• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Nu är jag fruLlan

Hejsan allihopa
    Hoppas att det är bra mer er alla

Lappis.
    NEJJJJJJ
    Jag hoppas verkligen att det är falskt alarm och inte tant på väg
    Usch det är verkligen din tur att plussa nu. Kan inte din kropp bara fatta det
    hoppas hoppas hoppas attd et är falskt alarm.

Jag hann som synes inte till lunchen. Sover man till 10 så hinner man inte till 13 om man har en borre som ska äta i timtal. Hoppas att ni hade trevligt, jag skulle verkligen ha velat träffa er alla... men som sagt. Borren är bara 6 dagar gammal och vi har flängt omkring varje dag så mycket så vi bslutade ha en liugnare dag idag.

i går hick jag imkring inne på Willys och ammade i 1,5 timme. Efetr att ha varit på bauhaus, elgiganten, onoff osv. Så borren har inte fått den kanske lugnaste starten.

Hmmmm
    svårt att acceptera att man reducerats till en mjölkkossa....
    Men de två första veckorna ska vara så här säger alla såd et är vel bara at gilla läget. Det lugnar tydligen ner sig med amningen....

Jag såg även att jag skrev fel i min berättelse det tog 5 timmar att öppna sig från 1 cm till 10 och inte från 5 till 10 som jag skrev,
    men men

Tack för alla grattis nu ska jag ta och äta lunch för att sedan ta och ge katterna lite avmaskningmedel.

intressant va

Hoppas att alla mår bra, att lunchen var trevlig och att lappis INTE får tant.

kram

• Piggelin1

Moppy, vi såg ju Gudrun Schyman förra helgen
    Först en oblodig del där hon mest bara profylaxandas, senare den andra filmsnutten när hon krystar & bebisen kommer ut, alldeles blåvit (men mådde helt OK, tydligen är det ganska vanligt).

Lycka till ikväll!

• Piggelin1

På tal om öva, så har jag gjort det lite grand på egen hand i denna veckan eftersom mannen är i Kina. Dels strax innan jag somnat, dels när jag varit rastlös & suttit i bilkö

• Lapinette

Rapport från lunchmöte i Stockholm. Superhärligt att träffa tjejerna dvs Sweet, Liten, Cissi och Koko. Tänk er att sitta på ett lunchhak och diskutera hur Victor blev till, IVF, spyor och allt annat som hör barn till. Det händer inte ofta!

Tyvärr var jag tvungen att gå då vi snart ska iväg till Frankrike. Och visst är det tanten som har kommit! Håller nu bara tummarna att jag slipper den där monsturösa värken som jag haft de senaste gångerna.

• Moppy1

Vad duktig du är Piggelin... jag har tänkt en del på min Målbild. Vet inte om ni diskuterade det. Det man ska fokusera på under förlossningen. Min målbild är när jag och mannen och Pyret kliver innanför dörren till vår lägenhet första gången efter BB. Och det bara är vi 3, en hel familj liksom.

Frullan, knner man sig inte trött och "sliten" typ därnere efteråt, eller kan man bara köra på som vanligt som ni gör när man kommer hem från BB (och gå på Willys och annat)? Svårt att föreställa sig...

• Piggelin1

Lappis - ha en härlig helg!! Kan tänka mig att det nite var tyst många sekunder på er lunch idag!
    Såg du förresten mitt försvarstal i förmiddags kring det där att jag trodde du var blond?!

Kram på dig & sparka den förbannade kärringen riktigt hårt i arslet, så att hion inte vågar komma tillbaka fler ggr

• Telemarkgrrl

Lappis, ha en jättetrevlig helg där nere! Skönt att höra att du inte helt har deppat ihop iallafall. Kram!

• Lapinette

Piggelin - jag läste alla dina ursäkter !! Och jag hälsade även till Sweet från dig.

Nej, det var nog inte tyst vid vårt bord men jag tror nog att Sweet var lite trött så det var nog inte samma pladder som när ni träffades. Vi andra hann faktiskt också prata .

Cissis Victor var så söt och snäll! Fast han spy ned Cissi precis när hon skulle gå. Cissi - jag hoppas dopet kommer att gå bra på lördag!!!

• Piggelin1

Njaaa, jag vet inte Moppy - jag tycker det låter som det är Du som är duktig som tänker på din målbild!! Jag har inte lyckats hitta ngn bra ännu, men däremot försöker jag tänka en del på det där med hur man vill att en drömförlossning ska vara. Andas är ju liksom en aktivitet som inte kräver så mkt mentalt som en målbild, positiv visualisering osv.
    Fick lite "tröst" när jag pratade med Muggles i söndags - hon berättade att hon aldrig riktigt fick till ngn bra målbild & under förlossningen existerade den om möjligt ännu mindre... Men andningen däremot hade hon en himla nytta av!

• Liten med Mindre

Hej hej - lappis hann in före mig, fastän jag smet först. Trist att inte kunna babbla i timmar som brukligt.

Mysigt att få träffa tjejerna, Sweet speciellt när det nu var första gången. Och så lillkillen Victor förstås. Katten bland hermelinerna...

Tack för trevligaste lunchen på ett bra tag.

Åter i kontorsstolen. Finns det någon som har några knep? Får ont i fötterna (som även svullnar) om jag står upp. Men sitter jag ner blir jag så trött i ryggen. Likadant förra veckoslutet. Inte nere i ländryggen som jag kunde trott, men strax ovanför kanten av bröstkorgen. Gissar att det är någon form av hållningsmuskel - rätar upp bröstkorgen. Och jag som tyckte jag klarat mig så bra...

Till slut vet jag inte var jag ska ta vägen - och då slutar det med att jag går hem.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!