• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • FruCicci

ha ha, jag det borde du, men förra hösten skulle din man rösta och det var massa annat med våningen er... så du kom inte, trots att vi lockade med våra mindre nyktra brunscher ))

• Liten med Mindre

Glömde ju, jo Mindre mår bra. Hjärtat gick som tåget igår hos barnmorskan. Och benen gick för fullt med efter att jag klämt i mig en halv kaka choklad efter lunchen.

• FruCicci

Mindre: Jag hade bauta fest innan Junior kom, den 15 juni hade vi stort kalas hemma, då utan kök eftersom det skulle renoveras innan han kom (Yeah right)... 6 dagar senare (21 juni) var han född, så jag rekommenderar det!
    Kör hårt och hösten behöver fester!

• FruCicci

Jag år en kexchoklad och en halv chokladkaka en kväll förra veckan, det skulle jag inte gjort, junior var vaken 3 timmar i rad den natten, så min make fick ligga och kolla på dvd hela natten, så det är likadant när de har kommit ut med andra ord!

• Fru Nyberg

Jag är 24 år gammal, bor i Göteborg tillsammans med min prins. Vi gifter oss den 27/10 så det börjar närma sig *jippie*

Jag halkade in här av en slump när jag började hänga på BT, misstänkte nämligen att jag var gravid och surfade efter en tråd om hur man vet att man är gravid och voila: där var ni!
    Sen har jag smygläst ett tag, känt mig som att jag inte har såå mycket att tillföra eftersom vi inte börjat försöka än. Funderar dock mycket på detta med barn och blir mer och mer sugen.
    Har slutat äta p-piller nu men skyddar oss åtminstone fram till bröllopet (en sak i taget). Har av olika skäl misstankar om att jag har svårt att bli gravid och funderar därför på om vi borde sätta igång så snart som möjligt eftersom det kan ta tid.

• Liten med Mindre

Cicci - äsch då. Trodde det skulle vara fritt fram då. Fast det är klart. Får lill'n söt "chokladmjölk" så borde jag ju fatta att h'n sätter fart. Vet ju hur jag själv blir.

Fru Nyberg - nu kvittar det nog om ni skyddar er till bröllopet eller ej. Skulle turen vara framme så hinner ni lagom få veta, och du borde väl inte börja hinna må dåligt. Men å andra sidan är det inte så långt kvar, så det kan kvitta av den anledningen med - så att du med gott samvete kan skåla av hjärtans lust och äta all mysko mat du vill på bröllopet.

• Fru Nyberg

Liten- Jaaa det är ju det där med att dricka nåt glas vin på bröllopet, det vill jag nog gärna
    Så vi väntar... Det är också ganka nytt den här tanken på barn (väcktes i och med min misstänkta grav i våras som inte var ngn grav) så på något sätt känns det som att jag vill vänta och se att det inte är någon "övergående" känsla. Jag tror verkligen inte det men det är ju ett stort beslut att ta!

• fru AM

Hej alla! Kul med nya "ansikten" - välkomna!

Kul också att Cicci är tillbaka! Som jag spanar efter dig (jag tror ju att jag vet hur du ser ut) på Ö-malms gator och torg på dagarna ... Men har inte sett dig än! Skönt att Victor verkar vara en guldunge. Lycka till med dopet också, det blir säkert toppenbra. Tips till dig som ska börja med smakportioner så småningom ... Ekologiska barnmatsbutiken på Nybrogatan 60:
    www.barnmatsbutiken.se/ (ingen charmig hemsida, men i alla fall)

OT:
    Förövrigt vill jag också säga att jag var inne och kollade på Alex Schulmans blogg. Inte så illa tycker jag! Rätt kul. Men sen hittade jag en länk till en riktigt genomtrist idiot - här är länken ni som orkar:
    chefensombloggar.blogg.se/

Hej så länge!

• Lapinette

Cissi - I know! Himla dåliga ursäkter men jag hade svårt att slita mig från maken på helgerna. Har det faktiskt fortfarande. Något som sitter i efter flera år på distans. Då var helgerna som man sågs på så värdefulla. Vi får se när jag lär mig av med det men i veckorna har jag lättare för att hitta på något.

Fru Nyberg - varför tror du att du har svårt att bli gravid?

• Fru Nyberg

Lapinette:
    Dels för att min mor haft svårt att bli det (iofs behöver det inte gå i arv men ändå) dels för att jag under ett tidigare förhållande inte skyddade mig och ändå inte blev med barn (unga och dumma, ville verkligen inte bli med barn men tänkte inte heller på att skydda oss...). Inget av detta behöver ju betyda ngt alls men det har blivit något av en fix idé.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!