• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Fru Nyberg

Ja det är helt sant, snart är alla gravida och då kanske tiden är inne för mig och andra att börja jaga plussen!

Då kanske jag kan våga att inte bara vara smygläsare då efter det här trevliga välkomnandet

• Page

Japp fru Nyberg. Du vet det finns mycket man måste förbereda sig för INNAN man bestämmer sig för att försöka också. Många tankar och nojor att bearbeta.

• Fru Nyberg

Junilejon:

Jag hoppas innerligt att tanten har fryst fast långt långt inne i ett isberg!

Tack för välkomnandet! Yes det är min gullehund!

• Page

Förhoppningsvis så är tanten borta för en längre period nu junilejon, men om hon bara har dåligt lokalsinne under denna cykel så säger jag som du: skam den som ger sig.

• Fru Nyberg

Page:
    Det är såååå sant, precis det vi brottas med just nu. Det är nog bra att öva sig i tanken på något sätt- inte bara på tanken att börja försöka utan också tanken på att det kanske blir svårt (min mor hade jättesvårt att bli gravid så jag är på nåt sätt inställd på att det kommer bli så fö mig med).
    Oj nu blev det lite rörigt med alla "tanken", hoppas ni hänger med...

• missZapon

En till smygläsare kommer in...

... för er med bra minne, så har jag presenterat mig här tidigare, men slutade skriva då vi slutade försöka i januari för att jag fick ett nytt jobb. Vi har ännu inte börjat med aktiva bebisförsök igen men snart så.

Håller just nu på att försöka räkna ut ÄL och BIM-dagar då jag alltid har varit fräken nollkoll.

• Page

Inte ett dugg rörigt Fru Nyberg. Jag tror att de flesta kvinnor tänker i flera steg. Även om det känns långt borta för tillfället. Det är inte alltid det bästa, men vem kan låta bli att fundera på alla "om" och "men"?

• Page

miss Zapon, jag tycker att jag känner igen ditt nick, men du är nog före min ute-ur-garderoben-tid. Det där med att räkna ut ÄL är nästan omöjligt om man har en oregelbunden cykel. ÄL-stickorna verkar vara det bästa sättet att hålla koll. Åtminstone under några tantperioder för att få ett hum om kroppen.

• Page

Junilejon, vad gör du? Svär du åt stickan? Deppa inte till nu bara!

• Fru Nyberg

Page:
    Det är jättesvårt att låta bli! Jobbigt att man inte kan leva mer i nuet.

Smygläsarna ger sig till känna!

Hej missZapon!
    Jag försöker också räkna ut ÄL och BIM-dagar, har ganska nyss slutat med p-piller så min cykel är hemskt oregelbunden dock...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!