde vår sköterska visa mig hur man kan hjälpa henne att få ut bajset när det är lite hårt. Och vi fick tips om en ersättning som är speciellt bra mot förstoppning (Bifidus). Och sedan hon bajsade har hon ätit utan att spy och varit så förnöjd och sovit en massa (hon har def sömnuderskott)! Och varit så gosig och underbar!!! Stackars Moagrynet - först fick hon för lite mat, sedan för mkt så att hon blev förstoppad...

Nu känner jag mig iaf väldigt mkt gladare - det finns hopp känns det som. Det är ju därför hon haft så svårt att komma till ro - nu somnar hon hur lätt som helst igen.

Apropå liggamning: jag hade tagit mig för vana att hämta henne till vår säng kl 7 ung på morgonen och låta henne ligga och snutta till kl 10 ung varje morgon och då hade jag tillfälle att komma ikapp med sömnen. Men de senaste dagarna har inte det funkat för hon har legat och spytt bara mitt i ätandet. Som sagt, detta kändes inte normalt. Att de spyr efter de har ätit må ju vara hänt men inte mitt i...

Nu hoppas jag på att natten blir lite bättre - igår natt sov jag ca 4,5h upphackat på 3-4 ggr. Man kan lätt bli lite knäpp och neggig av det... Jag såg framför mig att de skulle säga på Bvc att "så kan det vara och det brukar ordna till sig efter 6 mån". Bara tanken på att ha det såhär i 6 mån... Men de är helt fantastiska på vårt Bvc - är så himla glad åt att ha dem!

Idag hade jag fantastisk hjälp av min mamma som kom hit och hade med sig lunch och vaggade Moa till sömns så att jag fick sova en timme. Bra med mormödrar!!!

• Fru Nyberg

Lapinette:
    Försökte kika på din sida men såg inga foton

Även jag har sörplat i mig lite vin ikväll men blev mest ännu mer trött. Så nu är det dags att gå och nana.
    Klart ni ska spara skumpan tills plusset kommer, vem vet, ni kanske får dricka den riktigt snart!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!