• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Clownis - är det så himla nära!!! Så klart hela gänget här inne håller tummarna. Vad skönt att du har mått så bra under resans gång. Själv sitter jag här och läser om hur folk har mått av min medicin. Har även sett en film på YouTube där en dam visar hur man injecerar gonal-f. Det var lärorikt.

• Lapinette

Clownis - tror vi skrev samtidigt. Ja, det är gonal-f jag ska ta.

• Lapinette

Har ingen aning om skillnaderna mellan de olika medicinerna.

• Clownis

Är det att blanda både pulver och vätska?

• Clownis

Säkert ingen större skillnad, det händer ju samma sak i kroppen.

• Lapinette

Som jag förstod det på den där YouTube filmen så är det bara att byta ampull. Såg verkligen enkelt och smidigt ut.

• Lapinette

Fick en broschyr som jag ska läsa på och vid nästa läkarbesök kommer dem visa mig hur jag ska göra.

• Telemarkgrrl

Åh fy Lappis, Synarela är ett av dom preparat som man kan få mot endo och som jag aldrig har vågat ta för dom hemska biverkningarna. Men då å andra sidan behandlas man under flera månader så det kanske inte är samma sak? Jag hade inte tänkt på att ivf- och endobehandlingarna liknar varandra. Håller verkligen tummarna för att du kommer att må bra!!

• Telemarkgrrl

Piggelin, ja, jag hoppas verkligen att Muggles vill och kan följa med också, det vore så kul att se henne och Moa!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!