• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Hmm, kl 5 är ju en anings tidigt men jösses vad fint det kan bli att flyga över innerstan när solen går upp och staden håller på att vakna!

• Lapinette

Jag vet att det är tidigt. Kunde ha fått en flygtid i augusti (när jag bokade första gången) och den hade legat 04:00 en vardagsmorgon. Då tycker jag den här tiden låter bättre. Kanske varm glögg i en termos? För jag dricker inte kaffe.

Liten - jag muffar faktiskt inte. Råkade köpa hårdare toapapper än vanligt . Så den får komma när den kommer. Just nu orkar jag faktiskt inte bry mig....he, he vem går på den då??!!

• Liten med Mindre

Sorry lappis - funderade över om dina tårar kom av något intressant groende gryn, eller elaka tanthormoner. Det bara kom för mig. Vet att jag själv tjöt, mer än vanligt, för minsta småsak.

Det var inte fullt lika illa runt mens, men nästan.

Varm glögg låter smarrigt, fast det kanske känns magstarkt så tidigt på morgonen? Vet förstås inte när ni landar.

• Lapinette

Jag har väldigt lätt för tårar så maken blir inte alls förvånad när jag börjar böla för ingenting. Däremot är han fortfarande sur över att jag inte grät när han friade och faktiskt inte heller under vår vigsel. Så här tror vi inget!

• Lapinette

Man räknar med att en ballongtur från startpunkt till mål kan ta ca 5 timmar. Hmmm... det får nog bli varm saft och kanelbulle istället.

• Liten med Mindre

Lappis - till skillnad från mig då.

Jag grät hejdlöst ett par timmar efter att maken friade. Sen låg jag och skakade under täcket och var rädd för spöken och stormen utanför. (Vi sov på Södertuna Slott, visste att det spökade i ett av de tre rummen i huset, samt att Gudrun stormade som värst och fällde träd i parken utanför. )

Fast på bröllpsdagen glittrade mest några tårar i ögonvrån. De höll sig snällt i schack tills dagarna efter för att inte sabba sminket.

• Tinga

Victory - såg att du frågade efter plus, men jag stod tyvärr inte för något den här veckan. Dock var tantj*veln sex dagar sen, så stora förhoppningar hann uppstå!

Telis & Page - ni har mail!

Lappis - det var ju en brutal tid ni fått för ballongflygning, mer när ni väl är uppe i luften är det säkert helt fantastiskt! Fortsätter att hålla tummarna för dig!

• Lapinette

Förresten måste bara få skriva det - F*N VAD JAG TYCKER OM ER HÄRINNE!!! Det är verkligen superhärligt att man kan skriva av sig om vad som helst här och ni verkligen förstår.

Jag skriver även lite på en tråd på FL men det känns inte alls likadant. Dels har jag ju inte varit så aktiv där men det blir mycket mer pekfingrar etc. Här kan man får vara lite rabiat eller precis som man är. Svårt att förklara mitt sentimentala dravvel men ville bara säga att jag verkligen uppskattar er!

• Lapinette

Hur har det gått för junilejon och Vilma som inväntar tanten. Har den kommit än? Verkar ju sjukt att så många får den så himla sent den här omgången.

• Tinga

Apropå de diskussioner vi haft om att man kan "försvåra" att bli gravid genom att tänka på det - maken hittade nedanstående diskussion på Aftonbladets hemsida:

bis.nu säger: Tror du att psyket kan spela in, det vill säga om man såå gärna vill ha barn att det "låser sig" och man blir inte gravid, eller är det en skröna? Till exempel att de som adopterat sedan får egna biologiska barn?

Torbjörn Bergh säger: Psyket kan påverka hur man mår givetvis. Kan också påverka ägglossning och samliv: har man regelbunden mens och normalt fungerande samliv är det inte alls troligt att någon form av inre spänning skulle påverka befruktninsgförmågan. Har man adopterat förekommer graviditer men inte fler än om man i samma situation väljer att inte adoptera. Det blir ju bara så synligt för dem som valt detta alternativ.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!