• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • starchick

Jag hoppar in och fråger er som verkar ha lite koll på saker....

Jag och min sambo har inte skyddat oss på snart 2 år och ändå har jag inte blivit gravid. Är inte det väldigt konstigt?
    Har inte tänkt på det så mycket förut men nu börjar jag känna att vad tusan nu är jag 30, jag vill verkligen ha barn!

Ska tillägga att jag har varit gravid 3 ggr förut, gjort 2 aborter, när jag var 15 & 18 år och sedan fått ett missfall vid 22. Har i samtliga dessa fall gjort skrapningar och har hört att när man har gjort 3 skrapningar kan det bli svårt att bli gravid, stämmer det?

Vart ska jag vända mej för att göra en utredning? vad kostar det att göra en utredning?

Tacksam för svar

• Telemarkgrrl

Vickan, om inget av dom där kriterierna var uppfyllda så tycker jag att det var jättebra att ni inte fick huset. Sen tycker jag att det kan finnas ett fjärde kriterium också som kan väga upp mot avsaknaden av dom andra, och det är att man verkligen förälskar sig i huset. Men inte det kriteriet heller verkar ju ha varit uppfyllt i ert fall.

• viktualia

Kriteriet "förälska sig i huset"... tjaaa jooo lite men det var en hopplös planlösning som skulle kosta en massa att fixa...

nu drar jag från cybern! pladdra i frid!

• Liten med Mindre

Starchick - ring en gynekolog och be att få en undersökning. Privat eller via vårdcentralen/mödravårdscentralen. Fast var beredd att säga att ni faktiskt försökt aktivt att bli med barn under de två åren.

Ni kan ju också pröva att aktivt kolla ägglossning och ha sex när den är, under några månader för att se hur det går. Ibland funkar inte ens menscykel som man trodde.

• Liten med Mindre

Vickan -

Nä, det gick bara 2-3 månader. Och på den framgångsrika uppkörningen fick jag motorstopp i backe och allting. Men det stressade inte upp mig då.

• Lapinette

Förlåt att jag hoppar in och är helt OT men vårt ballongflyg är inställt! Solen skiner, det är knappt några moln på himlen och jag sprang förbi och köpte en liten flaska Pol Roger för att kunna skåla i något efter turen. Köpte med mig sushi och sprang hem till maken och sa grattis (det var ju hans födelsedagspresent) och sen när jag ringde för att checka att allt var ok så säger de inställt pga hårda vindar mot kvällen. Snacka om antiklimax! Självfallet började jag stortjuta och nästa mening blev - ska vi supa oss fulla! Jah, inte kan man tro att den här kaninen börjar närma sig 40 utan beteer mig mer som en 18-åring.

Nåja, ska väl jobba några timmar istället och sen ta en härligt höstpromenad i solen. Dricka vår lilla flaska skumpa och se Greys på TV ikväll! Har dessutom bokat in en ny flygtid söndagen den 7 oktober kl 05:00!!

• Telemarkgrrl

Nej men vad synd, Lapinette! Just nu verkar det ju vara perfekt flygväder här i stan! Men en promenad, skumpa och Greys verkar ju inte heller vara fel.

Med kl 05.00, menar du typ kl 05.00 på NATTEN?!

• Lapinette

Telis - exakt, 05:00 på natten och 2,5 timma måste jag gå upp och ringa för att få bekräftat att det verkligen blir av. Man flyger med soluppgången.

• Liten med Mindre

Nä - lappis vad trist med ballongfärden. 0500 låter liiiite tidigt för mig. Men bara ni klär er varmt så - och laddar med varmt kaffe istället för kall skumpa till efteråt.

Och hur går det med muffandet?

• Liten med Mindre

Lika bra att ni inte går och lägger er.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!