• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • fru AM

*lägger mig i*
    Fru Nyberg - precis som du säger så behöver det du berättar inte innebära att du har svårt att bli gravid, men vad bra att ni redan börjar fundera på barn! Din "låga" ålder gör ju att chanserna ökar än mer. Och med all hjälp som finns att tillgå idag så kommer det ja att bli bebisar för er!

--- säger AM, 38 (!) år som har en tioårig son sen tidigare förh., samt en tiomånaders dotter med nyblivne maken. Och som är lite stressad för att alla, inklusive maken, förväntar sig att jag ska (lyckas) få fler barn.

• Liten med Mindre

Hmm...läste lite om mat och gå ner i vikt - samlar alltid inspiration eftersom jag som instruktör får en del frågor. Gillar filosofin tjejen hade:

"Ät inte mer än du vill. Gillar du bara mitten på kanelbullen, ät mitten och släng de torra kanterna."

Tjohej vad jag ska äta bull-mittar!

• Liten med Mindre

Appropå att jag köpte en påse gårdagens bullar från Thelins imorse. Om någon gillar kanter kan du få mina, utan mittbit...

• Fru Nyberg

fru AM- Visst är det en fördel att jag är så ung, absolut. På ett eller annat sätt blir det nog en bebis för oss så småningom. Tills dess så hoppas jag och håller tummarna för dem som försöker aktivt nu.
    Förstår att det kan kännas stressande att "hinna" få fler barn, men det finns ju många som får barn sent också. Dessutom har ni ju en liten tjej, så fler barn blir ju en bonus om det lyckas!

• Fru Nyberg

Liten:

Gud vilken bra filosofi, ska genast springa och trycka i mig några "bull-mittar"!!!

• Lapinette

Det är då värre att sitta i min sits som är 37 år fyllda utan några barn ... önskar så in i bängen att jag var 5 år yngre!!

• fru AM

Lappis - ni kommer lyckas. Antingen har ni redan grejat det (håller tummarna) eller så blir det en framgångsrik IVF!
    KRAM!

Jag kan deppa över att jag och mannen träffades så "sent i livet" så att det blir så bråtton nu ...

• Fru Nyberg

Lapinette:
    Alla som vill ha ett barn så mycket borde ha "rätt" att få det ... livet är orättvist ibland.

Håller tummarna för att tanten inte hittar dig nu!

• _koko_

Hellå!

Har gjort laktosbelastning idag på morgonen. Tror inte det kommer att visa något, men det är skönt att ha gjort det iaf. :) Trist att inte få äta innan, men själva testet var en baggis.
    Ska belöna mig själv med en japp nu, något som jag gått och längtat efter i flera dagar!

Längtar till i morgon! Och cicci, jag LOVAR att dopet kommer att bli perfekt på lördag, ta ett djupt andetag innan bara.

(för övrigt tycker jag att AS är rolig! Jag har inte läst hans blogg, men han gästspelar i morgonshowen på mix megapol som jag lyssnar på, och han driver ju hejdlöst med sig själv!)

• Lapinette

AM - det är precis där problemet ligger. Jag träffade maken när jag var 32 och sen hade vi distansförhållande i 4 år. Inte liksom läge att gifta sig och skaffa barn då.

Ska inte sitta här och misströsta får istället vara glad över att vi träffades överhuvudtaget!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!