• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Tinga - jag tror också att det är en "vad var det jag sa"-grej. Det där om att man slappnar av när väl IVF/adoption eller nåt är på gång, och att det sen funkar. Som han sa - det blir bara mer synligt när det väl fungerar.

Ungefär som att slänga bort en pryl du inte använt på år. Då är du säker på att behöva den snart. Men hade den fått ligga i skåpet hade du inte tänkt på den - förmodligen glömt att den fanns.

OK, inte riktigt lika resonemang/ämne - men själva slänga-bort-processen gör det så mycket tydligar när man faktiskt behöver en sån pryl sen.

• MSW

Ja det ligger mycket i det där att det blir så mycket synligare då..

• Liten med Mindre

Trevlig kväll - nu är jag helfärdig - och fötterna börjar inta fotbollsstatus. Dags att röra på sig med andra ord.

• Tinga

Trevlig kväll du med, Liten!

Jag tycker att det var skönt att höra från en fertilitetsläkare att det här med att "spänna sig" bara är bullshit, så länge man har ÄL och normalt samliv. Skönt att det finns fler vettiga människor än vi här på tråden!

• Lapinette

Ja eller hur Tinga även om man ibland tvivlar på det (att det finns fler vettiga än oss).

• Lapinette

Har lyckats förtränga (stressa bort) tankarna idag men nu när det lugnat ned sig så känner jag tantmagen . Är ganska så säker på att hon kommer.

• viktualia

*hoppistuds*

Jag har kommit på vad Tinga heter... jaaa och Vännerfan tydligen också...

hihi!

Nu ska jag bara maila Tinga och kolla om jag gissat rätt!!!

• BrudSommar2006

Phu, nu törs man skriva här igen, efter Lapinettes fantastiskt trevliga inlägg kändes det fånigt att förstöra med mitt vanliga dravel... Lapinette, kramis!

I alla fall så tror jag att det var bra att ni inte kom upp i den där ballongen för här blåste det halv storm när jag var ute förut.

Vi har haft en jättemysig dag faktiskt, inte förrän nu börjar hon bli lite trött och grinig... Dagar som denna har jag världens bästa bebis!

• Lapinette

Vi var precis ute och gick en kort sväng och märkte också att det blåste. Det var riktigt kallt så promenaden blev inte så lång. Trevligt dock att gå i kvarteren medan alla småbutiker är öppna. I normala fall går vi runt på söndagar eller efter stängningsdags.

• junilejon

Oj vd det har skrivits här idag,efter att jag lämnade er igår! Det tog sin lilla tid att läsa ikapp

Page,du ville ju veta vad alla jobbar med och allas namn osv, nu har du smittat av dig till mig! Och du med Viktualia
    Nu är jag med GRYMT nyfiken på vad alla heter!!!
    Själv är jag ju trädgårdmästare i botten,men jobbar med något helt annat.....nämligen??? Gissa??? SILVER!!!

Tinga och Vänner heter ju samma....och jag blir inte klok på vad det kan vara!! En ledtråd??? *lägger huvudet på sne och tittar med rådjurs ögon* snälla

Muggles, ja attansa vad konstig tanten kan vara! Är nu 4 dagar sen och har inte märkt av något tecken på att hon ska komma heller....mycket märkligt!!!

Viktualia,tråkigt att det inte blev något hus denna gången,men det var kanske inte meningen att ni skulle bo där!!!
    Bättre lycka nästa gång istället....

Lappis, vad tråkigt att det blev inställt!!! Verkligen super trist..... och visst kan jag hålla med om att 05:00 är tidigt, det hade jag med nog tyckt att det var om man inte är van att gå upp mitt i natten, men eftersom jag jobbar lite konstiga tiden så börjar jag jobba 05:00 vissa dagar, och eftersom jag bor i skåne och jobbar i småland så få jag gå upp k 03:30!! Men jag lovar dig att det inte är så mycket jobbigare än vad det är att gå upp kl 07:00 eller nåt...lägg er bara i tid!
    Och tänk vad underbart att få se stockholm vakna till en underbar soluppgång....det skulle jag med vilja se!!!
    ÅÅÅÅ en kompis ....en till som inte dricker kaffe!!! Det verkar vara ganska sällsynt nu för tiden
    Tanten har inte dykt upp än va?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!