• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • missZapon

Page - jag vet inte själv ritkigt när jag var aktiv heller, eller om jag ens då skrev särskillt mycket. Men jag har läst mycket på sidan i omgångar, och nu senaste tiden har det blivit så mycket så att jag skäms, för att vara en smygläsare som inte vågar kliva-ur-garderoben. Så nu tog jag mod till mig

• Page

Alla har vi börjat som smygläsare. Det kan kännas lite svårt att ge sig till känna när de flesta här inne har hängt här i över ett år. Det är också lite obehagligt att börja prata med de som man själv tycker att man "känner" medan ingen har en aning om vem man själv är. Så kände jag i början i alla fall...

Äh Fru Nyberg. Nuet är överskattat! Fram med nojorna!

Magen kurrar som en galning så jag förpassar mig till köket. ha en trevlig kväll tjejer. Jag tittar in som vanligt i kväll för att se om något nytt har hänt. Vem vet, Nenne är kanske här då och spridit massa solstrålar i tråden.

• missZapon

Fru Nyberg - jag har alltid trott att jag haft oregelbunden mens, hade det innan jag började med p-piller och ett bra tag efter att jag slutade oxå (1½ år sen). Sen har jag bara tagit för givet att den har varit oregelbunden. Men så har jag kommit på att min sambo alltid har haft koll på den. När jag klagar över mycket finnar säger han - du ska väl ha mens snart. -Va hur vet han det? så nu hag jag försökt att vara duktig och skriva in i allt som händer i kroppen i almanacka...
    så får vi se om den kanske är punktlig iaf.

• missZapon

Page - då kan jag passa på att även komma-ur-garderoben med att jag är en aktiv läsare av din blogg. Jag har alltid dissat alla bloggar, men jag gillar verkligen det du skriver!

Och JA, det här var en komplimang, så inga bortförklaringar nu

• Fru Nyberg

Page:
    Exakt så är det när man är smygläsare!

missZapon:
    Ja det där med almanacka är nog smart, jag har börjat skriva in den här månaden för att ha lite koll... Jag har ätit p-piller så länge så jag kommer inte ihåg hur mensen var innan dess känns det som. Men nu har den varit oregelbunden, men är trots allt bara 2 månader sen jag slutade med pillrena. Antar att det tar ett tag innan den stabiliserar sig.
    Roligt att din sambo har sån koll

Jag ska också bege mig bort från datorn en stund, ska ta itu med lite bröllopspyssel framför tvn.

Vi ses tjejer!

• junilejon

Page...ja jag svär åt stickan och har presic njutit av att få se den brinna upp i karminen
    Jag håller med dig att det tar ju ett tag att försöka lista ut Bim och ÄL osv...och ibland önskar jag att jag inte hade koll på det, utan bara var gravid en dag för att jag kände för att testa mig!!!

• junilejon

Fru Nyberg

Mycket söt hund, vad är det för ras?
    Lycka till med pysslandet och bröllop sen när det väl är dax!! Det kommer att vara den bästa dagen i ditt liv....jag lovar

• Syster Vilma

Junilejon, trist med minus! När var det du hade ägglossning och BIM? Håller fortfarande tummarna för dig.

Hörrni, skicka era sablans tanter till mig i stället!! sitter här och väntar. Är bombsäker på att jag inte är gravid (testade idag IGEN, svor på att det var sista gången). Om jag skulle blivit gravid på sexet vi hade kring min kanske-ägglossning för 16 dagar sedan borde jag ju ha plussat senast idag, eller hur?
    Vill så gärna komma igång nu med cykeln så jag kan köpa ÄL-test och verkligen veta vad jag håller på med.
    Är i alla fall inte lika ledsen idag, igår var det riktigt sorgligt.

• junilejon

Vilma...kramar om dig!!!
    Jag hade ÄL den 3 sep...så tanten borde komma nu! Precis som du!!! Att jag hade ÄL det är jag hundra på annars så ljuger stickorna för mig!!!

• MysEtt

mycket att läsa i kapp Får nog ta min lite oftare men en liten kisse brukar sätta stopp för det.

Jag är 28 år och gifter mig i december i år.
    min M2B och jag er fram emot att börja bebisverksamheten Fast det känns väldigt spännande och är förknippat med en massa känslor - vilket man verkligen känner när man läser i denna tråd.

Gläds med alla er som plussat - måste vara en mäktigt känsla?

Kram till er alla som försöker och jättekul att denna tråd finns!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!