• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Godmorgon, godmorgon!

Victory - aaaah, det var det där med avloppsvattnet i källaren... Ni kan väl fixa det först så kan vi ta upp diskussionen igen sen?

Tinga - jag har skickat en mycket kvalificerad (haha!) gissning till dig.

Piggelin - jag förstår att du är nyfiken för det är jag med. Jag har inte din mejladress så jag inboxar dig här på BT med mitt namn.

• MSW

Åh jisses vad ni babblar på.. Men det är skoj att ha något att läsa när man vaknar..

Har idag en mycket hektisk(!) dag.. Först på en intervju kl 10, sen ska jag "lura" ut en kompis på låång(hoppas jag) höstpromenad.. Sen ska jag försöka klämma in en annan kompis i en liten stund i e.m. innan maken och jag ska på thailändskmatlagningskurs, som vi fick i bröllopspresent..

Men hinner nog in här och titta till vad som händer under dagen!

Var det idag det var dags för tråd dejt? Eller var det i morgon? Var det idag så lycka till, annars får jag väl försöka komma ihåg och lyck önska er imorgon ist!

• BrudSommar2006

God morgon! Själv vet jag nästan inte vad någon heter på riktigt och inte kommer jag kunna följa med på träffen heller men jag får vara glad när jag hinner läsa ikapp här och skriva lite, att fundera på namn i övrigt är nog överkurs för min del. Fast några av er vet jag ju.

Har äntligen kommit mig för att skaffa en mer anonym mailadress som jag kan lägga ut när det behövs - bs06@mailen.se. Vet inte varför jag lägger ut den nu egentligen, det är väl ingen som vill maila mig just nu antar jag, fast det var kul att kunna lägga ut en mailadress liksom. Nu har jag fyra mailadresser att hålla reda på men det ska väl gå.

Muggles, är du uppe mycket på nätterna och går med Moa? Det har jag nämligen aldrig behövt, även om hon fortfarande vaknar en gång i timmen, en gång varannan timme eller så på nätterna men då ammar jag liggandes så somnar hon om igen. Jag gör likadant för att få henne att somna in för kvällen, vi lägger oss och så ammar jag tills hon somnar, det brukar ta en tio minuter eller så och sedan kan jag gå upp en stund igen. Fasar för när det är dags att sluta amma men det får bli ett senare problem. Iris väger så himla mycket nu att det bara inte går att gå runt och bära henne så länge, maken är nära diskbråck och jag har också riktigt ont i ryggen nu så jag knappt kommer ur sängen på morgnarna.

Att gå upp 125g per vecka låter väldigt lite, både Ciccis Victor och Iris har ju dubblat sin storlek och vet flera som också gjort det på den tiden och det hinner de ju inte alls på så lite i veckan?

• Lapinette

Morning girls,
    Sol i Stockholm, sol i sinnet, sol i .... *ehhh vad ska jag nu hitta på* minnet??!! Ja, ja, idag ska jag och maken flyga luftballong så jag hoppas solen stannar i fleeeera timmar till.

Imorgon lunchdate med Sweet och Kokisen. Vet inte om Cissi också skulle dyka upp men det lär jag nog se. Himla kort vecka denna vecka för sen lämnar jag er för Frankrike. Jag lär nog hinna rapportera TANT innan dess. Vaknade imorse av värk i magen och ömma bröst så jag är näst intill säker på att hon kommer. Idag är det exakt två veckor sedan ÄL.

• FruCicci

Hej!!!!!

Gissa vad jag heter??? Hahahahahha, skitsvårt, jag vet!

Gosh vad ni skriver, jag hinner inte läsa i kapp, sitter här med min lille Victor i knät, han tycker det är så kul att titta på skärmen.

Alla som ska med på torsdag, bara så ni vet så kommer jag coh JUNIOR med så klart. Grejen är att vi ska ut och handla lite till dopet på förmiddagen, så jag kan bli lite sen, men jag kommer och tar en kaffe om jag inte hinner äta lunch.

125 gram i veckan, det var nog ungefär som Junior gick upp i början, knapt det. MEN sen var det vissa veckor han ökade med mellan 400-500 gram, så han har haft tillväxt veckor, det stabiliserade sig sen. Nusist vägde han 5,7 kg, men jag tror det är närmare 6 kg denna veckan!

Ont i ryggen har jag med lite grann BS, särskillt mellan skuldrorna, men det är det värt när man ser sin lille prins. Vi bär honom inte så mycket, han sprattlar mest på en filt pågolvet när han är vaken och vi leker med honom där. Men när man lyter honom på nätterna från sin egen säng, då han ligger i sin lilla korg, så har man nog inte bästa greppet....

Förrästen BS, vad kul att det gick så bra med ert dop!!!! Jag har drömmt om mitt i natt - att det blev helt pannkaka, usch! Mest orolig för vädret nu...Men enligt internet så ska det inte regna på lördag, bara vara mulet....
    Vilken tid hade ni? Jag har 11.00, men önskar att det vore 12...

Jag har fått en guldunge. Min dag i måndags så gick vi up vid 8.30, sen sov han mellan 9.15 till 13.00, sen käkade han och somnade om till 17.30 (observera att vi var ute hela dagen), sen gastade han lite hemma o somnade igen vid 22 för att inte vakna förrän 03, sen nästa matning var 06 och sen fick han vid 08, fast han spydde upp allt det Han KRÄKS som en galning, men annars är han kanon! Victor fyller 3 månader på fredag den 21/9...
    Jag hörde från BVC att sover de bra på dagen, så gör de det på natten med, jag trodde inte det eftersom de borde vara "vakna" mer då... jajaja....

Några mer symptom Lappis?????????
    Frejis, jag är så glad att du har plussat, vilken superöveraskning!!!!
    Så många nya! Härligt, tråden lever o lever vidare!Man kanske hinner mednr 2 här oxå

Nu tycker inte Junior att det är kul att glo på skärmen längre, på återhörande när han sover!

KRAM till alla nya och gamla!

// Cicci

• Lapinette

Cissi - vill jag så kan jag leta fram massor med symptom men samtidigt så känns det mest som "vanligt" dvs att tanten kommer under dagen. Jag försöker ställa in mig på att det blir att ringa läkaren för att köra igång IVF men samtidigt är det en liten del av mig som hoppas så in i bängen! Som sagt, försöker att inte göra för stor grej av det den här gången. Orkar liksom inte med all förtvivlan som kommer sen.

Vi ses imorgon!

• FruCicci

Lappis: Lyckades Freijs med insemination, eller vad gjorde hon? Har ej hängt med....

• Lapinette

Frejis lyckades med vanlig "tandborstsex"!!! Ingen insemination och inga speciella tricks. Ooootroligt!

• FruCicci

OJ herregud, det var ju fantastiska nyheter efter att de har försökt så länge! Hon har ju babblat om massa alternativa vägar, så jag trodde hon hade fått till det på något annat sätt.
    Jisses, vad roligt!

• viktualia

Godmorgon!

Piggelin - jag hittade dig på Facebook!

Piggelin igen - herr AS är en sprätt som får sin huvudsakliga inkomst genom att blogga blogg.aftonbladet.se/14002/
    Jag läste hans inlägg om att han ville att hans fru skulle ändra inställning till att skaffa barn och då blev jag helt trött. (hittade inte inlägget när jag letade nu)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!