Bara för att retas kan jag skriva att Tinga och Vänner har samma förnamn och för övrigt ett som jag tycker är jättefint. Hade tom funderingar på det namnet men det blev Moa istället, för det passade henne så bra.
AM: tack för tipset men vi gör faktiskt precis redan detta ändå sedan BB. På BB visade de oss hur man virar in bebisen och det funkar jättebra med en gosig filt. (Som numera borde tvättas pga allt mjölkkräks men har inte hunnit...)
Pratade med BVC idag och enl dem kan det vara så att hon är lite glupsk när hon äter så att hon sväljer mkt luft vilket gör att hon behöver rapa och prutta innan hon kan komma till ro. Vi virar in henne i filten och går runt med henne och vaggar i 30-40 min innan hon somnar. Det är lite jobbigt att det tar sån tid, speciellt mitt i natten. Men mannen börjar bli en fena på att få henne att sova, han har gett mig en massa tips
(ofta ammar jag och sedan skickar han mig i säng och går runt med Moa, så därför är han duktigare på detta än mig).
Antagligen är Moa i en tillväxtperiod för nu äter hon med 1,5h mellanrum bara, speciellt på natten. Jag tänker nostalgiskt tillbaka på dagarna efter BB när hon sov 4h i sträck på natten - då var jag rätt pigg och fräsch. Numera är jag lite av ett vrak. Men alla säger att det blir bättre när de växer och blir större (om ngn månad???) så det är nog bara att härda ut.
Usch, jag känner verkligen att jag inte har ngt kul att bidra med i tråden. Jag kanske smygläser ett tag nu, känns inte så vidare roligt att skriva om nattvak och kräks... tror inte ni är så värst intresserade.
Lappis: jag håller tummarna stenhårt!!!
junilejon: jädra konstigt med ditt minus om tanten nu är sen. Hur sen är hon??
missZapon: jag tycker mig känna igen ditt nick...