• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Då kanske vi kan få ihop en träff på söndan, Liten! Jag har ju ett annat gäng BT-polare som jag ska träffa för lunch, men kanske en fika? Beror förstås på hur sent planet hem går. Och så ska jag ju hinna träffa min vän som jag besöker också! Men henne har jag tänkt umgås med på fredag kväll + lördag.

• -August-

Tack telis!!! Skont att bli ihagkommen .

Ar det sa att du har fatt en trakig diagnos? Orkar du beratta lite kort?

• Tinga

Hej August! Välkommen tillbaka! Kul att höra att du mår bra!

• -August-

Jag maste ocksa beratta om min forsta BM-erfarenhet. Nar jag kom hem fran Sardinien hade jag fatt 4 brev fran motsvarande MC. UL var inbokat redan, och pa onsdag ar det dags. Tjihoooo!

Men det forsta som skedde var att tva BM kom pa hembosok forra veckan. De var har i over en timme . De tog blodprover och berattade om schemat som galler for mig och alla inblandade framover. Mysigt!

Dessutom berattade de att kommunen/stadsdelen jag bor i (Chelsea & South Kensington) har stort fokus pa amning. OM man vill kunna amma sa ska det vara mojligt. De bistar inte med flaskor eller ersattning utan envisas in i det sista. Vilken tur jag har - jag som verkligen vill amma.

Bla bla bla... Jag skulle ju lasa ikapp

• sweetstreet

Hej o välkommen tillbaks August!
    Jag har själv äntligen varit i Sverige och lyckats få träffa flera av godingarna här i tråden! 2 tråddejter belv det!! och det var bara sååå kul!

Jag tror inte du behöver oroa dig särksilt mycket över vare sig matintaget eller flygningarna faktiskt. Jag tror att mycket av det är ganska överdrivet. klart det är bra att vara försiktig och man ska väl inte smälla i sig insjöfisk var och varannan dag, men jag tror verkligen inte att det spelar särskilt stor roll om det händer någongång då och då.

och vad beträffar ostar så tyckte mina f d kollegor från sydeuropa att just det förbudet var ganaks skrattretande eftersom de i sina hemländer (typ italien, Spanien etc) inte alls hade sådana restriktioner och där åt man opastöriserad ost hela tiden. Så visst ska man vara förnuftig, men jag tror att Svenska råd är extra extra "försiktiga".

• -August-

Hej Tinga! Lange sedan! Sist hade du just sprungit halvmaran, din hurtbulle .

Men, har du ocksa fatt PBC (eller vad det heter)? Fy fasen sa trist! Finns det bra hjalp att fa sa att du ar tillbaka pa banan snart eller direkt? Sant dar har du val inte tid med???

• Tinga

August - PCO! Tur att du inte skrev DDT åtminstone! Jag ska få ÄL-stimulerande medicin nästa cykel (är redan för sent den här), och det bör hjälpa. Dels ger det ÄL och dels ger det en regelbunden (kort!) cykel på ca 28 dagar. Skönt!

Vilka coola BM ni verkar ha i London! Hembesök - det låter som 40-tal i mina öron!

• sweetstreet

Piggelin!!!

Jag gillar din "förklaring"!!!!!
    Särskilt som jag då inser att du verkligen inte alls försökte bete dig "normalt" och "artigt" hemma hos oss!! Hahahahahahahaaa!!!!!

Hehe! Men det känns ju bra att veta att du kände dig så "hemma" hos oss att du kunde slappna av och kulspruteprata här!

Jag förstår faktiskt precis! Jag är likadan. I vissa sällskap är jag itne alls så pratig. Hör o häpna! Särskilt inte i de sammanhang där man har noll gemmensamt med resterande sällskap. men oftast när man känner att man är bland likasinnade då jädrar blir det en svada så man tror att tungan ska krulla ihop sig ibland..... Och öronen på de andrfa ska ramla av med ett förskräckt rop på hjälp....!

Tycker absolut inte du ska "be om ursäkt" för just det beteendet!!!! Tycker det var underbart att träffa en annan pratkvarn som dessutom var jädrigt härlig och mysig person!

Kram på dig lilla kvarnen!!!

• Oms
    Telemarkgrrl skrev 2007-09-26 15:15:04 följande:
    Haha, nu kommer jag på fler historier. Förra året gick han ut för att posta julkorten men när han väl kom upp till affären (där brevlådan står) så hade han glömt vad han skulle göra så då gick han in på Ica och köpte lite mjölk och annat som han kunde tänka sig att vi behövde. När han kom ut från affären så fick han syn på brevlådan och då kom han ihåg att han skulle posta julkorten - det var bara det att han hade glömt julkorten hemma.
    hahaha, Jo jag känner igen mig, så typiskt när man har tusen saker i huvudet - då kan det mest triviala bli hur svårt som helst att ha koll på! jag tillhör ju de där människorna som har ett register på saker som jag prövar att göra om jag har glömt vad jag egentligen skulle göra,det kan innefatta att gå på toaletten, äta ngt, rigna ngn, plocka bland saker etc tills jag tillslut kommer på att jag skulle plocka ur diskmaskinen
  • sweetstreet

Tinga,

kan du förklara för mig varför man får längre luteal fas om man har starkare ÄL? För det förstår jag inte riktigt????

Vissa säger ju att en lång cykel kan tyda på att ÄL inte är så kraftig.
    Och om man är "supernormal" så har man ju en cykel på 28 dagar och då en luteal fas på 14. Och alla som har längre cykler och längre luteal fas har jag fått för mig KAN ha en svagare ÄL...

Men då har jag nog trott fel?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!