• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Vad söt han är, Cicci!! Allra sötast är han nog på kortet där han ligger på fönsterbänken och spretar med dom små tårna. Men jag förstår inte hur han fick plats i din petita lilla mage (det ser ju ut som bilden var tagen i somras)?!

• Liten med Mindre

Cicci - jo, såg bilderna i galleriet. Men nu blev de fler och närmre. Mindres hjärtslag låg på 136 förra gången, nu mellan 140-150. Vi har väl gått från ånglok till TGV/X2000 - för som ett tåg har det låtit båda gångerna. Kommer göra tågfantasten morfar glad. (Å andra sidan låter säkert allas hjärtljud som tåg. )

Vickan - attans med huset. Nåja - nästa gång ni är med känner ni er fullt redo. Vana vid budgivningar är säkert nyttigt, om än jobbigt.

• FruCicci

Tack September!
    Jag ska byta ut dem o lägga upp nya nästa vecka
    De flesta där nu är när vi är på BB o när vi just skulle åka hem lilla familjen, det med vagnen är samma dag som vi kom hem från BB, så de som är "nya" är när han ligger på mage + sitter i babysittern

• Liten med Mindre

Alla barns hjärtljud alltså...när de är i magen.

• FruCicci

Telis: Magbilden är från 6 juni, han föddes den 21sta, 2 vecor senare precis!
    Tack för snälla kommentarer

• FruCicci

jo jag fattade Liten med Mindre Det låter ganska absurt och ibland lite skrapande liksom! Vi låg mestadels under 140 precis som skrönan säger när man väntar en kille!

Vickan, beklagar med huset, men det kanske inte var meningen ändå!

• viktualia

Cicci - måste återgälda vänligheten med att säga att du har en riktigt söt son och ser ut att ha en mysig lägenhet!

Och jag deppar inte.. har inte hunnit prata med maken än heller.. han är på tjänsteresa utomlands och är inte nåbar...

Nu är det strax dags för mig att släpa mig hem till hålan. Jag har ju ett annat nervpillande projekt att hantera.. dags för fler körlektioner inför uppkörningen på tisdag... *darrar hysteriskt*

• FruCicci

Som mamma tycker man ju att han är söt till och med när han kräks och håller på

Lycka till med körlektionerna nu Vickan!

• Liten med Mindre

Ohh - så spännande med uppkörning.

Intressant att jag faktiskt tänkte på min första uppkörning när jag kommenterade husköpet som inte blev av. Tänkte att - den gången var jag nervös, och inte riktigt säker på att jag skulle klara av att köra själv om jag blev godkänd. Andra gången kände jag att "nä - nu är det min tur att ta körkort, är så redo jag kan bli". Och vips gick det vägen.

Lite känslan jag fått av ert husköp...kanske inte riktigt redo än, men nära. (Hoppas du inte tar illa upp av kommentaren.)

• viktualia

Liten - fniss... det ÄR min ANDRA uppkörning.. men troligen lät du inte det gå 7 år mellan den första och den andra.... *fniss fniss*

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!