• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Mrs  B

Page
    Har faktiskt inte skrivit så mycket om vårt bröllop innan eftersom jag varit i en annan tråd och diskuterat detaljer, så det är inte så konstigt att du inte vet så mycket. Orkar jag så ska jag snart börja på min berättelse, men det är lite mycket just nu.

Kläder
    Skickade efter min klänning från Kina, måttbeställd efter mig och gav bara 1240 kr. Hur fin som helst! Ser ut att vara tvådelad men sitter ihop med ett ?band? broderat med ?kristaller? och en ros på sidan. Snäv upptill och vanligt vid nertill med tunt tyg utanpå. Konstig beskrivning men men??
    Maken hade svart kostym med vita ränder, väst, vit skjorta och svart/vit randig slips.
    Sonen hade marinblåa byxor, vit skjorta och lila/blå slips, såååå söt.

Blommor
    Vita rosor, hårt bundna i en halv ?glob?, med grönt undertill, pärlor i blommorna och lite gröna strå bland rosorna. Maken ros plus grönt i näsduksfickan, sonen skulle ha haft likadant som sin pappa men han totalvägrade.

Ingångsmarsch = Canon av pachelbel
    Solosång = För att du finns, Kärleken är och The Rose
    Psalmer = Guds kärlek är, På bröllopsdagen vi ber
    Utgångslåt = Mendelsohn

Helt fantastisk dag som jag inte trodde jag skulle få uppleva!!!!! Underbart väder, bra gäster, god mat, bra stämmning och så vidare. Ett lyckorus helt enkelt. Har fortfarande inte landat.

Fru Nyberg
    Hade bara för mig att vi hade setts i en annan tråd angående bröllop, men jag kan ju ha fel. Finns ju fler Fru Nyberg?..

Lappis
    Man kan inte få bjuda in sig på middag hos dig ikväll??????
    Har fortfarande inte fått i mig någon middag, känner inte alls för att laga mat idag och sonen hade ätit jättebra på dagis och maken är iväg.

• Page

Redigerar alla ni med gröna prickar eller är jag utstött? Jag har redan ätit middag och väntar nu bara att maken ska komma hem från ett möte.

• Mrs  B

Började föresten mitt nya jobb idag och fick det ökat på, från 50 % till 62,5% redan första dagen. Undra hur detta ska sluta????

Men det kan kanske bli bra ändå.

• junilejon

Page...ja jag vet din om din blogg. Tipsade mamma om den och tycker att du är skit rolig

Viktualia...jag var bara tvungen att äta lite...snå snälla surar inte

Lappis,det bästa är att förvälla kantarellerna när ni köper dem och sen frysa in dem. Dem smaka lika dant även om dem varit frysta eller om dem är nya....visst är det ju godast färska,mend det är inte så stor skillnad än då!!!

• junilejon

Page...jag vet vad du heter nu!!! Hihihi!!!

• Page

Tack Mrs B, nu har jag i varje fall en liten bild i huvudet. Axelband, bart eller ärm på klänningen?

Det är så roligt att de små kan ha så bestämda åsikter! Vill de inte ha accessoarer så har de inte det!

• Page

Hjälp! Hur kan du veta det Junilejon?? Blir riktigt nervös nu!

• Lapinette

Mrs B - låter jättehärligt men tyvärr är middagen bara för två. Hällde precis på lite tryffelolja på entrecoten och maken har öppnat en supergod Bourgogne. Han har t o m satt på sig skjorta så jag ska nog krångla i mig en klänning.

Tant, vad är det!? Här kör vi förträngningmetoden. Hon kommer ändå så småningom så varför göra resan dit smärtsam.

• viktualia

Page - nu skickade jag mailet här på BT istället. Kolla den lilla boxen där det står "Min sida" överst till höger i BT fönstret... där borde "inboxen" vara fetstilt och blinka nu!

• Page

Kantarellerna var det ja. Lapinette, svamp brukar lukta rätt illa när den blir dålig. Och de kan få en lätt slemmig yta.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!