• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Sweet - ja det blev en lyckad helg, både svärmor och min mamma verkar jättenöjda och de klarade av att "prata" utan att vi behövde vara med hela tiden. Vädret vart också så där bra som prognosen sa. Det var 20-25 grader och strålande sol. La inte i shorts i väskan men tog dock med en hel del kortärmat.

• sweetstreet

Härligt!

En fråga till dig ang insemination.
    När du gjorde det då gick först din make och lämnade simmare väl?
    Hur långt efteråt gjordes själva inseminationen? "Direkt" eller någon timmer senare eller vad?
    Och hur lång tid tog det? Har för mig att du sa att du låg kvar en stund efteråt??

Hela proceduren kan ju självklart vara annorlunda här men det kan ändå vara bra att få ett litet hum om hur du gjorde.

• Lapinette

Vi gjorde så här att först fick jag gå till röntgen kl 08.00 för att göra VUL. Detta då för att se om det var dags för min ägglossning. Sedan gick maken och lämnade simmare på labbet och 1-1,5 timma senare skulle jag komma och hämta dem. Då har de "tvättats" så endast de bra simmarna är kvar. Sen dags för insemination vilket tar typ 2 sekunder. Ligga kvar på britsen och bläddra en veckordining i 20 minuter och sen är det klart!

Vissa mornar gjorde jag aldrig VUL då man hade gjort det morgonen innan och man visste att ägget var på G. Då lämnade maken simmare och sen kom jag dit ca 1-1,5 timma senare och gjorde insemination.

Helt klart är det lite pyssel. Jag åkte alltid till jobbet mellan VUL och insemination då jag jobbar så pass nära men det blir en massa spring.

• Tinga

Sweet - vad bra att du har ägg på gång och att du dessutom är 6sugen just nu! Då behöver man inte önska dig en trevlig helg, för det lär du väl få oavsett!

Intressant info det där att sekretet KAN bli mer svårgenomträngligt av Pergo. Kanske läge att prova Bisolvon igen isåfall? Det låter ju otroligt konstigt att den här medicinen skulle öppna en dörr, i form av att säkra att ÄL sker, och stänga en annan, genom att göra sekretet mer svårgenomträngligt. En otroligt dålig biverkning, måste jag säga! Jag menar, vad hjälper det med ÄL om simmarna ändå inte kommer igenom sekretet?

Apropå sekret - Lappis, har du fått något ordentligt svar om ditt sekret egentligen?

• Lapinette

Inga sekretsvar här inte! Just nu spelar det ju ändå ingen roll då vi går på IVF och enligt min läkare så trodde han att de gjorde testet för tidigt.

• sweetstreet

Nej visst är det mysko med sekretet!
    Jag har ockås funderingar på att knapra lite Bisolvon nu bara för det. Har ju kvar en del tabletter som jag fick från Kokosen!!!

• sweetstreet

Lappis, det lät bökigt med allt fram och tillbaka spring....
    Hm, man får väl se om det är likadant här.
    Jag kan dock inte gå till jobbet emellan för det är ca 1 timme iväg. Däremot kan man ju "jobba hemifrån" eller så för jag bor ca 5 min promenad från sjukhuset.

• Lapinette

Man får "pyssla" ihop det men normalt så är det nog via ÄL-test eller VUL som man är riktigt säker på att det är dags att göra insemination. Mina utslag på stickan har alltid stämt med VUL. Ganska så bra att göra dessa VUL också så man är säker på att ägget verkligen lossnar.

• sweetstreet

Jo hittills har jag ju aldrig gjort VUL för att kolla att ägget verkligen släppt.
    Ska kanske ta up det med gyn om det blir aktuellt med insemination.

• junilejon

Tjhooooooo....*kommer trippandes in på tå*...vill inte väcka någon!!!Ville bara tala om att nu är det helg och vi har 3 middagsbjudningar då maken fyller år *phu*....så det blir nog inte mycket tid över för att *hänga* här med er tyvärr ....
    så ja så ja....gråt inte så mycket över det ....ni överlever nog .... men om det verkligen blir kris här,så får jag väl visa mig då!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!