• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

Nej nu ska jag trösta mig själv lite..ska nog ta och måla toadörren eller nåt!! Kanske ta sticksågen och såga till mig ett plus....så att jag få något plus iallafall

• junilejon

MysEtt

Jag är 29 år, bor i skåne, jobbar i småland, handla mat i halland försökt i ca 7 mån. Segling och inredning är min passion, säger inte nej till en påse ostbågar!!

Vart bor du? ÅÅ då är det inte så långt kvar till bröllopet...roligt! Kom själv ihåg tiden innan...så spännande

• MysEtt

Junilejon: bor i Göteborg

Visst är det spännande nu och det börjar kännas att det är på "rikgtgt"
    Det är så mycket man vill

• Liten med Mindre

Hej alla nyuppvaknade smygläsare - när en vågar vågar flera. Skoj!

Miss Zapon - känner också igen ditt nick. Fast inte så mycket mer. Hoppas att ni kommer upp på banan igen.

Junilejon - attans elak/seg/knäpp cykel du har. Hoppas att den inte är lika nedrig som tingas.

För övrigt, håller på att kämpa mig ikapp i min bildbehandlingskurs. Trodde jag skulle gå in och göra lektion två ikväll, men gissa var jag fastnade... Nåja, något avsnitt hinner jag säkert. Med tanke på att kursen har 1100 deltagare - är det månne någon mer här inne som går den? Högskolan i Jönköping: Photoshop mm?

Ska vara lite duktig nu.

Trevlig resa Sweet - gissar att du packar för fullt.

• Tinga

Vickan och Page ? haha, där satte jag er allt på pottkanten! Vi får väl se när jag känner för att avslöja mer! Ni måste ju ha något att bita i!

Apropå namn kan jag säga att när jag var liten kände jag ingen vuxen med samma namn som jag har, så jag var helt säker på att när jag var typ 20 skulle jag bli tvungen att byta till ett mer ?vuxet? namn, a la Kristina, Birgitta, Gunilla eller liknande, som alla vuxna kvinnor i ens omgivning hette (tyckte jag).  Nu är jag 30 och har insett att det fungerar alldeles utmärkt med mitt namn även i vuxen ålder!

Lappis ? spännande att höra att du tycker att mitt namn passar mig bra; får jag lov att vara nyfiken och fråga om du grundar det på något särskilt du vet om mig? Vore kul att veta!

Och här har du förresten en till som håller tummarna stenhårt för dig den här veckan! Det verkar ju vara lite plusvåg nu, så jag hoppas att du får rida med på den.

Junilejon ? åh, vad tråkigt med minus! Jag vågar mig på att säga att jag förstår precis hur du känner det, med mina senaste dagars erfarenheter i ryggen. Skickar en tröstkram till dig!

Välkomna hit, alla smygisar! Det verkar ha gått inflation i att komma ut ur garderoben idag! Grupptryck eller trygghet? Välkomna oavsett!

• Fru Nyberg

Är nog lika delar grupptryck och trygghet Tinga

Junilejon:
    Han är en salig blandning- Golden retriever, tollare och powder puff!

Tråkigt med minus för junilejon och syster vilma- ingen av er har väl fått tanten än?
    Irriterande om hon bara luras och drar ut på tiden när hon ändå tänker komma. Jag håller dock fortfarande tummar för er båda!

• missZapon

Tinga- för min del så var det nog mest dåligt samvete, känns fult att smygläsa så intima saker utan att ge sig till känna

• missZapon

Tinga - måste slänga mig in i det här med namn, dels är jag så nyfiken på vad alla heter egentligen, Vickan tror jag att jag läste nångång för länge sen, saltkråkan var det inte så?

Och var det inte junilejon som skrev ut sitt namn för ett tag sedan?

Men nu till det jag egentligen skulle säga, Tinga, det du skrev om att se på namn annorlunda som barn. Så hatade jag mitt namn som barn, det var bara SÅ fult och tråkigt, och det går inte att göra nåt smeknamn utav det heller, så jag fick stå ut! Idag är jag tvärtemot - och älskar mitt namn är så stolt över det, till-och-med så stolt att jag har gjort en tatuering med mitt namn...

• Mrs  B

Fru Nyberg

Känner inte jag dig??????????????

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!