• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • MSW

Ot: (som vanligt) Hur mycket lön kan man kräva som handledare vid ett asylboende för ensamkommande barn och ungdomar?

Jag tycker att det är skit svårt att veta vad man kan begära, alltså, man vill juh ha så mycket lön som det är möjligt, men samtidigt inte skrämma iväg tilltänkta arbetsmöjligheter med att sätta FÖR högt löneanspråk?!

• viktualia

MSW - enklast är väl att ringa facket och fråga! Antar att man behöver socionomutbildning eller liknande, så Akadademikerförbundet SSR borde väl ha koll?!?

• MSW

Tänkte lägga mig "åldersdebatten", men lyckades inte riktigt uttrcyka mig som jag ville, så jag får fundera på det lite och se om jag återkommer med en bättre formulering, så det inte låter så okänsligt som det nu höll på att göra.. :-O

• FruCicci

AM, vi får ta en fika någon dag! Ja, det är ju lite konstigt att vi inte har sprungit på varandra då vi bor o hänger i samma område...
    Bilder på mig o vagnen finns i mitt bildgalleri, jag är verkligen inte anonym

• Liten med Mindre

MSW - det bästa är ju om lönediskussionen kan vänta tills de sagt att de vill ha dig eller ej - alltså oftast ej på första mötet. Sen är det ju inte lätt att slingra sig ur frågan ifall den kommer.

Kanske går det att kolla om det finns kollektivavtal, lokal fack-klubb eller nåt som kan tala om var lönerna ligger?

• MSW

Liten: De vill ha löneanspråk när man söker tjänsten upplever jag det som.. Men man kanske kan skriva något typ "priset kan diskuteras" eller något, eller ger det ett för tramsigt intryck kanske?

• viktualia

MSW - man kan skita i att skriva löneanspråk när man söker jobb! det tänker jag göra med ett jobb jag ska söka den här veckan.
    Jag brukar helt fräckt bara låta bli att skriva något, men samtidigt ha koll på vad jag kan begära.

OM du absolut vill skriva något (själv brukar jag helt hoppa över det) kanske du kan formulera nåt i stil med: "lön ser jag framemot att diskutera med er om anställning blir aktuellt."

Måste förresten säga att jag är DJUPT impad av jobbet du ska söka. Snacka om utmaning!! Ojoj! Har kompisar som jobbat med liknande uppgifter och det är ju inte direkt nån promenadseger...

• Liten med Mindre

MSW, kanske kan du koka ihop något "svammel" om marknadsmässig lön med hänsyn tagen till det ansvar och de uppgifter som tjänsten innebär, och som du kanske just nu inte är så insatt i (hoppas få veta mer vid intervju?)

Nåt ditåt.

Fast expert är jag inte. Har ju inte lyckats landa så många nya jobb på sistone.

Jättesvårt när det är inom nytt område.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!