• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Morrn morrn!

Aha - så Tinga och Vänner heter samma sak. Måste säga att det var ett av mina favoritnamn när jag var liten. Så mycket att min gigantiska gose-St Bernardshund fick samma namn.

Cicci - tror säkert dopet kommer att gå kalas på lördag. Ni får väl ha med en liten kräk-trasa till prästen att torka rocken med om olyckan är framme.

Scrolla till nästa inlägg alla barnvagns allergiger...

Vi håller ev på att hitta en begagnad Briovagn, använd sen i våras och ser fin ut på bild. Vet någon om 2500 kr är ett ok pris? (Ska givetvis inspektera och provköra innan köp. Kanske hinner kolla Blocket och jämföra priser.) Funderar på en billig första vagn att plöja snömodd med - för att sen köpa nåt mer tekniskt vidunder att sitta i.

• Liten med Mindre

Både stavar och skriver som en kratta. Och jag jobbar med språk...???

Cicci - hur blev det, ska ni på båttur efter dopet? Det lät så mysigt när du pratade om det.

Lappis - var och när har ni bestämt imorgon? Drömmer om att jag hinner jobba ihop lite tid idag, och kanske kan komma imorgon jag med. Rätt osannolikt, men drömma går ju.

• Telemarkgrrl

Nu måste jag försvara Alex Schulman! Javisst, karln korrläser inte sina inlägg men han är så sjukt bra ändå. En sån underbar ironisk humor blandad med djupt allvar, helt underbart. Men jag kan förstå om man retar ihjäl sig på honom om man inte delar hans humor.

• viktualia

hm.. jag börjar tro att jag blandat ihop herr AS med nån annan.. men jag är för fikasugen för att rota igenom nätet i jakten på rätt svar...

• Fru Nyberg

MrsB:
    Jag vet inte, gör du? Jag kan i så fall inte komma på vem du är...Ge mig en ledtråd

Alla, tack för välkomnandet!

Har inte läst just detta som Alex Schulman skrivit, men jag måste säga att jag tycker att han är en kass skribent...

Jag ska nu äta en ngt försenad frukost (försov mig idag) och sedan ta itu med tentapluggande *suck*

• FruCicci

Liten:
    Kräktrasa... ja du det kommer sitta både haklapp påhonom och sen får man ta med en kökshanduk, han spyr kaskader om man har otur men annars är han underbar, så det gör inget. Man bryr sig inte längre, man är van vid att lukta kräk och att ha det i håret och på sina och hans kläder är vanligare än att inte ha det där om man säger så....

Ag dopet så blir vi 40 stycken, så det blev inte båttur, jag ville det först, men det kostar för mycket och blir för stökigt. Nu kommer vi istället att ha det hemma. Vi har ju stor terass på 30 kvm så vi har köpt ett party tält om det regnar och sen har vi ju stor matsal, så det löser sig, man får helt enkelt äta, sen gå omkring och mingla så nästa person kan sätta sig... det löser sig, jag orkar inte ora mig mer för detta nu.

Hur mår Mindre?
    Jag tycket 2500 är jätte bra pris för en vagn som är från i våras. Det beror på vad den kostar i utgångsläget förståss, men det låter verligen inte dyrt!

• Lapinette

Fru Nyberg - såg att du var inne igår kväll men har inte orkat läsa ikapp alla sidor som ni skrev då. Kan inte du snälla presentera dig igen?

Själv är jag en liten kanin (lapinette på franska) som hängt på BT sen maj/juni 2005. Gifte mig 2006 med min prins som är fransman och efter år av pendlande, senast Cannes, så bor vi sen ett år tillsammans i Vasastan i Stockholm. Har försökt att få till en liten knodd sen bröllopet och startade utredning i våras. Har sedan dess gjort 4 inseminationer på Sophiahemmet och går nu vidare på IVF och den ska vi göra på Carl von Linné i Uppsala.

I övrigt går jag just nu och väntar på tanten som ska komma idag eller imorgon.

• FruCicci

Fry Nyberg och alla andra nya:
    Cicci heter jag i vanliga fall med, så jag är inte hemlig alls. Har hängt på BT sen 2005, gift mig i augusti 06 och har försökt skaffa barn sedan juli 06.
    Jag lyckades på försök nr 5 efter att jag gått igenom alla huskurer och det blev fullträff den 12 november förra året, efter att jag slutat röka, käkat rosenrot och bisolvon etc etc. Dagen efter att vi alla hade suttit på Mornington och ätit brunsch och jag och kokosen och Frullan hade häll i oss typ en flaska vin var, så plussade jag på Farsdag kl 05 på morgonen!
    Junior föddes i vecka 36+1 den 21 juni i år och han döps på Lördag till Victor
    Det var det hela

• Lapinette

Cissi - är det de ni gör på era brunscher?! Sitter och pimplar vin!!! Då borde jag ju ha hängt på för länge sen... !!!!

• Liten med Mindre

Cicci - synd på båtturen. Fast för en sjösjuk person som mig så är fest på fasta land helt ok. Slipper fundera på om det blir höststorm eller ej.

Kunde jag klämma in 25-30 pers i min lilla 1:a, så får ni nog till det. Folk är märkligt anpassningsbara så länge det finns god mat och dryck.

Sitter själv och funderar på om jag skulle dra ihop till fest - ett "sista" storkalas innan vi själva har småbarn att ta hänsyn till (och möblerar ut arbetsplatsen i köket.) De skrev lite tips för mingelfester i Buffé igår, så det kanske blir nåt sånt. Hösten kan bli så lång och trist utan kalas, även om det känns som om jag har lite mycket att göra med alla kurser just nu.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!